lördag 18 juli 2009

Lyktor...







Lyktor är nåt som jag har dille på, de hänger
olika sorters lyktor här och där i mitt hem.
Den blå är väl bästa fyndet som köptes på Spiti
för många år sen nu, den skulle kosta 1200:- men
"dörren" till den hade tryckts i och gick inte få
ut så jag fick den för 300 i stället, när jag
kom hem tog jag ett tygband och lyfte upp "dörren"
så den gick att pilla upp, klart.Nu har vi
dragit in el i den och den hänger i hallen. De
andra lyktorna här kommer från Indiska.
Em har börjat bli bättre från sin boreliainfektion
tack och lov. Penicillinet har börjat verka, men i
början gjorde det inte det så vi har tre dar i
rad fått gå till doktorn och visat hennes rodnad
som började sprida sig ut mot kinden. I onsdags när
vi var där ritade läkaren ett sträck i bläck på
kinden för att vi skulle kunna se ifall det spred
sig och dan efter hade det spridit sig ett par cm
in mot kinden över sträcket.
Men igår började penicillinet verka så det började
gå tillbaka, skönt och lättnad vill jag lova.
Nu ska vi börja kolla efter fästingar varje kväll
och nästa vår blir det nog vaccination för oss.
Önskar er alla en bra helg.

17 kommentarer:

mormorelsie... sa...

Fina lycktor du visar.
kram o ha det så gott
ninni

Mamma Millan sa...

hej o go morgon!
Jättefina lyktor...Älskar indiska , de har sååå mycket fint..gillat den butiken o stilen senjag va liten!
jo kommer väl lite mer fr mitt hem..men känns som inget ärordning o ingenting är som vi vill ha det, s¨man vill inte visa upp det. Sommarens projekt är att göra om döttrarnas rum....sen ska vi ta tag i tv o matsalsrunm här nere...

Så skönt att detordna sig för Em...lät ju inget kul..men bra att de tog så väl hand om henne!Då känner man ju sig trygg!
ja ni har verkligen haft otur...

hörde sensat om svininfluensan att om det blir för många sjuka på en skola så stänger de den.Så de känns som man behöver oroa sig...
jag är mest nervös för lillen..han är ju sååå liten ...vet ju inte hur de klarar sig om de åker på en sån sak.:(

regn idag...:(
Vet inte vad vi ska hitta på!

kram ♥

Fröken Tindra sa...

Vad skönt att det vänt för Em och fästingbettet! De är för äckliga de där krypen!
Fina lyktor du visar. Mysigt!
Kram!

Viola sa...

Så nervöst med lilltjejan..men nu får vi hoppas att det ger sig...kring Stockholm bör man nog ha sin vaccination,... rara lyktor du visar..här finns en och en annan oxå och känner igen en del som hänger hos dig...:) ha en skön helg, kram

cinah sa...

Fy va otäckt med fästingar!!Vi har sån tur att de inte finns här uppe i Jämtland än iaf..Hoppas Em piggnar på sig. Jag håller med dig, man borde få säga som man tycker & tänker! Kramar till er =)

Anci sa...

Hej !
Många fina lyktor har du ! De pryder nog sina platser med glans :)
Skönt att det är bättre med Em.

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka fina lyktor du har samlat på dig.
Jag är också väldigt svag för lyktor.
Vad skönt att höra att det börja gå åt rätt håll för Em.
Kram Marie:)

Tant Blå sa...

Nej, vad du har mycket läckra lyktor, den blå var helt underbar...
Ha en trevlig Helg!
Kathrine

Nina sa...

Här har du en till som är tokig i lyktor. Installerar el i flera av dem, underbart fint.

Den med blått glas fick jag habegär efter :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Huvaligen! Fästingar är då ett otyg!!! Stackars Em!

Härliga lyktor!

Som du vet är jag ju oxå förtjust i Indiska. De har fantastiska lyktor där:)

Kram Annica

Hanna sa...

Så mycket fina lyktor.
Hanna

Mamma C sa...

Härliga och fina lyktor du har. Gillar Indiska stil på all heminredning dom har.
Kram Mamma C

mormorelsie... sa...

Halloj
Nej dom sticks inte,men dom fasnar ihop precis som kardborrsband när man hanterar dom.du får ta och åka dit o hämta dom små titlarna,men ta med sax för dom var inte lätt att bara plocka med händerna,jag gick hem o hämtade en sax jag.
kram o ha det så gott
ninni

Lantligt förälskad sa...

Hallå där!

Vilka otroligt söta lyktor och du hade visst verkligen fyndat ordentligt :-)
Vad tråkigt med också med borrelian :-/ Usch! Jobbiga fästingar... Hoppas det blir bättre.

Krams!

Hulda sa...

Hej!
Vilka jättefina lyktor! Alla har vi något vi är toliga i! Men vad gör det?! Stackars flickan med borelia, skönt att det vänt nu!
Ja, vad ska fästingar finnas för?!
Ha det gott!
Hulda

Home No.1 sa...

Hej ....skönt att din tös börjar bli bättre inte bra det där...och lyktorna kommer till användning nu när det är så regnigt kan jag tro...kram Annica.

Lina sa...

jag är helt galen i lyktor... Helt underbara! :-)

Kram