söndag 5 juli 2009

Hängsäng och rostiga damer...







Besöker ju Ulriksdal lite då och då. De här
bilderna liknar några jag visade i höstas men
togs för ett par helger sen. Älskar den här
pergolan med den underbart orientaliska
hängsängen. Vill ha! önskar verkligen
att jag hade en egen trädgård när jag ser den
för det är nog det första jag skulle göra i
den eller på en altan. Smidesmöblerna är ju
fina med förståss. Och en massa rostiga nakna
damer i trädgården gör den rolig
och personlig. Den här lilla oasen brukar göra
sig ännu bättre på hösten då majsen och blommor
och grönt vuxit upp runt om.
Ha en bra söndag!

12 kommentarer:

Mamma Millan sa...

God Morgon!!!Verkar fint Ulriksdal...dit vill jag med åka!!
Så söta barnen i den vackra sängen!

Ha en jätteskön söndag!
~♥Millemamman-Kramar♥~

Evans sa...

Hejsan! Håller med dig om allt i ditt inlägg, går inte att göra annat när det gäller Ulriksdal. Ska försöka att åka dit i veckan som kommer, man blir bara så sugen på att just "vilja ha" när man är där. Just i detta nu sitterjag på landet och tittar på ett välbehövligt regn, hoppas det blir lite uppehåll under dagen. Ha det gott/Eva

MAria sa...

Ser riktigt härligt ut=) Skulle inte ha ngt emot att ha en sån där pergola jag heller=)
Kram på dig

Elisa Day sa...

Så mysiga bilder! Skulle gärna ha en sån där hängsäng på stugan. Vill gärna också ha en egen trädgård, men tur att jag har stugan så jag kan fixa lite där. Har gjort smycken i några timmar, det svider lite i finger topparna jag måste använda en syra och det blir så klumpigt med handskar. Har inte kommit på något bra knep. Hoppas du har en skön söndag! Ska till stugan en stund, det är kallt idag. Kram

Richie's 2ts Inspires sa...

Verkligen VILL HA saker!

Jag har en stor veranda men har inget tak. I framsidan finns tak men inte stort. Arrggghh! älskar skarpt ditt inlägg...

Nu drömmer jag bara genom att stirra på dem. §:-(


Kram mas...

Viola sa...

Vilket härligt ställe Ulriksdals är...de blommiga kuddarna finns i min ägo , är ju oxå svag för denna orientaliska stil, hoppas ni har det bra denna söndag, lite mulet men skööönt, kan andas och jobba i täppan, KRAM

lugnet sa...

Visst är det härligt på Ulriksdal!!
Jättefina bilder!
Tar en liten bloggpaus över sommaren så hörs vi!
Ha en riktigt mysig sommar med massor av sol!
Kram//Ulrica

Home No.1 sa...

hej vad häftigt!!!
Vilken toppenide!
Kram Annica.

Ullis/Leva på landet sa...

Verkligen jättemysigt. Skulle inte heller ha något emot den hängsängen eller en pergola heller för den delen. Står på min önskelista.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sussi sa...

Läckert med rostiga damer...
När man kikar in till dig så börjar man verkligen gilla rost och se det med nya ögon.
Tingeling Sussi

Anci sa...

Hej !
Är det där på Ulriksdal ?? Jag måste verkligen åka dit igen.
En härlig säng :)

Kram

Lisa.L sa...

Ååååå en sån hängsäng skulle man ha haft =) jätte mysigt ju !

kram Lisa