onsdagen den 8:e juli 2009

Budgetrenovering av hallen...







Har gjort en mini-renovering i hallen under
regnperioden som varit. En riktig budgetmakeover.
Hade en mycket ful tråkig standardgarderob för
ytterkläder innanför ytterdörren, den åkte ut.
"Glömde" fota den fula skapelsen men på nedre
bilden här syns den fula väggen efteråt.
Tapetserade med en svart medaljongtapet och
målade en hylla från vårt grovsoprum i vitt och
fäste några krokar från Indiska under den, min
granne fyndade skohyllan på i grovsoprummet
till mej. Tapeten fyndade jag för endast 99:-
på tapetrea på Mio. Den vita plankan med krokar
köptes på Indiska och kom upp i går kväll presis
som golvlister som inte hunnit upp när jag fotade
bilden. Resten av hallen ska målas vit eftersom
den består mest av dörrar och fönster.
I dag skiner solen så vi ska passa på att gå ut
i den, igår var vi på stan och på väg hem öppnade
sig hela himmelen fy tusan vad dyngblöta vi blev,
där kunde man snacka om dränkta kattor.
Vi fick hoppa över floder som bildades på gatorna
och i avloppsbrunnarna stod vattnet rakt upp som
fontäner,no fun. Ha en bra dag med sol idag alla!

24 kommentarer:

Maria sa...

Den blev uper fin juh!!!
imorgon bär det av till storstaden för oss, vi ska vara där i ca 10 dagar=)
hoppas att vädret blir bättre!!
Kram

Mamma Millan sa...

hej o tack för din värmande hälsning..jpp det blir tomt o saknaden så stor...va hade ju turen att få ha dem såå länge hios oss..men desstomer år o mer känslor! De var ju ett med oss!!:(

Men men..nya tag...så snygg hall du fått!!! Frächt...fin tapet..liknat den vi har i köket som fondvägg..om dt tom inteääär samma...snygg ialla fall..o samma smak hat vi ju;)

Japp, solen sken lite här med..ska ta med mig fam på hemlig utflykt...en ny miniäventysesgolfbana...+ att drt ligget slöjd o detaljer i samma stad!! hihi..måste ju va lite smart!;))
Ha det gott Millan ♥

Tant Blå sa...

Oj så snyggt du fått till det, med det svarta och övrig rekvisita...
Gillar svart... fint att använda som kontrast....
Vilka fina torkade rosor i lyktan, smart att använda lyktan så också.
Kram Kathrine

S o F sa...

Billigt...Och SNYGGT! Bra jobbat.

Ha det gott!

Hanna sa...

Så fint det blev i din hall.
Hanna

ihildashus sa...

Det blev jättefint i din hall!
C

Lisa.L sa...

woooow ! det blev ju super fiiiiint =) kram Lisa

Anci sa...

Oj, vad du måste vara duktig och FÖRETAGSAM !! Det tar mycket mer tid innan jag kan se ett färdigt resultat.
Det ser jättefint ut :)

Kram

Lina sa...

Blev jättefint! Vilken fin detalj med burken med blomblad i!

Kram

mormorelsie... sa...

Men så gulligt det blev i hallen.
kram
ninni

Mamma C sa...

Det blev ju jäteläckert, även om det nu var så lite du har gjort. Tapeten var supersnygg, solen har lyst från och till idag. Men det har inte regnat i allafall.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Verkligen stor skillnad. Vilken tur ni har haft som har sett solen. Här har det regnat och åskat hela dagen.

Kram Ullis

Viola sa...

Jissis så fint det blev, du är ett proffs på att få tilldet med enkla billiga medel och så blir det så fint av din behandling...han med kameran var här 5,5 tim..det tog tid alltså..:)hoppas dagen varit bra, kramar

Dicksonska våningen sa...

Supersnyggt! Verkligen!

Trevligt veckoslut!

Kram Annika

Sussi sa...

Men du vad snyggt det blev!!! Svart och vitt är ju så toppen i lag. Villka fynd dessutom du gjort, super läckert alltså. Jag är sugen på att göra om min hall så att den går i svart, vitt och rött. Och efter ditt inlägg blev jag sugen att börja bums... men det får vänta till efter sem (minst). Har två dagar kvar på jobbet, sedan bär det av med husvagnen på en längre tripp än bara över helgerna.
Tingeling Sussi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej på dig!

Snacka om supersnygg hall ala Katta! Kul när man kan renovera till liten penning och resultatet blir så bra!

Kramkram
Annica

Evans sa...

Hej! Hallen blev jättefin, det du visade, gillade spegeln som visade väskan. Idag blir det till att vara inne tror jag, det regnar sååååå mycket. Jag var ute igår och kom precis in när skyfallet började. Ha det gott/Eva

lugnet sa...

Wow!! Det blev verkligen supersnyggt!!
Japp,det är jag som gömmer mig bakom solglasögonen på bilden! Och så resten av familjen!
Ha en fortsatt härlig sommar!
Kram//Ulrica

Vit poesi sa...

Åh så fint du gjort!! Riktigt superfint. Vad är det för snyggt golv?
kram Malin

Elisa Day sa...

Himla vad läcker hall! Du är en stjärna vännen! Jag som länge varit så kär i ditt kök och velat flytta dit. Nu är jag kär i din hall också! :D Kram

Angel.Pearls sa...

Verkligt läcker tapet! Hallen blev såå fin! Kram//Eva

vita zara sa...

Hej
Det var länge sen jag var här, oj så trevligt jag haft.
Du är verkligen begåvad på att sätta ihop färger och former, jag har kollar igenom inläggen sen jag var här sist,och jag har verkligen njjjjjjjjjjjjjutit, jäääääääääääääääättemycket.
Gud så snyggt, alla bilder med alla välkomponerade saker, pioner, metallglans, svart och vitt och dessa helt underbra kortbilder från gamla förlagor.
Gud vilka vackra färgsammansättningar, jag smäääääääääääääääälter.
Jag menar varje ord också,det är sant.
Så trevlig stund.
Och hallen vilket enormt lyft.
Jag älskar vita inredningar, men jag tror jag älskar färg ännu mer när någon vet hur man använder den.
Själv har jag inte riktigt energi, huset fullt, men gör ändå lite smått och gott ibland.
Dock har jag nog inte riktigt din förmåga.
Tack för att du delar, med dig till mig.
Kram Zara

Lantligt förälskad sa...

Oj! Vilken skillnad det blev, kanonsnyggt ju!

Krams!

Maliva`s verden sa...

Åååå..nå ble jeg inspirert her hos deg altså.Så lekker tapet...Her går jeg selv med tanker om å tapetsere en fontvegg i et av rommene..noe må vi jo gjøre i detta været.Her har det regnet i 5 dager..gjesp.
Go`helg til deg fra Maliva