onsdag 22 juli 2009

Bloggarmöte och karusellkoma...




Har just nu besök av en vän och hennes två
barn så igår gjorde vi grönan tillsammans.
Överst kan ni se hur Petson och Findus ser
ut nu för tiden. Efter ett tag på Grönan
anslöt min sambo till oss där och sa att han
var godissugen så han gick för att köpa en
lott på Malaco-hjulet och vann en låda med
4kg malaco! det borde ju stilla godissuget
för ett bra tag framöver men det var väl inte
helt kul att släpa runt på den en hel dag och
kväll för vi stannade kvar tills de stängde.
Hade en liten bloggdejt där med också med
härliga Änglahems-Ulrika som är i stan på besök.
Jätteroligt att få träffa henne som jag bloggat
med sen jag startade bloggen, kul att träffa
din familj med Ulrika.
I dag var vi alla här hemma drabbade av nån slags
karusell-koma och tog en lång sovmorgon.
Senare idag blir det nya äventyr.
Ha en bra dag allihopa!

16 kommentarer:

Viola sa...

VIlket härlig bild..och vad trevligt att få träffa någon som man bloggat med så länge...brukar hälsa på henne oxå...nu har ni så ni klarar er ett tag..menar godiset..:) hoppas solen lyser även på er idag, kramen

Tant Blå sa...

Hej och tack för din gulliga kommentar!!
Vad roligt att träffa en gammal bloggkompis,och vilka fina bilder du visar alltid lika inspirerande att besöka dej!!!!
KRamis Kathrine!

Hemma på Landet sa...

Helskön bild där på ungarna. Godissugen blev man också.;-) Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Lite grönan har man ju aldrig dött av:) Hehe. Tror jag det att det var jobbigt att släpa runt på den resten av dagen. Själv är man ju rutinerad och satsar på storvinsterna precis innan det är dags att gå hem*skratt* Sist vi var på grönan vann nämligen sonen den största nallen precis innan vi skulle fara hemåt:)

Kul med bloggdejt

Kramkram
Annica

Evans sa...

Hejsan! Vad härligt en dag på grönan, det var väldigt länge sedan jag var där, vilken tur men godisvinsten, den skulle jag velat ha. Roligt att träffa en bloggkompis.....ha det gott/Eva

carina sa...

Vad roligt ni måste ha haft där på Grönan.
Såg i ditt tidigare inlägg bilder från sovrummet...sååå läckert.
Hade även lyckats missa ditt inlägg om lyktor.
Jag är också ljuslykte fanatiker...det tycker i allafall min familj.
Hoppas du får en bra kväll!
Kramar/Carina

Mamma Millan sa...

Mydigt såå medgrönan..våra tycker det är sååå kul...mysigt att träffa bloggisarna liive med!!! Få ett ansikte till de man bloggar med:)))

kramis Miillan

Änglahem sa...

Tihi....detsamma där du!
Var jätteroligt med en minibloggdate!*fniss*.

Krya på er!
Kramar, Ulrika

Mamma C sa...

Vad roligt ni verkar ha haft det. Vilken tur han hade, när han var godissugen. Kul att träffa bloggkompis med.
Kram Mamma C

Richie's 2ts Inspires sa...

Vad kul att träffa ngn som hade växlat med ord hela livet i bloglandia eller hur?

Grönan? Njäää... jag är färdig med den §:-)
Jag blev alltid sjuk efter snurranden så vi ligger den på hyllan nu. Dottern lilla vill helst besöka museum och mer historiska sevärdheter och vi älskar att shoppa!

Jag ligger låg just nu. Dottern är i Berlin och far runt i Tyskland med min bästis och hennes familj. Skön sommarlov oxå utan barn. En sån lyx för en gång skull.

Kram mas!

Ullis/Leva på landet sa...

Låter ju som om ni hade en kanon dag på Grönan. Det godiset var ju inte helt fel. Mysig bild på barnen. Så kul att träffa Ulrika.

Kramar Ullis

Anci sa...

Kul att se de nya Pettson och Findus ! Det är alltid roligt att vinna på lotteri. Jag vann en film på Liseberg när vi var där förra veckan och vad glad jag blev !!!

Bloggträffar i liten eller stor skala gillar jag :)

Ha det så bra !

Kram

cinah sa...

Va kul att träffa nån som man annars bara bloggar med =) Åh, vilken kul bild på ungarna =)
Ja nu får vi väl hoppas att godissuget blir stillat ett tag framöver ;) häftigt att han vann!!
Sköt om dig kramen

Elisabeth - anyhow.se sa...

Karusell koma alltså, gillar begreppet!!! :)

Hulda sa...

Hej!
Oj, det är många bloggare som passar på och träffs nu! Kul!
Och vilket fynd med hyllorna. Hur kan man kasta något så fint och bra?!
Ha det gott!
Hulda

Lina sa...

Vad trevligt med bloggmöte! :-)

Jo, just nu pysslas det på ordentligt här hemma! Flera projekt samtidigt. ;-)

Om du kollar på några äldre inlägg så har jag en byrå i exakt samma stil!

Kramar!