torsdag 23 juli 2009

Arg på Ernst...





Nu har våra gäster åkt hem till ljuvliga
Jämtland igen, tråkigt men vi ses ju igen.
Här kommer några små detaljbilder från
sovrummet. Har suttit här och kollat runt
samtidigt som "sommar med Ernst" gått på
tv:n i bakgrunden. Den mannen driver mig
till vansinne ibland. Han tog en fin tvåhundra
år gammal skänk, så där underbart sliten skänk
och målade den röd! Nog för att rött är en fin
färg men inte på en sån redan fin skänk :(
Fick faktiskt lust att måla honom i röd färg
och sätta på honom horn.Ja, just det.
Ha en bra kväll allihopa!(ja inte du då Ernst)

16 kommentarer:

Ullin sa...

Fin fina bilder! Och jag instämmer i arg på Ernst kören! Och om han kunde vara tyst nån gång, han kan till och med prata sönder en flaska vitvinsvinäger ;-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha. Men Katta då! Inte får du reta upp dig på Ernstälsklingen;)

Själv koncentrerade jag mig på den underbara gotländska miljön som jag ju älskar! Såg du det underbara vallmofältet?!!! Och blåeld och...

Kram Annica

Hallongränd 4! sa...

Missade Ernst ikväll, men måste titta på TV4 play och se vad för stolleprov han hittade på.
Kram från Annette

Änglahem sa...

Hihi....håller helt med dig vännen!

RÖD!? såg inte hela...men undrade vad i hela fridens namn han gjort?!

Ideén med skärmarna runt sängen gillade jag dock, M fick sig en liten hint där*fniss*, om han uppfattade den eller inte återstår att se.

Må bäst gumman!
Kram, Hotellmusen

Styling a`la Anna sa...

Hahaha... gillade faktiskt skänken..asch nu är det jag som får hornen!! :-) Men jag gillade mer väggen bakom sängen! Tjingeling!!

erry sa...

Underbara detaljbilder & vilka vackra smycken du har!

strömmas sida sa...

Det var tur att jag inte såg det
programmet. Vilken hädelse mot
skänken.

Hoppas allt är bra med fästingseländet.

Men du, vilken härligt stor kartong
med "karra". Det kan man säga är en
vinst som heter duga :-).

kram
strömma

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig om att skänken var så fin innan han målade den. Förövrigt så blev det mysigt i sovhörnan han gjorde.

Kramar Ullis

corrina sa...

Oj, vad sa du han gjorde. Skall se programmet snart , hade gäster så jag spelade in. Men så får man väll inte göra. Nu blev jag nyfiken. Kram

Mamma Millan sa...

;))
missade ju detta...hade hyrt nya wallander!!
är ensam i familjen om att gilla ernstingen...så jag blidde stort nedröstad!!!
fina bilder...mysigt så!!
~~♥SmultronPussar från Millan ♥~~

Anci sa...

Dina bilder är underbara :)
Jag såg inte Ernst i går, men jag hade nog inte heller gillat om han målade en fin skänk röd. Han och jag har inte riktigt samma smak....

Kram

Viola sa...

Håller med dig..:)..däremot följdes med stort intresse den övriga inredningen..är ju på husjakt som du vet..gaml hus några mil från staden och vet ju inte vad jag hittar..letar och letar för fullt..bor på hemnet just nu...:) ville titta in och önsak en skön sommarhelg, kramar

vita zara sa...

Hejsan
Skänken blev ful, ful, ful, skrikigt röd, och inte var det capurt mortum som han sa utan det var nog någon blandning av engelskt röd, däremot så har han ju många fina andra idéer.
Just före han målade den, så var den vacker.
Men min man sa vad konstigt att du inte reagerade på skänken........
Det beror på att jag genom åren sett så många saker förvanskas och förändras från hus till prylar så jag orkar inte längre brusa upp.
Tänk vart år så ser man hus där de byter bort alla gamla fönster, och sätter in fula perspektivfönster,, ursch!!
En dag åker man förbi ett vackert gammalt hus,nästa gång så har någon köpt det och renovera sönder det totalt.
Men sen händer det det dock någon gång att man ser, någon som förstår kvalitén och skönheten i gamla hus, eller saker, då känns det lite bättre.
Snygga bilder du visar och jag kan tänka mig att skänken innan den blev målad skulle ha passat bra hos dig.
Men trösta dig med att det finns fler skänkar, här i värden.
Du är som vanligt duktig på inredning och har gjort så snyggt hemma.
Kram Zara

Elisa Day sa...

Ha ha jag såg inte programmer. Måste se om jag hittar den på nätet. Om du målar Ernst röd hamnar du nog på tidningarnas första sidor :D Underbara smycken du har! Kram

Angel.Pearls sa...

Det är bra -på Ernst bara..han är bara för mycket!! Underbara smycken du har!Fortsatt fin sommar o Kram//Eva

zinkbaljan sa...

Jag håller verkligen med dig! Om skänken och Ernst! Hur kunde han måla der röd?????????? Jag fattar inte.....för mig hade den fått vara som den var, den var ju jättefin så. Å så hade jag ställt den i spa-avdelningen, den romantiska. ;=)
Kram