lördag 6 juni 2009

Vildblommor på nationaldagen...





Oh, hjälp vilken hektisk tid det har varit senaste
veckan. Skönt att det nu är helg och nationaldag!!
Men man kan ju knappt tro att det är Juni fy vad
kallt det har blivit, man fryser ju men då får man
å andra sidan lite mer vettigt gjort. Och hur
firar man då egentligen denna Svenska nationaldag?
Gör ni något speciellt denna dag?
Vi tar det nog relativt lugnt med promenad i nån
av stans mysisiga kvarter sen blir det lite
lördagsgodis.Och värmeljus ska jag köpa, massor
av värmeljus. Har plockat en bukett av vildblommor
som får pryda i madonneglaset sen blir det ett
litet hopplock av bilder från köket bla.
Ha en bra nationaldag allihopa!

20 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Grattis med nasjonaldagen...Viste knapt at dere hadde en slik dag jeg...Men det er vel fordi dere ikke feirer så voldsomt som vi her i bunadskledde Norge kanskje?
Vakre bilder som alltid..og ja du har virkelig fått til dette med duse bilder...Får prøve meg på det en dag jeg har tid jeg også...Nyt dagen min venn..Klem fra Maliva

dyanna sa...

I like your blog.I'm waiting for your new posts.

Myownhome sa...

Vilka fina bilder!! :)

nja, vi firar nog inte heller sveriges nationaldag speciellt mycket, inte alls vad jag vet faktiskt...

ha det fint idag!

Kram /Johanna

Angel.Pearls sa...

Ursöt bukett! Ett sånt "smyckeskors" skulle man ha..Vi har fotbollsmatch nu på morgonen, sedan studentfirande.Flaggan är i topp här -bara på med fleecen och ut å fira!!Stoa kramar//Eva

Viola sa...

Hallå Katta, vi har sol men lite kyliga vindar och är så klart i vattenhålet och firar vår nationaldag. Flaggan är hissad och sillen är uppäten men grillen och jordgubbarna väntar vi med till ikväll och allt vi stoppar i magen är svenskt....:-) ha det så gott, kram VIOLA

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina bilder:)
Och ha en fin dag du ockå
Kram Lallis

Home No.1 sa...

Hej jag brukar inte fira något speciellt faktiskt!
men det är bara sååå skönt att det är helg!
Kram på Nationaldan!
Annica.

Evans sa...

Hej! önskar dig detsamma, en härlig nationaldag. Här har det varit en hektisk vecka också, med student o alla förberedelser inför den. Nu är det fotboll, ha en bra fortsättning/Eva

Vit poesi sa...

Vi har också plockat vilda blommor i dag!!
kram Malin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig bukett du Katta!

Här har vi faktiskt lapat i oss sol den korta stund den var framme idag. Men sedan blev det ju så kallt så man väntade sig isbjörnar på altanen...huvvaligen

Kram Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja det blev vinst till Danmark...maken min blev så ilsken så han spöar dem just nu på x-boxen. Jag är rent utsagt bedrövad över det usla spelet från svenskarnas sida.Och det trots att jag har danskt påbrå...

Kram Annica

erry sa...

Underbar blomsterbukett. Vildblommor är så vackra!
Jättesöt hylla/skkåp du har på väggen i köket också!

Här har det inte firats så mycket idag. Jag har jobbat & ikväll var det ju som bekant fotboll.

Ha en fortsatt skön helg!

Mamma C sa...

Nej vi firar inte något alls. Gubben har jobbat så vi käkade när han kom hem kollat fotbollen och blev sur. Jag plockade oxå blommor idag. Det blev bukett både ute och inne.
Kram mamma C

Underbara Hem sa...

ja visst är de kallt , nä nu får de bli sol igen
ha de gott
kramis Jeanette

Kathys Home sa...

Hej Katta! Hoppas ni hade en trevlig nationaldag igår, själv lyckades jag skåla för den ivarje fall. Har fullt upp med ett stort projekt som tar all min tid, du får inom kort höra. Så det är mycket målning och städning just nu. Men som sagt en skål hann jag allt med :-)) Å så fina bilder du visar, mycket piff :-) Ha en skön vecka//kram kat

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh suckar så fina bilder katta, vilket vackert arrangemang!

sitter i solna idag, jobbar på euvalet, har rast nu, kanske röstar du här om du är i valdistrikt 25 eller 26 så ses vi, hihi! varmkram lotten

E sa...

Fin blombukett! Det är så härligt med sommarblommor! Jag har aldrig firat Sveriges nationaldag men eftersom min sambo fyller år då så firar vi ändå! Väldigt praktiskt att alltid vara ledig på sin födelsedag :-)

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara blommor. Gillar vanliga ängsblommor så mycket. Ja man kan verkligen inte tro att det är juni om man tänker p vädret. Desto roligare är det med allt som blommar.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

trollmor sa...

Här har det inte firats på något speciellt sätt fast man kanske måste ta och skapa en tradition för vår nationaldag nästa år.
Lite kul kanske det skulle va om man fick göra det på sitt eget lilla vis.
Må så gott
ewa

vita zara sa...

Hejsan
Det är lika vackert att titta in här som alltid.
Jag gillar din bakgrundfärg på din blogg, och dina vackra stilleben, det har du ju hört förr, men det skadar inte att veta att det är ett nöje att se allt vackert här.
Kram Zara.