torsdag 25 juni 2009

Pioner,sol och förbandslåda...





Kan inte få nog av Pioner. De har en så kort
blommningstid på året så det är bara att passa
på att njuta den tid de finns. Och solen den
njuts det av för fullt men igår hann jag knappt
ut i den alls men så kan det ju vara med ibland.
Kopparna och skålarna på min hylla ser riktigt
sommriga ut i sina sommriga färger.
Den lilla söta förbandslådan från House Docktor
gör inget om den står framme bland Pionerna så
den syns tycker jag.Nu ska jag ta itu med mitt så
kanske jag hinner ut i solen i eftermmiddag.
Må solen skina på er alla i dag!

14 kommentarer:

Anci sa...

Hej !

Dina bilder är så vackra ! Du är duktig på att fotografera. Har jag sagt det förut ??!
Din mönstrade kopp på hyllan gillar jag också. Är den köpt på Indiska, tro ?

Ha en skön och solig dag !

Kram

Mamma Millan sa...

S vackra saker du har!! Förbandslådan var ju bara föör charmig!!

Japp..nu ska det åkas till bassängerna för barnen går på märkestagning...sedan hägrar beachen...man vet ju aldrig hur länge värmen stannar så lka bra att passa på;))

ha det gott Millizz ♥

Viola sa...

Den skiner på oss för fullt i våra vilstolar..inne en stund från värmen...visst är denna låda så rar och extra fin ihop med ljuva pion...hoppas nu att du får din lediga em i solen, kramen

Vita-hjärtan sa...

Ja, visst är pioner fantastikat vackra!!!! Jag är så glad för alla pioner som jag planterade i höstas har tagit sig och en del av dem blommar faktiskt!

Trevlig torsdagskväll, kram Evelina

Ullis/Leva på landet sa...

Precis som du så älskar jag ju pioner. Har bestämt mig för att skaffa någon till så fort jag får chansen. Så jätte fin första förband låda. Den pryder ju verkligen sin plats.

kram Ullis

Vit poesi sa...

Åh vilken fin medicinlåda!! Min man skulle bli tokig om jag köpte en till, har redan 3!!
Ha en fin kväll
kram Malin

Lantligt förälskad sa...

Hoppas du har hunnit ut i solen :-) Det är helt underbart ute. Jag gick in i duschen och sen har jag suttit ute i min sommarklänning ;-)

Kram!

Snuttan sa...

Sitter här och bara njuter av bilderna
Kram
Åsa

Elisa Day sa...

Hej vännen! Du har så vackra bilder! Jag är så less och trött idag så du kan inte tro. Har träffat på båda mina idiotgrannar och den ena skrek åt mig och den andra kallade mig för en massa saker. Men jag träffade på vicevärden sen, jag är med i den nya styrelsen. vet inte om det kan påverka något. Hoppas du njuter av sommaren. Kram

carina sa...

Hejsan Hoppsan!!
Om du trodde att jag försvunnit från bloggvärlden, så var det bara tillfälligt.
Nu har jag ju fått sitta här och kollat runt en lång stund, för att se allt som jag har missat, så ett sånt här långt blogguppehåll kommer det att dröja innan det blir igen.
Som vanligt fastnar jag i dina vackra bilder...det har ju hunnit bli några stycken på den månad som varit sedan senast jag besökte dig.
Vilka härliga pionbilder...jag väntar på att min ska slå ut vilken dag som helst.
Kramar//Carina

Angel.Pearls sa...

Urläckert -pionerna i vår trädgård är tyvärr överblommade. Ha en riktigt finhelg!Kram//

Mer av allt sa...

Mina pioner är precis på väg att slå ut. Det gäller att njuta medans blomningen varar. Ska plocka in den första blomman. Vilka fina bilder du visar. Ha en härlig helg!

Mamma C sa...

Vackra bilder, mina pioner har äntligen slagit ut. Blir till att knipsa av och ställa på bordet. Ha en fin helg.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

SUperhärliga bilder!

Jag fick nästan lite panik när jag befann mig på Gotland och insåg att mina pioner kanske hade slagit ut medan jag var på semester. Men som tur var är det bara två som slagit ut fullt. Resten får jag njuta av ett tag till

Kram Annica