lördag 27 juni 2009

Nyponros och bokstavsklot...





Sommar, lördagsmorgon allt är lugnt och
stilla det verkar som staden vilar.
Det är skönt tycker jag.
Den väldigt cerisa nyponrosen knipsade jag
av från en buske här utanför, den doftar så
rosigt och gott. Porslinskloten med bokstäver
på kommer från Ulriksdal fick med dem på bild
när jag var där på bloggträffen men köpte dem
inte, efteråt kunde jag inte förstå varför men
nu har jag varit där igen och ett par klot fick
följa med oss hem.
Ha en bra lördag allihopa!

12 kommentarer:

mormorelsie... sa...

Å så fint du har pysslat ihop det,roliga små klot du har köpt.
kram
ninni

Mamma C sa...

Tjusigt stilleben som vanligt från dig. Nyponrosor luktar jättegott, finns på en ödetomt i närheten här. Har varit och nallat från den busken.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Förstår att du återvände för att få med dem hem. De är jättesöta!

Hmm kanske skulle ta in några nyponrosor...jag har några buskar som växer precis vid tomtgränsen...

Kram Annica

Viola sa...

Ett vackert stilleben ihop verkligen..dina vackra klot mot den ljuva rosen...hoppas ni har det gott i värmen..kramar VIOLA

Mamma Millan sa...

så vackert!!!
du är så duktig på arr arrangera o fota!!

hemmkommen fr kanotfärden här...
phhuuuu...

kram !!!!

Anci sa...

Även den här gången visar du vackra bilder :)
De där bokstavskloten tittade jag på när vi var där, men det blev inga då. Snart kanske ?? Jag tycker att de är så fina.

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Kloten var ju så söta.

Kram Ullis

Sussi sa...

Nu var det längesedan jag kikade in, håller med om att det är så vackert med pioner. Mina pioner står dock i knopp ännu och dill pionen har redan blommat över.
Fortsatt trevlig helg!
Tingeling Sussi

Vit poesi sa...

verkligen fina små klot du köpt!! Jag är precis likadan, ångrar mig alltid att jag inte köpt saker jag sett. Tyvärr när jag kommer tillbaka så är det slut.
Ha en fin söndag
kram Malin

Betongängeln sa...

såå fina bilder - kloten är jättesöta, förstår att du var tvungen att inskaffa dem i alla fall...
kram
annelie

Angel.Pearls sa...

Så läckert! Känner doften av den underbara rosen ända hit..Hoppas din helg var fin! Nu sista jobbveckan innan semester. Kram//Eva

Evans sa...

Hej! Otroligt vacker ros, vad heter den? Ska också ta mig en tur till Ulriksdal i veckan, få se vad jag hittar, man hittar ju alltid något. Ha det gott/Eva