måndag 4 maj 2009

Zinkplåt och orkideer...








Här kommer det som jag lovat ännu fler
bilder från bloggträffen på Ulriksdal.
Efter lunchen gick jag en vända enbart
för att fota så det blev ju lite bilder.
Orkideer i mängder och alla möjliga sortes
blommor som jag inte ens vet namnet på
mycket betong, zink,rost och silver på
alla fina krukor och dekorationer som
fanns i mängder där. Verkligen någonting
för alla smaker fanns det. På de här bilderna
blev det mycket cerise,grönt och vitt för att
jag tycker det gör sig så fint mot zinkplåten
i bakrunden, måste nog ta och skaffa mig
en zinkplåt nu :)
Kram Katta

21 kommentarer:

Betongänglar sa...

Suck - vad mycket fint - jättehärliga bilder - Njuter...
kramar
annelie

Elisa Day sa...

Verkar vara ett vackert ställe! Och du har tagit underbara bilder. Klart du måste skaffa dig ett zinkplåt. Det är bra med mig, har bara varit lite mycket runtomkring. Mailar ev senare. Hoppas du mår bra! Låter som du haft en fulltecknad helg. Kram

trollmor sa...

Mums vilka njutningsbilder.
Ha det gott
kram ewa

carina sa...

Du är verkligen en fantastisk fotograf.
Tala om att få fram budskap i bilder....jag blir så himla berörd.
Kramar till dig som gör att jag får se platser som jag annars inte har tilfälle att se....i detta fall Ulriksdal.
//Carina

Må Gott sa...

Hejsan!

Du är så duktig på att fota!!! Jättehärliga bilder och vackra kompositioner.

Zink är vackert och med blommorna framför är det ljuvligt.

Ha en fin dag!
Kram Anette

mormorelsie... sa...

Ååå så mycke fint,skulle värkligen vilja ta mig en tur dit o kika.
kram
ninni

Elisabeth, anyhow.se sa...

Men du vilken vacker musik, sigur ros och några såna här ´` nånting va? :)Och vilka bilder - WOW!
Tack för att jag fick träffa dig - du var en mysig människa! :)

sexy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tina sa...

Jättefina bilder. Det var ju så mycket att fota så man blev alldeles vimmelkantig...:-) Kram Tina

Maliva`s verden sa...

Hei igjen....ja zink er tingen ute blandt orkideer og annet grønt:O)Skulle gitt mye for og vært i den oasen du viser fra der....Kanksje jeg så deg på et av bildene som Lotte linket til?
Mårbacka er vanskelig å få tak i her i Norge...Her går det mest i Dronning Ingrid..så det blir flere Sverigeturer på meg fremover kan du si...Jeg er jo nesten" halvsvensk"...oppvokst like ved svenskegrensen..Sikkert derfor jeg liker så godt bloggene til flere at der Svenskene også.....Klem fra Maliva

Elisa Day sa...

Försökte på slottsträdgårdens blogg lista ut om du var med på någon av bilderna. Antog att du hade svarta kläder :) Men jag kunde inte gissa vem som var du. Jag ska strax iväg till kiropraktorn. Ska bli skönt. Hoppas du har en bra dag. Kram

Anci sa...

Roligt att se hur olika vi har inspirerats av vårt besök på Ulriksdal :)
Dina bilder är så fina.

Kram

Viola sa...

Ljuvliga bilder från denna härliga träff..nja krukan 4000 kanske lie för mkt eller...håller mig till loppisåpriserna istället och så mkt roligare...fniss...imorgon stor loppisdag, härligt! Har njutit utav en härligt regnskur, är man galen eller..men det var så efterlängtat, så torrt ute och nu kanske mina små fröer gror i vattenhålet, kramen

Kathys Home sa...

Ja, visst var det mycket fint där..önskade att jag hade haft den riktigt stora plånboken med mig...men jag vete hundan vart den tagit vägen :-)Å ja, visst var jag väl en turgumma va :-) //tjingeling kat

Home No.1 sa...

Ja det 'är sååå vackert!
Kram Annica.

Mamma C sa...

Mycket vackra bilder på vackra blommor.
Kram Mamma C

lugnet sa...

Oh, vad härligt ni verkar haft på Ulriksdal!! Jag måste verkligen följa med vid näste tillfälle!! Lite kul att få ett ansikte på dom man bloggar med!! Vilka vackra bilder!! Bli sugen att fortsätta plantera!
Gillar också zinkplåt! När vi flyttade hit fanns massor med vackra hinkar och annat i zink, men det mesta "städades" bort av ett snickkarteam när dom var här, har endast en hink kvar.... Det var tydligen skräp för dom men inte för mig...
Hoppas du får en fortsatt skön vecka!
Kram Ullis

Maliva`s verden sa...

Så gøy å høre,for champagnebrusen er også favoritt brusen her i huset:O)Nå ble jeg enda mer nysjerrig..på hvilket bilde og hva har du på deg???Her er det stekende sol..og nå venter jeg på at beisen tørker så vi kan sette opp telt-paviljongen...solskinnsklem fra Maliva

Sussie sa...

Tänk så fint, vilket ställe! Ha en fin kväll, kram.

Engelska Villan sa...

Hej svejs!
Vilken annorlunda och vacker blogg du har!! Jag gillar verkligen din bakgrundsfärg. Och vilka fina tovade saker du gör!
Det var roligt att träffa dig i söndags och vad glad jag blir att du vill vara med i min tävling.
Kramar Anna

Sussi sa...

Härliga bilder från Ulriksdal jag bara njuter...
Jo, det är min dotter som målat "skogstavlan" också. Visst är den mysig.
Tingeling Sussi