torsdag 14 maj 2009

Turkos...






Sommarfärgen nr 1 för mej är nog turkos!
Finns det nåt finare än turkos smycken då
man fått lite färg på huden? Fast jag ska
erkänna att jag bär mina turkoser även när
jag är blek om nosen. Halssmycket längst ner
har hängt med mig i några år nu fick det av
min sambo i en gång.Pärlhalbandet gjorde
jag under min smyckesperiod för några år sen
då jag gjorde pärlsmycken på löpande band.
De två lyktorna i isturkos och mjölkvitt
köpte jag igår på Indiska där de fanns som
veckans vara för 19.90st, somriga och fina.
Ha en bra torsdag allihopa!

13 kommentarer:

carina sa...

Hejsan!
Har inte besökt dig på några dar...fina knappnålar, snygga tyger o vackra spetsar...allt sånt som jag är så himla svag för.
Jag är också ett fans av turkos...håller just på att plocka i mina sommarkläder och ska tvätta dem innan resan om 3 veckor...där fanns flera turkosa saker.
Problemet är bara att samtliga saker i denna låda har krympt under vintern HUR ÄR DET MÖJLIGT??
Nej, nu får man ta tag i det hela.
Fina ljuslyktor till bra pris.
Indiska har ofta saker som får följa med hem.
Ha en bra dag!
Kram/Carina

Lina sa...

Ja, jätteroligt att hitta din blogg! (tack för kommentaren föresten).
Jag älskar de orientaliska inslagen och är som sagt gaaalen i ljuslyktor! ;-)

Kram

trollungen sa...

Turkos är en av mina favvofärger.
Den inger en frächhet på något vis.
Jättefina ljuslyktor.
kram ewa

LillaFlisan sa...

Åh, så mycket vackra bilder jag missat här på din blogg när jag varit lite off på sistone!

Turkost är verkligen en supersnygg färg!

Nu ska jag surfa runt och se allt jag missat här hos dig!

Ha det så bra!

Kram

Flisan

Viola sa...

Älskar oxå denna färg gärna ihop med bruna toner...ska nu iväg till stan, flera inredningsbutiker som kursat och två av mina favoriter...så ledsamt, ha en bra dag, kram

Tina sa...

Hihi...jag går också och tittar på turkost just nu...mest i klädväg då. :-) Kram Tina

Elisa Day sa...

Turkost är ju så vackert! Har ett turkost rum på sommarstugan. Hoppas allt är bra med dig vännen! Kram

jojo! sa...

Hej Katta!

Fina bilder du tar och jag känner igen lite lotusblommor!
Hoppas vi ses i sommar!
Kolla gärna in på min hemsida där du kan klicka på min blogg!
www.jojo-inredning.se
Kram från Månica på jojo!

Smycken och Smulor sa...

Hej! Köpte på mig ett gäng av de där turkosa lyktorna från Indiska jag också, det var helt omöjligt att gå förbi dom!Står så fint på mitt köksbord nu. Jag tänkte ha små liljekonvaljer i dem nu när de blommar!
Jaså du har pysslat med smycken också, hade varit kul att få se lite mer av dom!? Det turkosa var snyggt!
Marie-Louise

Ullis/Leva på landet sa...

Jätte fint med turkost på sommaren när man är solbränd. Dina lyktor var ju så fina.

Kram Ullis

Elisabeth, anyhow.se sa...

Hallå där Katta med suverän smak! :) På välsorterade lampaffärer finns såna gigantiska glödlampor, långlivade som galet vilket gör priset mer hanterbart ca 50:-...

Det känns som lite, lite för känsligt att skicka...

Tvålaskarna är absolut helt underbara, håller med dig!

Vit poesi sa...

Håller med dig att turkos är en så ljuvlig sommarfärg!! Så vackra saker du visar
kram Malin

Angel.Pearls sa...

Härligt, somrigt turkost! Fint pärligt halsband du gjort!Kram//