måndag 25 maj 2009

Rostig trollslända...






Ja här hos oss fortsätter långhelgen än i dag.
Det är studiedag för lärarna på skolan och de
har praktiskt nog lagt den direkt efter den här
redan långa helgen så vi är hemma och softar
denna soliga dag och det känns riktigt lyxigt.
Trollsländor tycker jag är söta små varelser de
är nog egentligen små älvor tror jag den här
lilla rostiga är nog för tung för att kallas älva
men den passar in här hos mej i mitt rostiga hem.
Ha en bra måndag allihopa!

20 kommentarer:

Maria sa...

Vilken söt lite trollslända=) Skönt med ännu en dag ledigt, vilken lyx ;)
Hoppas ni får en bra dag!

Maliva`s verden sa...

Hei...så mye vakre innlegg du har siden sist jeg var innom...Ja jeg er jo helt enig at rust er vakkert..blandet med blandt annet vakre blomster osv...Tror du hadde likt deg på markedet i Paris..Nyt det fine været...her skinner også sola..juhuu...Klem fra Maliva

Anci sa...

Jag gillar också trollsländor och jag har ett smycke hemma med en trollslända ! Det är jättefint.
Tack för förslag på trädgårdstomte :) Men han är nog som sagt redan bokad.

Kram

Viola sa...

Vad synd att du inte kom...vi hade en helt underbar lördag ihop...och det var länge sedan jag skrattade så...KRAM

Angel.Pearls sa...

Hur kan något så skört o vänt som en trollslända vara så fin som rostig?!! Lilla E uppskattade verkligen de tre Prinsessbakelserna du gjort -de är såå fina (och goda!!)(Har inte hunnit ta fina kort till bloggen ännu..) Njut av ledigheten,och det fina vädret- själv är jag tillbaka på jobbet.Kramisar//Eva

corrina sa...

Så fint , gillar de verkligen. Kram

Evans sa...

Hejsan! Visst är det härligt att vara långledig, man känner sig lite lyxig. Jättefina bilder, söt trollslända. Ha en fortsatt skön kväll/Eva

trollmor sa...

Vackert med trollsländor,tycker nästan dom är magiska på nägotvis.
kram ewa

Ullis/Leva på landet sa...

Vad härligt att ni fått en dag till hemma att softa på. Skulle många barn i skolan behövt idag. Tänk att det varit så härligt väder idag.

Kram Ullis

boberi sa...

Så här är din blogg, vad fina saker =)

lottens vita och gröna sa...

den var sååå söt, jag har en trollslända som dörrknackare!

underbar dag att vara ledig på!

varmkram lotten

Line sa...

Så härligt med ledigt...och solsken....älskar bilderna i förra inlägget...

Ha det fint


kram

lugnet sa...

Visst är trollsländor vackra! Här har dom inte riktigt dykt upp ännu men dom kommer nog snart med sommarvärmen!
Hoppas du får en härlig vecka!!
Kram//Ulrica

mormorelsie... sa...

Hej
Du har fått en utmaning av mig,kika in så får du se.
kram
ninni

Nina sa...

Åh så vacker trollslända. En sådan... eller flera... vore fint på min inglasade stora balkong, men var har du hittat dem?

Svara gärna i min blogg, så jag inte missar ditt svar.

Sussi sa...

En så läcker stol du hittat, säger bara grattis till den. Trollsländor är ju både vackra i livet och som din i rost ;)
Snygga bilder som vanligt, hos dig blir man bortskämd med det.
Tingeling Sussi

Betongänglar sa...

den var ju alldeles för ljuvlig..jättefin säger en som älskar rost...
härligt med en extra dag ledigt.
kram
annelie

Lina sa...

Ja, när jag var liten fantiserade jag att det var älvor som flög omkring med vingarna i olika färger.... :-)

Vilka vackra fröpåsar!

Snuttan sa...

Vilken underbar rostig trollslända du har

Kram
Åsa

bubbelrummet ♥ sa...

Vilken vacker trollslända! :-)
Hur har din dag varit? Kram!