torsdag 7 maj 2009

Gult...



Färgglada bilder från ett förvirrat
hem.Jag antar att jag inte är ensam om
att ha det stressigt den här månaden,
mycket är det som ska hända och kommas
ihåg. Som i måndags då skulle Em varit
på inskolning på sin blivande skola
naturligtvis glömde jag totalt bort det,
och idag var jag duktig och skickade med
Al extra regnkläder och matsäck och lagom
kläder att ha på utflyckt och stog minsann
här och stekte köttbullar innan jag ens
var riktigt vaken sen när jag skickat iväg
honom så visade det sig att utflyckten
är i morgon! Jag har nog aldrig varit ute
i så god tid förut. Undrar hur resten av
månaden kommer att bli? Suck. Nån som tror
att det hjälper med meditation eller nåt?
kalender har jag naturligtvis.
Nåja till lite inredning nu då. Gult!
ja det ser man inte ofta hos mej, men när
jag skulle tvätta överdragen till mina Emmor
så stod den ena framme med några kuddar i så
här och jag kände för första gången att jo det
finns nog nåt vackert i gult med.
Ha en bra dag allihopa!

15 kommentarer:

Annica sa...

Jag stod hos tandläkaren en hel månad för tidigt med min son. så jag känner igen det där.

Kathys Home sa...

Hahaha, kan bara skratta då jag så väl känner igen mig....Meditation tror jag faktiskt är bra å värt att testa. Jättefin färg på fåtöljen, å brokaden var så fin. Tänk att man upptäcker det vid tillfällen som ditt va?! Ha det gott å take it easy :-)

Tina sa...

hihi...ja det där känns igen...10 ljupa andetag och en självövertalning att ta det lugnt brukar hjälpa på mig...:-) Kram Tina

Viola sa...

Ibland blir det bara totalkaos i hjärnkontoret, fniss..själv håller jag på med att försöka strukturera upp röran med alla pinaler, alla nya varor jag köpt, börjar bli knökfuöllt överallt, inte lätt att städa här inte..hoppas du har det gott Katta, kramen

Angel.Pearls sa...

Det guldgula är verkligen fint mot det dova pupurfärgade! Vi är fler förvirrade här -håller på att glömma viktiga tandläkartider..och allt som ska planeras med avslutningar, kalas mm.Jo -det är en hektisk tid nu. Kram//Eva

Home No.1 sa...

Hej ja vi är nog många som är lite virriga=)
Kram Annica.

Elisa Day sa...

Ha ha inte lätt att hålla reda på allt! Är inte så mycket för gult, men tyget var jättefint. Och meditation kanske hjälper, brukar meditera några gånger i veckan fast virrig är jag iaf Kram

carina sa...

Ja du...nog känner jag igen mig från tiden när barnen var små.
Allt har en tendens att hopa sig.
Glömmer aldrig en avslutningsdag för ett antal år sedan....jag lyckades klämma in 3 avslutningar på samma dag...dvs barnen gick på 3 olika skolor.
Det är nog mitt personbästa...dessutom var det en resväg på 3 mil mellan två av skolorna....var jag laglydig den dan...tror inte det.
Ang det gula...snyggt tycker jag.
Föresten, nu är min tävling i gång.
Kom in o tävla vetja!!
Kramar/Carina

Grindelunda sa...

Ojoj...vad skönt att det är fler som är förvirrade :)

Gult är inte alls fult tycker jag i alla fall.

Må så gott önskar Gilla med en kram!

BUBBELRUMMET ♥ sa...

Ibland blir allting lite stressigt & denna månanden bara springer ju iväg. Hoppas du kan stanna upp & njuta lite av majvädret.

Kram!

Line sa...

Ha Ha .....lite pinsamt....fast nu är ju allt färdigt för morgondagen då....=D

Jag gillar gult...lyser som solen!

STÖRSTA KRAMEN

carina sa...

Hejsan!!
Kul att du vill tävla hos mig.
Lycka till!!
Visst är det så för mig som för dig, att man bloggar ju för sin egen skull...en form av skapande eftersom man har en kreativ själ (numera är den mest gömd inuti mig...den visade sig mycket mer tidigare).
Sedan är det naturligtvis lite extra kul om man märker att det finns folk som upskattar och är nyfiken på det man gör.

Hoppas du får en bra helg.
Kramar/Carina

Vit poesi sa...

Känner igen mig precis :-) Finfina bilder
kramar Malin

Elisabeth, anyhow.se sa...

Tack för DIN goa kommentar - jag älskar inte endast ditt musikval utan också din inredninsstilsbeskrivning - lååångt ord, jag känner att jag är med dig där! :)
Annars så - been there...

BUBBELRUMMET ♥ sa...

Tack så mycket :-)
Vad roligt att du gillar den, hur är det med dig nuförtiden?

Kram!