onsdag 13 maj 2009

Från tobaksplanta till tapet...






Här kommer ett hastigt litet inlägg i färg men
ändå svart-vitt så här mitt i veckan. Den söta
blomman är en Tobaksplanta som står i min rostiga
gamla kittel, snart ska den få flytta ut i stället.
Den svartmönstrade fonden är en provtapet jag
köpt i en måleributik, brukar köpa dem billigt och
klä om skokartonger och sånt i för att ha som
förvaring. Den här tapetbiten skall gå samma väg
den med en dag när tiden finns till det.
Ha en bra mitten av veckan allihop!

11 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan...hoppas du oxå vaknat till en blå himmel, vilken smart idé, den tackar jag för....du kan verkligen ta tillvara sakerna omkring dig, det har slagit mig många gånger när jag hälsar på dig....hoppas du får en trevlig dag, är nu på väg till skolan för en 11-timmars arbets dag med Öppet hus i kvälll,,,,kramen

Sussi sa...

Hej!
Nu har jag varit här och kikat runt och hämtat inspiration, så nu ska jag gå och fortsätta måla. Ja jag håller med om att det är en "stressig" tid nu, så just därför kom jag på att jag ska prov målaom i hallen...
Tingeling Sussi

Tina sa...

Så fin tobaksplantan är. Är den svår att sköta? Kram Tina

H A N N A S - F O R M sa...

Hej goa du!!!!

Tack..det var verkligen en rolig fotografering!!!
Så fint du har...jämt...gillar ju verkligen din stil...så personligt och vackert!

Tobaksplantan är så vacker..mina kom dock ner i föreningens blomkrukor så jag måste köpa nya!

KRAM
Hanna

Elisabeth, anyhow.se sa...

Vilken smart idé! Bara samla in- och på sig en massa vackert & så får man till en brokig & superskön förvaring! Kanonidé Tack! :)

Mamma C sa...

Tobaksplantor brukar vi oxå köpa och ha ute på gården. Tapeten var fin. Bra idé att kläom gamla kartonger.
Kram Mamma c

Lina sa...

Vilka underbara bilder! Har själv massor av vackra lotuslyktor..

Kommer nog hit på fler besök... :-)

Snuttan sa...

Hi vad fiffigt.
jag har med handlat tobaksplanot i går

Kram
Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Tapeten var så fin. Det är ju jättebra tips att göra som du gör. Finns ju så mycket vackra tapeter.

Kram Ullis

Angel.Pearls sa...

Tobaksplanta har jag aldrig haft -men nu ska jag köpa en vit till helgen!! Kram//

Tant Blå - inredningsbutik i Sala sa...

Oj så vackra bilder du visar!!!, jag gillar den där blandningen med rost och annat fint.
Hälsningar Kathrine