torsdag 28 maj 2009

Dukat bord...



Blev ju utmanad av Ninni med bloggen mormor Elsie
att visa en dukning. Kanske det inte hör till
reglerna att visa två men jag gör det ändå. Här
ovanför har jag i fantasin bjudit in till ett litet
kafferep så här en regnig sommarmorgon välkommna!
Till vardagsmiddagen igår dukades det i en helt
annan stil, ja ni som känner mig vet ju att jag
älskar den lite orientaliska stilen med.



Här gjorde jag igår en middagsdukning på enklast
möjliga vis för vår familj. Tallrikarna från
Matteus har olika kulörer men passar fint ihop ändå
jag tycker om att blanda. De tunga besticken från
Indiska passar till en sån här lite orientalisk-
inspirerad dukning och förståss små the-glas att
dricka ur. Får man gäster åker naturligt vis en massa
annat fram, många olika skålar med plockmat i och så
klart blommor och mera ljus.
Skulle vilja sända den här utmaningen vidare till

Hoppas ni har tid och lust att anta den och är det
nån annan av er som ser det här och har lust
att duka ett bord och visa upp så gör gärna det,
lämna gärna en kommentar då så jag kan få kika in
på din dukning.
Ha en bra dag!

19 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei kjære deg...så klart jeg tar utfordringen..må bare få landet litt her hjemme først..hi-hi.
Nydelige bord du har dekket..like your style:O)
Eller skal jeg ta meg en tur på kaffe til deg istede..fristet jo de kringlene der da...smil!Nyt langhelgen min venn...for dere har vel fri på mand.dere også?

N I N N I sa...

HEJ! Ramlade in via en annan sida, jättefina bilder och kanondukningar tycker jag.
Själv är jag dålig på det där med att duka plus att vi inte har några fina serviser el så.
Men skoj att kika in hos dig! Trevlig sommar.

Nettan sa...

Underbara dukningar båda 2 =).
Vem vill inte sitta & avnjuta en god fika & middag vid dessa bord !

Kram Nettan

mormorelsie... sa...

Hej
Men vilken härlig dukning du har fått till,jag kommer på fika hihi...
Kul att du anntog utmaningen.
kram o ha en go dag.
ninni

Mamma C sa...

Båda dukningarna var jättefina. Jag är väldigt dålig på att göra snygga dukningar. Men min mamma gör alltid fina dukningar. Men det har jag visst inte ärvt.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

hallå katta!
guuuuuuu så fint du dukat, jag kommer, hihi!

såklart antar jag denna härliga utmaning, tror att det kan komma redan tomorrow!!!

varmkram lotten

Maria sa...

Underbara dukningar! Önskar att jag hade mer finporslin så man kunde duka lika fint! =) Men mna får ta det man har;)
Kraam

corrina sa...

Det är ett jätte fint ställe att vara på, finns länk på min blogg där man kan se hur det ser ut. Jobbat med städning har jag gjort tidigare och de vet de om, fast det är inte kul men idag är man glad för det man kan få. Gillar dina kaffekoppar, påminner mycket om de min mormor hade. Kram

Vita-hjärtan sa...

Å, gillade din kaffeservis jättemycket!! Kram Evelina

Snuttan sa...

Ja vad säger man Helt underbart

Kram
Åsa

Home No.1 sa...

hej vad fint det var dukat!
Kram Annica.

Karin Lindström sa...

Hej kära Katta!

Men visst ska jag väl kunna anta den. Så fint du gjort och dina bilder är ju som vanligt underbara! Jag är också lite svag för det orientaliska, kanske för att jag älskar mellanöstern mat! Det ser så gott och fint ut hos dig.

Jag hör av mig när jag visar min dukning!

Ha nu en riktigt mysig Pingsthelg!

Många kramar
Karin

trollmor sa...

Vilka vackra dukningar.Där skulle jag trivas väldans bra.
Nu äter vi mest på altanen och det är så härligt.Brukar säga att det bästa med huset är altanen.
Ha en fin dag
kram ewa

Angel.Pearls sa...

Riktigt söta dukningar -kaffebordet blir min favorit! Ha en riktigt skön helg -själv bär det ut till landet med Öppen Atelje hos oss..Kram/7Eva

Minne sa...

Åh så fina bilder. En riktigt trevlig blogg. Hit kommer jag gärna igen. Ha en trevlig helg.

Elisabeth, anyhow.se sa...

TACK för din supergoa kommentar hos mig - jag gillar väldigt många hörn i ditt hem oxå! :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.