lördag 9 maj 2009

Blomma blå...






Har börjat inse att jag övergått till blommor
i blå nyanser mer och mer. Den blålila Aklejan
på andra bilden köpte jag på Ulriksdal i söndax.
Tycker den har så söta klockor. Införskaffade en
blågrön Hortensia med i veckan tycker de är lite
spännande när de står ute eftersom de kan ändra
färg, man vet inte riktigt vad man får i slutändan.
Den lila blomman på den nedersta bilden fotade jag
på just Ulriksdal, vet inte vad den heter men söt
är den och fanns även vit och rosa.
I natt har regnet fullkomligt vräkt ner här och det
behövs verkligen så det ska man inte klaga på tycker
jag, känns rätt skönt att få en ursäkt att stanna
inne lite med nån gång ibland.
Ha en bra lördag allihopa!

17 kommentarer:

lugnet sa...

Visst är det härligt med blått!! Vackra bilder som alltid, ska du inte börja fota för någon tidning? Du har verligen talang!!
Fortsatt härlig helg!!
Kram//Ulrica

Viola sa...

Samma väder här och du Katta underbara färger ihop...den nedersta är en akleja och är perenn som övervintrar,,,här lyser nu solen så det är trädgård som gäller...ligger efter med detta i o m att penslen har gällt länge i vattenhålet, ha en fin dag, kram

Må Gott sa...

Hejsan!

Härliga blomster! Men du - vill du ha en blå hortensia så finns det specialgrejs att köpa och hälla i vattenkannan. Färgen beror på vilket ph det är i jorden. :-)

Ha en go helg!
Kram Anette

Betongänglar sa...

Härligt fint...har lite,lite blått eller blålila...lavendel...
sen är det mästa grönt hos mig..höga gräs och så med betong och rost...
kram
annelie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Blått är ju min favorit och då speciellt i dragning åt lila så jag välkomnar dagens bilder lite extra jag:)

Jättesöta blommor

Kram Annica

Marie//Tekla Maräng sa...

Blått är helt klart en favorit färg ibland blommor. Blomman du inte var säker på är en perenn akleja.
Har suttit och titta på din fina bilder ifrån Ulriksdal och bara njutit.
Visst var regnet välkommet, man hörde nästan hur växternas rötter klappade i takt av lycka.
Kram:)

lottens vita och gröna sa...

blått är ljuvligt i rabatterna, älskar din akleja! ha det gott, vi stöter på varandra snart i solan va? varmkram lotten

Magny sa...

gillar dine vackre bilder....

magny

Elisa Day sa...

Blå är min favorit färg! Så jag gillar dina bilder idag extra mycket. Kram

Sussie sa...

Underbara bilder och blomster. Ha en fin kväll.

Vit poesi sa...

Blått är flott!! Tycker också att det kan vara fint!
Kram Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara blombilder. Gillar också blå blommor och har en hel del i rabatterna ute. Här har det vräkt ner regn under dagen istället.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anci sa...

Vackra foton med fina blommor ! Mitt trädgårdsintresse har vaknat så smått efter besöket på Ulriksdal !

Roligt att läsa om att det är fler som är förvirrade och stressade nu (kul och kul förresten...). Du skrev om det i ett tidigare inlägg, ska jag kanske säga också.

Ha det bra !

Kram

Evans sa...

Hejsan! Vilka jättefina bilder du visar, nu blev jag lite sugen på att åka till Ulriksdal, det är bara det att jag kommer aldrig tomhänt därifrån. Ha det gott/Eva

strömmas sida sa...

Du fotar så otroligt vackra bilder att njuta av hos dig.
Blommorna är jättefina och lila och blått är så fina färger. Både på blomster och annat *ler*.

Ja det har varit en toppendag för mig idag.

Hoppas du inte tar illa upp nu när jag la dig i min blogglista. Ibland irrar jag runt och letar din blogg och sen blir det inget mera.

Jag ser att du har irrat också med tider och utflykte :-). Jag känner såväl igen det där.

Kram
strömma

Home No.1 sa...

Ja vädret är verkligen omväxlande, ena stunden sol nästa blåst och regn!
vad vackra blommor den nedersta den lila den var bara sååå vacker!
Kram Annica.

Angel.Pearls sa...

Åh, vilka söta blå blommor -akleja är verkligen min favorit!Ha en fin vecka//