söndag 19 april 2009

Soffpotatis...





I går blev det en riktg soffdag här i huset,
iskallt och blåsigt ute och vi behövde
verkligen en dag hemma.Flyttade runt på soffan
för att få en ny känsla här hemma. Skulle ju
helst av allt slänga ut den eländiga gamla soffan
och köpa en ny större i en "renare" färg men allt
har sin tid så vi får slita på det här ruggigt
shabbiga skrället ett tag till i stället.
I dag skiner solen så vi ska ut i den och frysa
en stund innan vi går in och sliter på soffis igen.
Ha en bra söndag alla!

18 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

En sliten soffa..er jo shabby og kult da...Og med masse puter gjør jo susen....Koselig hylle du har der også...Ja her skinner også solen...så nå er det endelig frem med utemøblene..Nyt dagen min venn..Klem fra Maliva

långbergets vita rum sa...

så fint du har,gillar korset du har där på hyllan!

hoppas du haft en fin helg!!

BUBBELRUMMET sa...

Jag förstår att det är kul att visa leg ändå. Då har man lite ungdomlighet kvar iallafall :-)

Kram!

Levindas Värld sa...

Hej!

Vilket mysigt vardagsrum du har :)

Ja igår var det kalla vindar även här...brrr!!! Solen sken förvisso och det var vackert väder, men banne mig inte varmt och skönt :)

Härligt att kura upp sig i soffan såna dagar, det måste jag hålla med om!

Ha en fortsatt härlig söndag!

Marie//Tekla Maräng sa...

Jqa det var riktigt kyliga vindar igår, ja inte så mycket bättre idag heller för den delen.
snyggt vardagsrum du har. Fniss jag skulle också vilja slänga ut soffan men det får vänta ett tag till...
Kram:)

Sussie sa...

Det ser ju riktigt mysigt ut att kura ihop sig i din soffa, det gör väl inget att det är lite gammal :) Det är ju shabby chic på riktigt. Ja här blåser det med, jag har suttit massor och pysslat istället för att var ute, jag väntar tills stormen mojnat. Ha en härlig söndag, kram

Leamarlené sa...

Det har varit så ruggigt och blåsigt här med. I går blev en innesittar dag. I dag tvingade jag mig ut..nordliga vindar med ändå 12grader. Det var rätt så skönt.

Kram,Marlené

Elin sa...

soffan är ju jättefin! :)

Mamma C sa...

Skönt att få vara en soffpotatis ibland. Här har det blåst skitkallt idag oxå.
Kram Mamma C

Viola sa...

Nämen den soffan är välan inget skrälle Katt, tycker det ser så mysigt ut med alla kuddarna, när jag tröttanr på någon soffa så är quiltar lösningen och billigare än att köpa någon ny...vi har haft kanonväder hela helgen, tala om vårväder, hoppas du ahr snkön söndagskväll, nu väntar kvällspromenad med Otto, kram

Hanna sa...

Fina bilder!
Hanna

Home No.1 sa...

Ja det är som jag har det en riktigt sliten en ...men man kan inte få allt nytt på en gång..funderar på att lösa mitt problem med vita kviltar framöver..
Kram Annica.

Ullis/Leva på landet sa...

Ja de har blåst en hel del, men ändå så skönt att se solen. Våra soffor behöver också slängas ut. Skinnet har börjat att spricka, men så sköna att sitta i. Ekonomin tillåter inte några nya nu, fick bli överdag i stället.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Snuttan sa...

Jag tycket inte färgen på soffan är fel... Snyggt kors

Kram
Åsa

lugnet sa...

Visst får man stor förändring när man möblerar om lite! Ja visst var det kallt i helgen!! Hade besök från Jämtland och jag skryter att vi alltid har det varmare här men i helgen vette sjutton...mer snö har dom iallafall!
Ha en bra vecka!
Kramar//ullis

Elin sa...

ja, visst är de fina?
det är ett jättevackert mönster på insidan av skåpet också, skulle vara fint att ha som linneskåp tror jag :)

hehe, ja, katter är allt bra charmiga! :)

Kram//Elin

Sussi sa...

Men visst är det härligt med soffdagar... fast det är sällan de dyker upp här hemma! Det finns mycket positivt med gammla soffor med = man behöver inte vara rädd om dem! Och de bär på mycké minnen!!!
Vad långt våren kommit hos er ser jag på dina vackra kort. Man blir avis...
Tingeling Sussi

carina sa...

Hejsan!
Härliga bilder från ditt mysiga
vardagsrum.
Visst är det härligt att krypa upp i en mjuk soffa och mysa.
Ha en bra vecka.
Kram/Carina