tisdag 21 april 2009

Pastellfärger och blomsterfunderingar....



Vår och pastellfärger hör ihop för mej.
Känns ju så rätt och fräscht just då, ändrar
alltid lite med färgerna efter årstider här.
Rosa, ljusblått och turkos är mina favoriter.
Är så sugen på att ta itu med blommor till
balkonglådor nu, men känner mig så osäker
på vädret det är ju lite väl kallt mer än
halva dygnet, är det någon som vet ifall det
är för tidigt att ställa ut lavendel och rosor?
Vi bor högt så det är skuggigt kallt och bitvis
blåsigt där de ska stå. Vill inte köra penseer
som visst är köldtåliga, de försvinner liksom
där de ska stå.Jag får välkanske hålla mig till
tåls ett tag till så värmen stannar helt.
Ha en bra dag allihopa!

11 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Ja visst blir man sugen på att stöka och böka på sin uteplats, jag med!!!

Men som sagt var kanske vi får vänta in värmen lite mer...suck :)

Va roligt att läsa att din grannes bror kallades för Nippe...haha!
Vår lilla Nippe är ju bara för go förstås och jag är hos mamma och pappa och gosar med Nippe åså mkt jag bara kan :)

Ha en fin vecka!

Må Gott sa...

Hejsan!

Jag är urusel på blommor (men jag älskar att omge mig med dom ändå) och ska nog inte ge några råd.

För ett par år sen var jag så glad över ett par blåa hortensior som jag skaffat och hade i jättefina krukor ute. Fattade inte varför de såg så deppiga ut trots att jag vattnade och skötte om dom efter konstens alla regler. Hade ju tom specialgrejs så dom skulle fortsätta vara blåa. :-D

Hm...det var tydligen för kallt ute på nätterna, så dom försvann till blomsterhimlen... Så OM jag ska säga något så blir det - VÄNTA!!!

Lycka till!
Kram Anette

Betongänglar sa...

har stökat och bökat i helgen ute...har ju så mycket grejer kom jag på så man får nog rensa lite, man vill ju ha allt , det är ju bara så...man flyttar dem hit och dit, och till slut så...
pasteller är ju inte min grej, men jag tycka det ser jättefint och härligt ut hos andra som då kan fixa till det på underbara sett...
kramar
annelie

Angel.Pearls sa...

Ännu ett läckert arrangemang hos dej! Jag har penseer på min balkong nu, men är orolig för kalla nätter -flyttar in mot väggen på kvällen. Vet ej om rosor o lavendel -kanske lite tidigt? Lycka till o Kram//Eva

Maliva`s verden sa...

Nydelige bilder som alltid...og farger gir energi har jeg akkurat lest her...Og det kan nok stemme:O)Ps!Håper at det er greit at jeg hermer etter deg,har nemlig en navnkonkurranse pågang...Så kom gjerne med tips:O)Klem fra M

Living by Milla sa...

Det kanske är liiite tidigt att ställa ut blommorna, vore trist om minusgraderna tog dem. Jag har satt en betongkruka med minipenséer och färgätmigej men den tar jag in över natten.

kram Camilla

Må Gott sa...

Hejsan!

Tusen tack för tipset! Ska absolut testa.

Några frågor:

*Vart köper man lämpligast själva vadderingen och hur tjock ska den vara?

*Ska man göra "stickningar" runt alla fyrkanter?

*Behöver man en speciell pressarfot till det och hur sjutton ska man kunna trulsa ihop allt i symaskinen när man ska quilta?

*Har du tips på någon sida där man kan köpa billigt tyg? Vill gärna ha romantiskt blommönster, engelska rosor och sånt. Hittar aldrig nåt sånt.

Fniss...det var funderingar från en total gröngöling ang lapptäcken. :-D

Måste passa på att säga att jag är så förtjust i din bild du har överst på sidan med den fina trälådan från "Gothenburg" med de vackra blommorna i!

Ha en fin dag!
Kram Anette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja, visst blir man lite sugen på att börja gräva i myllan:) Men jag avvaktar precis som du jag:)

Kram Annica

Viola sa...

Hejsan, visst är det härligt...de du frågar om är nog för tidigt...än kan det ju bli kyliga frostnätter, men nu så ska vii ju får sommarvärme med uppåt 25 gr, passar bra till helgen i österlen, ljuvliga häliga vackra stilleben Katta, kram

Home No.1 sa...

Hej jag har inga gröna fingrar tyvärr...sååå jag vet inte?
Gillar också pasteller...kram Annica.

heavenandearth sa...

Hi Miss Lotus!
Hihii

Jag skulle nog vänta ett tag till om jag var du.. Så tråkigt att förlora plantor...

Undebara färger i dina bilder!
Har blivit så inspirerad av bloggares pasteller att tom JAG har plockat in lite rosa hos mig!!!

Ha en härlig torsdag, vännen!!!
Kram! Iréne