torsdag 16 april 2009

Magnolia....







Jag kan förstå om ni som bor i norr kanske
blir liite avis nu men här börjar vårtecknen
blomstra för fullt. Ni (i norr)kan ju glädja
er med att ni får en längre blomstringstid
sen i stället.Men så här ser det ut här nu
det rosa trädet längst ner hittade jag utanför
sonens skola igår, vet inte vad det är för
träd men blev så glad av att se det.
Violerna på bilden ovanför hittade Em och jag
på väg hem och scillorna lyser blåa överallt
just nu. På översta bilderna är det Magnolian
på vår gård som blommar just nu, tänk så mycket
vackert det finns omkring en där man går en
vanlig vårdag i April.
Vill också bara säga att det var roligt att
så många kunde identifiera sig på bilden från
Blåkulla, själv fastnar jag inte på bild.
Ha en bra dag allihopa!

11 kommentarer:

mormorelsie... sa...

Tack snälla du för kommentaren,ja jag ska vila så mycket jag kan nu.
Du har en så trevlig o inspirerande blogg är ofta inne o kikar hos dig.
kram o ha det så gott
ninni

Daniel sa...

Så vackert i blomfröjd ni har i norr!

Marie//Tekla Maräng sa...

Härliga vår bilder du har tagit i ditt närområde.
Ha det gott:)

lugnet sa...

Oh, vilka härliga bilder!! Här ute i skärgården verkar det vara lite senare...här är ju lite vindpinat!
Hoppas du får en skön helg!!
Kramar//Ulrica

Sussie sa...

Oj oj såklart man blir avis, och jag bor inte ens i norr jag bor ju på mitten. Tur att man kan få se så många vackra bloggvårtecken också då blir ju våren dubbelt så blommig :) Kram

Vita ljuva tankar sa...

Så vacker naturen är nu! Jag bara njuter!

Kram Linda

Viola sa...

Än har inte magnolian kommit så långt hos oss, vet du vad det är för rosa träd...nästa helg åker jag till syrran i österlen, då blir det att njuta, allt är ju så mkt längre kommen där...kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Ser ju verkligen så vårigt ut. Så mycket blommor har vi inte än.

kramar Ullis

Snuttan sa...

Underbara bilder

Kram
Åsa

Betongänglar sa...

Vilka ljuvliga härliga vårbider du visar...
Kram
Annelie

lottens vita och gröna sa...

hallå min vän! tänk vad härlig våren är, man blir lika förvånad av naturens under varje år!!!

stoooooorkram lotten