tisdag 7 april 2009

Lila anemoner...







Det Indiska ägget på översta bilden
fick jag i lördags av min familj, det
skall fyllas med Anthon Bergs mandelägg
till skärtorsdan.
Den vackra mycket tunga betongängeln
fick jag av mina snälla grannar samma dag,
älskar verkligen den blekgrå färgen på den.
Och de blå-lila anemonerna var från
mina svärföräldrar, tycker verkligen att
blå och lila blommor är vackra känns inte
så vanligt med blommor i den färgen.
I går hade vi en underbart solig vårdag här,
några grannar här hjälptes åt att iordningställa
vår gård med nyinskaffade trädgårdsmöbler och
att städa undan lite. Riktigt roligt att få vara
med och fixa till, och de som jobbade mest var
gårdens barn de tyckte det var såå roligt att
hjälpa till. Men vi var inte färdiga förrän det
blev kväll och solen gick ner så idag får vi ut
och njuta av det nya.
Ha en härlig Aprildag allihopa!

15 kommentarer:

Bus sa...

Ingen fara...
Det har bara varit lite mkt med skola, jobb, risiga relationer i omgivningen och allt annat som man ska pyssla ihop för att få vardagen att fungera. Pausar hellre än att skapa mig en blogg med en massa gnäll i. Återkommer snart, förhoppningsvis med ny energi. Tack för kommentaren hos mig. Kram till dig <3

Bus igen sa...

Hoppasan resten kom ju bort...
Vilka otroligt fina bilder som du förgyller vår tillvaro med. Kanonfina blommor :O)

Hanna sa...

Underbar bukett.
Hanna

mormorelsie... sa...

Vilka härliga ägg du visar,och blommorna helt bedårande.
ha det så gott
ninni

Saga sa...

Åh vilka fina ägg!! Gillar det blommiga extra mycket ;)

Mamma C sa...

Mycket fina och härliga ägg du visar.
Kram mamma C

Snuttan sa...

Roligt ni vill vara med i tävlingen

Underbat du visar

Kram
Åsa

lottens vita och gröna sa...

oh så fint ägg, har indiska såna!! guuuuu så anemoner är vackra, vilken färg som himlen idag!
tänk vännen du har uppfunnit ett ord idag "utreda" det kommer jag alltid att använda och tänka på dig, fniss!!!
varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis i efterskott. Var på Spiti när jag var i Stockholm och stod och höll i ett E som jag vill ha. Insåg att jag inte kunde gå runt och bära på ett en hel dag så det blev inget. Nu hade jag turen att hitta ett när jag var till den lilla gårdsbutiken i söndags. Dessutom kostade det bara 165:- där. Det var tur tycket jag. Så fina ägg du har. Gillar det från Indiska.

Kramar Ullis

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vad snyggt det var med de där färgklickarna bland de mer neutrala pyntet, de kom verkligen fram på det viset, jag får göra som du fast tvärt om ;p

Önskar dig en supertrevlig påsk Katta!

kram

Betongänglar sa...

Så mycket fina ägg på dina fina bilder...
Kram
Annelie

chatrine sa...

Heihei!
Alldeles nydelige egg! Riktig vakkert! Blomstrene var også vakker! Nå må nok også jeg kjøpe meg noen fine til påsken, som for min del starter i morra, jippi! Nå skal det bli godt med noen dager fri:)

Ønsker deg en kjempefin påske!
Stor klem fra Chatrine:)

Heaven and Earth sa...

Älskar din Ägg,Katta!!

Det blommiga o det översta e klara favvosar!!! Hihii

Såå söt bukett! Å visst e de nog så att dessa färger inte så ofta syns i buketterna!!

Var rädd om dig o njut av Vårsolen!!
Kram! Iréne

Angel.Pearls sa...

Urläckert! Min favvo blir det turkosa ägget! Kram//Eva

Elisa Day sa...

Vad fina ägg och underbara anemoner i så fin färg! Ursäkta jag kommer inte ihåg om jag svarade på din fråga eller om jag tänkte göra det, har varit lite virrig i några dagar :D Man kan ha vilka bilder som helst i smyckerna eller text om man vill. Vad mysigt det låter med uteplatsen. Jag har såna idioter till grannar att jag inte vill ha mågot med dom att göra. Tur att jag har min balkong. ha en bra dag! Kram