torsdag 23 april 2009

Dimmgrått och dimmlila....





Dimmgrått och dimmlila blir temat i
dagens inlägg. Tycker om lite dimmiga
färger, de har lite harmoni och ett lugn i
sig tycker jag.Dimmigt och mjukt men det
finns ändå en ton av färger i det grå diffusa.
För mej kan färgerna ha olika betydelse olika
dagar eller i olika perioder, i bland föredrar
jag dessa dimmfärger men andra gånger lite mer
färgstarka kulörer hur som helst har jag insett
att jag aldrig skulle klara att bara ha vitt
hemma, hur snyggt jag än tycker det är hos
andra så nej hos mej går det bara inte, här
måste färger få ta sin plats med.
Nu är det dax att ge sig ut här och ute är det
i dag allt annat än dimmigt och grått, kram på er!

10 kommentarer:

Må Gott sa...

Jag håller med - en vit bas och sen färger efter årstid.
Jättevackra bilder!

Ha en fin dag!
Kram Anette

Home No.1 sa...

ja det är vackra färger....kram Annica.

carina sa...

Jag älskar det vita...men också färger och då är de ofta årstidsbundna.
Nu är det pasteller som gäller för mig.
Kram/Carina

mormorelsie... sa...

Å såna vackra bilder du har tagit,underbart.
kram o ha en bra dag
ninni

Husmys sa...

Härliga bilder du visar som vanligt!
Och ja en liten färgklick i det vita ska det vara annars är nog risken att det blir lite för mycket.
Hoppas du får en härlig och solig fredag.
Kram Anneli

Elisa Day sa...

Gillar också dimmiga färger. Så vackra bilder du visar. Vi har äntligen sol och värme här idag. kram

lugnet sa...

Vackra bilder som alltid! Visst är det härligt att ändra färg, beror lite hur man känner sig och efter årstid! Tänker ofta på doften av lavendel när jag ser lila!
Hoppas din helg blir toppen!! Ska bli kanonväder!
Kram Ulrica

Betongänglar sa...

gillar verkligen ditt tema denna gång med det dimmgrå och lite domlila...väldigt fina och harmoniska bilder....
kram
annelie

Susanne Lindén sa...

Tack för titten hos mig! Härliga bilder du visar. Gillar dom grå och lila tonerna.

Ha en bra fredag!

Må Gott sa...

Hejsan!

TUSEN TACK för alla goa råd ang mitt kommande lappisprojekt! :-D Vad jättegulligt av dig!!! Har googlat runt lite och sett att endel har övermatare, andra inte. Vissa rullar ihop täcket när de ska sy, andra rullar absolut inte. Vissa kör med OSYNLIG tråd???

Ja jisses...jag ville ju bara testa på enklast tänkbara sätt och så är det en hel vetenskap. Tur att man har en Katta! :-D

Jag gör så att jag tar en gammal fleecefilt och använder som mellanlägg, letar reda på några stuvtyger här hemma och tar ett vanligt lakan under. Så får det bli med mitt första försök. :-)

Ha en jättegosig dag!
Kram Anette