onsdag 25 mars 2009

Vårfrun...






Vårfrudagen är det gamla namnet på den här
dagen, tycker det låter vackert.Jag vet ju
att det handlar om jungfru Maria men jag ser
det nog som att den magiska vårfrun kommer
och vänder vinter till vår.Den magiska vårfrun
är förståss en köldtålig älva som trollar fram
våren och blommorna med sitt spö. Sen ska man
visst äta vofflor den här dan med, vi tar
gärna en härlig vitaminfylld smootie till för
lite extra energi så man orkar upp ur sängen.
Ha en bra dag alla!

18 kommentarer:

Snuttan sa...

Vilket underbart sovrumm

Kram
Åsa

Viola sa...

Viist är det ett vackert namn i almenackan...här lyser solen äntligen hos mig men det är minusgrader, men vad gör det...huvudsaken är att himlen är BLÅÅÅÅ! Ha en bra dag och fest på...kram

BARAGRY sa...

Håller med dig att det är vackert med Vårfrun. Hon får gärna väcka alla växter och jord till vår NU!! Vår och värme vid väggen vill vi ha.

Blev lite sugenn att smaka på den där smoothien. Har du recept att bjuda på, kanske ;-) ??

Kram Gry

lugnet sa...

Jättehärligt namn på denna dag!!
Vilket mysigt sovrum, är det erat!!? Smothie är perfekt, bara blanda i massa nyttigheter!
Må så gott//Ullis

Anna sa...

Hej!

Kikar in här första gången! Härlig blogg och vilket otroligt fint hem du har

Välkommen att kika in hos mig!

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo det är en av almanackans vackraste dagar, bara Vårfrudagen gör ju en glad och jag vill nog tolka som du; att en vinterälva kommer med sitt spö och vänder allt sakta men säkert till vår.
Kram:)

Fröken F sa...

smyger mig in här och kikar i din fina och inspererande blogg. Dottern sitter bredvid och brister ut i ÅÅÅHHH vilken fin Ponny:)

Kika gärna in hos mig och delta i utlottningrn av en fin lykta:)

Ha det!

Home No.1 sa...

Vad fint!!!!!!!!!!
Ja våfflor blev det!
Kram Annica.

Mamma C sa...

Det är ett fint namn på en dag. Men kallt är det, fast solen har lyst hela dagen. Och det är väl ett gott tecken.
Kram Mamma C

HWITA DRÖMMAR sa...

Vilket otroligt fint brickbord i tidigare inlägg! Ser ut som ett från Tine K när du målade det vitt och de kostar ju några tusenlappar..du gjorde ett riktigt kap verkligen 140 kr..Kram M

Line sa...

Tjingeling Katta!!!! Jag älskar lotusblomman ovanför sängen...så fint =) Tack för att du kikat till mig i mitt trötta tillstånd *L* Nu har jag piggnat till...lite

Ha det fint i vårsolen
KRAM

Lallis - liv och leverne sa...

Wow så fint sovrumet är!:)
Och visst är dte ett vackert namn. Tycker jag också:)
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Här blev det våfflor idag, barnen älskar det. Vi får verkligen hoppas att det blir vår nu. Idag har jag bara njutit av solen.

Kramar Ullis

Heaven and Earth sa...

Howdy Miss Lotus!!
Fniss... kunde inte låta bli när jag ser din vackra blomma ovanför sängen o de fina ljuslyktorna!

Inte en våffla i sikte i det här hemmet!! Kastade mitt jättegamla o underbara våffeljärn förra året! Det blev perfekta våfflor i det men var komplett livsfarligt med elen, tyvärr.. ;-(
Å inte har jag köpt nåt nytt..!

Gillar verkligen din variant av Vårfrun! Så ser jag nog henne oxå!
Känns som en bra bild!

Du! Du kommer väl på bloggträffen???
Skulle va såå kul att få träffa dig på riktigt!!!

Nu sitter jag här o försöker läsa ifatt alla bloggar... Snuvig, rosslig i halsen o full me Alvedon för o jaga febern åt fanders!

Har varit på landet i några dagar o vips! så har ALLA (!) gjort massor me inlägg!!! Hihii
Å jag bara måste ju läsa o skriva, pladderMaja som jag e!!

Ha världens bästa dag imorgon!!
Kram! Iréne

carina sa...

Hejsan!
Blev imponerad av din vägg ovanför sängen.
Har du fixat den själv eller?
O du...jag skulle behöva en lång rad med smooties...energin är på upphällningen.
Kram/Carina

Wilma och jag sa...

Va fint! Hur har ni fått till det fina på väggen? Jättefint var det!

Kram Martina

Nina sa...

Jag missade visst hela våffeldagen jag. Oj oj! Men jag får istället njuta av dina jättefina bilder, supersnyggt som alltid! Vilket härligt sovrum!!! Kram,
Nina

Betongänglar sa...

Vilket härligt sovrum...
Och vilket fint namn på dagen...
Kramar
Annelie