söndag 29 mars 2009

Porslinsblommor...







Har ju mer eller mindre lite mani på
porslinsknoppar jag. Den här svarta
hängaren (tycker knoppen liknar en svart
blomma)hittade jag nyligen i en butik
för 95:- några dar senare fanns samma
hängare i en annan butik för inte mindre
än 195:- ! Helt galet stor skillnad på
en sån liten sak. Porslinsblomman med
zinkblad har med en gång varit hängare
men gick sönder så nu får den bara ligga
framme och pryda sin plats nån stans.
Måste ju visa en sista bild av vintern
som nu lämnar oss och inte vågar visa sig
igen förrän i december, och hör sen.
Ha en bra söndag allihopa!

15 kommentarer:

Evans sa...

Hej! Hoppas verligen det blir som du skriver, att nu är det färdigt med vintern och dags för våren att komma fram. Ha en skön söndag du med/Eva

Viola sa...

Den svart porslinsblomman var helt underbart vacker...och hoppas du har rätt, nu får det vara nog, så skrev jag oxå idag, ha en skön söndag, kram

Home No.1 sa...

Ja visst är det vackert!
Kram Annica.

Betongänglar sa...

Vilka jättefina porslinsblommor - gillar den ljusa med zink...
Rosorna di såg hos mig är egentligen knoppar man skruvar på skåp, visste inte riktigt var jag skulle ha dem när jag köpte, bara gillade dem, så de finns mest som prydnad...
Kram
Annelie

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej hej vännen!!
Jag lyckades knipa en av de sista platserna till träffen, vilken tur för den vill man ju inte missa...
Ska bli sååå kul...

Helt underbar porslins blomma...
Kram kram Linda

Vita ljuva tankar sa...

Underbara porslinblommor, den svarta var extra fin.

Hoppas verkligen vintern lyssnar på dig, här har det iallafall varit ljuvlig vår idag.

Kram

lottens vita och gröna sa...

hej katta!

gu så fin den svarta knoppen är, är med lite knoppoman, hihi!
du idag vankades det lite vår igen, sååå skönt! när vi träffas i maj så är våren fullkomlig!

varmkram lotten

Mamma C sa...

Vackra porslinsknoppar, men vilken otrolig skillnad på priset. Ha en bra ny vecka
Kram Mamma C

Hulda sa...

Hej!
Hoppas verkligen att du har skrämt iväg vintern!
Hulda

Elisa Day sa...

Hoppas det du skriver är sant. Här har det vräkt ner snö idag. så fina porslinsblommor du visar. Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

så fina porslinsblommor, blev nog mest förtjust i den svarta till min egen förvåning.
Kram:)

Ullis/Leva på landet sa...

Du tror verkligen att våren kommit?. Det trodde inte jag när jag kom till Stockholm i fredags, *s*. Idag däremot var det ju inte så, men här hemma möttes jag av en massa snö igen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Snuttan sa...

Underbara bilder

Kram
Åsa

Nettan sa...

Nä det hoppas jag verkligen inte! Att vintern kommer tillbaks alltså! Fina bilder!! Gillar oxå knoppar, krokar å hängare av alla de slag!
Kram Nettan

Betongänglar sa...

Tack för ditt Grattis - woodoll var det visst, kommer inte ihåg det inte hon heller, var bara så söt...
Kramar
Annelie