fredag 27 mars 2009

Påsken närmar sig...





Så var det fredag igen och påsken närmar sig
sakta men säkert. Är fortfarande hemma med en
sjuk Em och sambon är i borta på jobb, det är
så typiskt hos oss att någon här är sjuk när
han är iväg på jobb sådär. Em hade kraftiga
näsblödningar igår hon får det ibland när hon
är förkyld det kommer så mycket att man blir
alldeles matt bara av att se på, nästan så man
får panik själv men det är bara att knipa ihop
och behålla lugnet.
Ha en bra fredag allihopa!

16 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej på er!Hoppas hon kryar på sig och ja nu börjar det närma sig påsk!
Kram Annica.

Elisa Day sa...

Vad vackert med vårfrun. Hon får gärna komma hit också och sprida lite vårvärme. Stackars Em, hoppas hon kryar på sig snart. Kram

Elisa Day sa...

Jo boken är från Turquoise! Du är ju expert! :D Den är jättefin på insidan också. Sidorna är i olika vackra färger. Du kanske ska prova en kiropraktor? Jag brukar ha problem med nacken också, kan knappt vrida på den. Sen går jag till honom och sen kan jag vrida nacken som en uggla! :D

annashusidingtuna sa...

Hej!
Hoppas att hon kryar på sig, näsblod är inte att leka med.
Gillade ditt brickbord jättemycket, har ju missat en del inlägg så jag hade lite att läsa igen.
Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan! Har aldrig skrivit i din blogg men vill bara säga att din inredningsstil passar mig så mycket. Du har så mycket fint och är jätte duktig på att fota och styla och få till det. Jag bor i hus i Karlskrona(som är i ständig förvandling) och jag blir alltid inspirerad av dina bilder (gillar komb buddha/gammalt/nytt/fransk lantstil).Ha det så bra och trevlig helg och krya på er nu!Kram Pia

Nettan sa...

Vilka enkla fina bilder!
Hoppas hon kryar på sig snart!
Ha en bra helg!
Kram Nettan

Heaven and Earth sa...

Hej där!

Åhh, stackars Em!
Min dotter hade mycket sånt somliten.. men det är nästan inget nu.

Joru, kolla intill Anni Annalunda! Nee, just de hon har ju internet problems, glömde..
Flisan!! Hon har all info o du kan anmäla dig där!

Ska bli så skoj!! Hoppas verkligen att du kommer!!!

Stor Kramen! Iréne

Kathys Home sa...

Låter inget vidare det där, hoppas hon piggnar till snart igen. Jaa snart påsk å iskallt ute...då vill jag ha mys pys i trädgårn...eller så..Jag hoppas iaf..Ha en skön helg//kram kat

Viola sa...

Usch säger jag,,,,jag vet när ungarna slog upp ögonbryn m mnär dom var så och jag blev svimfärdig men jag klarade det konstigt nog..har så svårt att se blodd....visst rä det typiskt att när man är ensam hemma....idag fick vi köra ned till vatten hålet i full snöstorm 10 mil i snigelfart visst är det underbart att ha vinter igen....ha en skön fredagskväll

Mamma C sa...

Inte kul att vara ensam med sjuka små barn. Vår ena dotter fick sådana störtblödningar ibland med när hon var dålig. Ha en bar helg.
Kram Mamma C

Angel.Pearls sa...

Söta bilder! Krya på er. Kram//

Carina sa...

Inge kul med näsblod...
Kan fortfarande minnas hur det kändes(även om det är många år sedan) när jag som barn blödde näsblod.
Krya på er!
Jättesnyggt porslinsägg.
Ska göra en inventering bland mina påskprylar idag...snöstorm ute, jag blir minst sagt less.
Kramar/Carina

lugnet sa...

Hej Katta!

Hoppas Em blir frisk snart!! Man kan känna sig lite låst när barnen är sjuk i omgångar och särskilt när maken är borta!Hoppas hon blir frisk snart!!

Trevlig helg!!
Kramar//Ulrica

Kathys Home sa...

Hej igen, ja ingen vår i sikte i dag heller..suck...Men nog hade jag tänkt åka till Ulriksdal alltid, vi ses där eller?/kram kat

Evans sa...

Hej! Ville bara titta in och önska dig en skön lördagskväll, näsblod är jobbigt att ha, fina bilder du visar./Eva

Gårdsromantik sa...

Hoppas att det är bättre med Em.

Förstår precis vad du menar - man får lägga band på sig.

Kram Maud