måndag 23 mars 2009

Orientaliskt brickbord...

Måste bara börja med att visa en bild
på våren som kom av sig.De här vårliljorna
köpte jag i fredags, tack och lov står de
bakom en glasvägg så de är skyddade.
Så till loppis-fyndet jag gjorde i lördax,
först en förebild...
och efter...




Hittade ett orientaliskt brickbord men det
var inte den här brickan som hörde till
utan en rund kopparbricka som inte alls
föll mej på läppen.Så jag frågade helt enkelt
om jag fick lämna kopparbrickan, jag hade
redan sett ut den här silverfärgade ovala
i stället. Mannen i affären var så snäll
så jag fick den här kombinationen till samma
pris som den kopparfärgade skulle kostat,
fast den här brickan egentligen var dyrare.
130:- fick jag ge, ett riktigt fynd tycker
jag som länge velat ha ett sånt här bord.
Naturligt vis hamnade underredet under penseln.
I dag blir det en hemmadag med en rosslig och
snuvig sötnos här.Ha en bra måndag!

16 kommentarer:

Wilma och jag sa...

Vilket fint brickbord! :)

ja, underligt med värken. jag har precis haft ett par dagar med kräksjuka och värken kom precis efter det. Kan det vara så att man råkat ut för ngn förkylning kanske!? Typiskt!

Kram!

Angel.Pearls sa...

Riktigt fint fynd -vacker bricka!! Härligt med lite vårblommor! Fin vecka//Eva

Viola sa...

Vilket underbart fynd du gjorde, är svar gör dessa bord och så klart det ska vara en sådan vacker bricka istället ....vilken snäll man...bara att gatta till fyndet, har ox varit på jakt efter ett sådant bord länge...idag depparväder, är hemma med huvudvärk, kram

Betongänglar sa...

Det kallar jag ett riktigt fynd - har länge varit på jakt efter ett brickbord - så det där kan gärna lämpa över till mig....hehe
Mina PlåtsvetsÄgg är oxå framme året om för de gillar jag så mycket, men de kan få en liten annan miljö under påsken...
Nu ska jag snart åka och jobba, ha det bra...
Kram
Annelie

Nettan sa...

Wow, vilket fynd du gjort !
Brickbord är ju inte billiga precis.
Brickan vart jättefin till det nymålade underredet =0)

Kram Nettan

S o F sa...

Jag håller med - ett riktigt fynd. Och naturligtvis (som alltid) så blev det mycket finare i vitt. :)

Ha det gott!

Home No.1 sa...

Det var riktigt snyggt vilket kanonbra pris!!!
Kram Annica.

Vita ljuva tankar sa...

Näää vad avundsjuk jag blir...samtidigt som jag är glad för din skull att du gör så fina fynd :) Dig skulle man kanske anlita som sakletare, du har ju verkligen näsa för fynd!

Jag är stormförtjust ditt fina brickbord!

Kram

Torprosen sa...

Mysigt och fint som vanligt på din blogg, jättesnyggt brickbord, det kallar jag fynd!
Hej från Torprosen

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket underbart bord du hittade. Det var ju verkligen ett fynd. Brickan passade ju utmärkt på.

Ha det bra!
Kramar Ullis

Grindelunda sa...

Hej hej!
Det var allt ett tag sedan jag var ut i bloggvärlden. Men vilket fynd du gjort med brickbordet. Jättevackert blev det.

Här hemma är det förkylt också. Liten hostar och hostar. Vi är hemma och bara tar det lugnt. Och det är så SKÖNT!

Kram från Gilla

carina sa...

Otroligt vackert bort.
Lotuslyktorna blev som pricken över I.
Hoppas att ni snart är krya igen.
Kram Carina i Lilla vrån

Elisa Day sa...

Vilket fynd du har gjort! Och vad snällt att du fick byta till den fina brickan. Har letat efter ett sånt där bord, men det finns inte här. Jättevackert bord med fina lyktor. Kul att du gillade mina smycken, jag är nybörjare ännu men lär mig hela tiden.
Kram

carolina sa...

Hej!

googlade på brickbord och hittade ditt! det är precis vad jag letat efter! du får väldigt gärna berätta för mig var du hittade det så man kan härmas lite kanske. vore väldigt snällt :)

Brickbord sa...

Wow, snacka om snycka brickbord och schysst fynd. :)

K A T A R I N A sa...

Googlade på brickbord och din bild kom upp. Verkligen fint. Var har du köpt det?

Kramar
Katarina