lördag 7 mars 2009

Lotusblomma...







Var till en av favvobutikerna Indiska som
fått in en del vårfina saker. Kunde inte
motstå den här tekoppen med lotusblommor
både på ut och insidan, blir så glad bara
av att titta på den. Köpte bara en eftersom
jag är ensam tedrickare i det här hemmet men
inser att det måste bara bli några till,
det kommer ju tedrickande gäster med ibland
så man kan väl inte ha för många heller. Den
lilla sprayflaskan fanns också med i deras
vårsortiment, också oemotståndlig för mej.
Den vita duken med bård i silver och guld
är ju som gjord för mej, egentligen är det en
en servett tror jag men man kan väl göra som
man vill med det blir nog några såna till med
har jag på känn.Ha en bra lördag allihopa!

19 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Härliga saker -såå fina, å du tar så läckra bilder! Fin lördag på dej -idag bär det av till båtmässan.Kram//

Mamma C sa...

Så mycket fint du hittat. Indiska är en härlig affär att gå i. Du ska ha en skön och bra helg du med.
Kram mamma C

Snuttan sa...

Underbar kopp du köpt på indiska.
Ja där kan man numera hitta mycket fint

Ha en underbar helg
Kram
Åsa

Viola sa...

Visst är den vacker lotusblomman, fin kopp och den där lilla raringen har jag oxå stått och tittat på ....hoppas du har en bra lördag, här är det bara grått och vidrigt väder...snöblandat regn, ska nu snart bege mig till andra chansen med goa vänner,. kram

Elisa Day sa...

Vilken vacker kopp! Så fint med lotusblomman och jag gillar när det är mönster på insidan också. Tyvärr är indiska i Luleå rätt litet så dom har inte samma sortiment som tex Stockholm. Men jag är glad att dom finns här uppe överhuvudtaget. Och duken var så fin. Badrummet du skrev om lät som en dröm! Ha en bra helg vännen! Kram

Benita i Bubbelrummet sa...

Det är bara ta tag i det :D Själv har jag bara färgat håret hittills. Klippningen får bli nästa vecka, fanns inte tider idag och igår. Tyvärr! Kram B ♥

Marie//Tekla Maräng sa...

Tänk att du alltid tar och visar så fina bilder...
Indiska är en rolig affär, måste nog in och titta där någon dag.
Vad fint du har gjort det med glasklockan i förra inlägget.
Fick mig att minnas att jag har en glasklocka någonstans?
Kram Marie:)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh den där sprayflaskan tittade jag oxå på idag. Men den fick inte följa med hem. Köpte en annan sak istället...

Kram och trevlig helg

Annica

annashusidingtuna sa...

Indiska har så mycket fina saker!
Koppar från dem har en tendens att vara väldigt fina.
Kram Anna

Kathys Home sa...

Jag måste också bege mig till Indiska och se deras vårsortiment, så bökigt bara när jag inte har någon direkt i krokarna...men så fint som du fyndat måste jag ta mig fort dit....Ha det gott//kram kat

strömmas sida sa...

Du fotar så vackra bilder.
Vilken vacker kopp och fin kanna.
Du är som mig med köpandet. Vill alltid ha fler när jag kommit hem och sen blir det det också :-).

Den lilla lilla skålen i tidigare inlägg 2/3, har jag också. Fick med från sköna hem + handdukar och tvättlappar.

Lördagskram
strömma

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker. Gillar ju flaskan så otroligt mycket. Hur kunde jag missa att köpa den sist?? Titta de ju på den och sedan gick jag vidare.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

hannas form sa...

Hej Katta!!! HOPPAS allt är bra...såg att du haft nackspärr..hu, det är inte kul. Hoppas att det gett med sig.

Så fina saker du hittar jämt..glasklockan från Å har jag oxå spanat in, vilket bra pris det är!
Ha det så bra!
KRAM så länge!
Hanna

Mirry sa...

Läs om vår galna natt på Borås största blogg!

www.arntyochmirry.se

lugnet sa...

Vackert vårig kopp!! Kanske det blev en härlig afternoontea idag med den!
Kram Ulrica

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilka fina saker du hittade på Indiska. Det är en jätterolig affär, jag gillar den där som ni har i gamla stan. Ett besök där brukar vara ett måste.
Ha det bra. Kram

Grindelunda sa...

Haha...nej någon Stenmarksluva har jag inte tyvärr. Man hade jag haft en, så skulle jag ha den handlöst.

Ser att du delar min äldsta dotters kärlek till Indiskas tekoppar :)
Jätteläcker var koppen, och T:et smakar säkert ypperligt.

Kram o godnatt från Gilla

lottens vita och gröna sa...

oh måste ju till indiska snart, så synd att det inte finns i solna, är ju åter på jobbet nu, kanske springer vi på varandra där i solna gångarna!
tekoppen är underbar!

ha det gott, varmkram lotten

Terese sa...

Mmmmmm har också spanat in den lilla sprayflaskan och bra pris har den också. Men vad skall man ha den till? Har lite svårt för saker som bara står utan att göra nån nytta. Ha en underbar dag. Kram Terese