torsdag 19 mars 2009

Beslutsångest....





Valmöjligheter är ibland lika med
beslutsångest för mej. Tycker att alla
valmöjligheter i livet blivit ett
riktigt stressmoment, det är inte lätt
att välja jämt. Har nu i veckor varit
snurrig i huvudet av vilken skola vi ska
välja till lilla Em som börjar till hösten
nu är det redan bestämt och det blev
samma skola som storebror går i, men det
var inget självklart val. Nu när det är
färdigvalt är det dax att välja fritids
till sonen som börjar fyran och då måste
välja ett utanför skolan, vi går runt och
kikar och jämför funderar hur han själv
på ett säkert sätt ska ta sig dit och
därifrån och jag kan säga att det är banne
mig inte lätt att behöva välja jämt.
Fördelar-nackdelar vad blir bäst, tror jag
snart blir tokig av att behöva bestämma sånt
när det bara snurrar i huvudet.
Kanske lite pyssel kan få tankarna att vila
en stund. Ha en bra torsdag!

16 kommentarer:

Daniel sa...

Finns så många val i livet.
Men ta det lugnt. Kör en väg, blir det fel backar du å tar en ny väg.

Carina sa...

Håller med dig fullt och fast...beslutsångest.
Vissa val är viktigare än andra.
Stor skillnad på att välja middagsmat mot att välja skola till sina guldklimpar.
Mina ungar är nu så stora så det fanns inga direkta valmöjligheter när de gick i grundskolan.
Men nu blir man ju helt matt på allt som ska väljas...på gott och ont.
Tror säkert att dit val av skola var noga genomtänkt, lycka till med fritidsvalet.
Carina i Lilla vrån.

Home No.1 sa...

Hej ja när det kommer till barnen vill man ju alltid det bästa för dem det är ju det finaste man har till låns..
Vilka vackra bilder du visar!
Kram från Annica.
Ps. Nu lägger jag dig i min blogglista..

Viola sa...

DU, jag kommer ihåg virrvarret i hjärnkontoret när det var dags för dees val..nu för tiden har jag ju två stora män och saknar så när ungarna var små...men inte dessa beslut en del blev bra men en del fick väljas om....lycka till, KRAM

Angel.Pearls sa...

Håller med: men hur man väljer brukar det bli ett bra val tillslut..Fint pyssel du har! Kram//Eva

Wilma och jag sa...

Svårt! :-S Fundera lite så blir det nog ra!

Kram! ♥

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Förstår dig...det är inte lätt! Dottern börjar i sjuan till hösten så vi står inför samma dilemma. Vilken skola passar henne bäst??

Kram Annica

Husmys sa...

Det kommer nog gå bra,känns det inte rätt så går det väl alltid att byta fritids/skola.
Har själv turen att vara helnöjd med skolan här.
Kram Anneli

Snuttan sa...

Ja jag säger nog fundera inte så mycket så blir det nog bra

STOR KRAM TILL DIG

Home No.1 sa...

Hej igen ja jag poppar ju in och ut som en jojo här så det var igentligen dax för länge sedan att du skulle ligga i länklistan!
Kram !!!!!

Elisa Day sa...

Hej vännen! Har saknat dig! För mig är det samma sak, det är å mycket valmöjligheter att man blir snurrig i huvudet ibland. Men jag hoppas du kommer fram till något som känns bra. Hängbron var inte så farlig, men jag blev lite nervös för det står vakter på båda sidorna för att kolla så att ingen trillade i. Jag mår bra, mycket värk bara. Hur är det med din värk? Jag har sytt gardiner på mitt "jobb" men nu har jag fått börja göra almanacka och födelsedagskort. Passar mig mycket bättre. Hemma har jag börjar göra smycken, svårt i början med kul. Kram

LillaFlisan sa...

Ja och sen när valet är gjort så har man ju oftast ingen aning om man valt rätt!

För man har ju liksom bara sett det ena alternativet......

Man får förlita sig på sin inre magkänsla och så får man ha i åtanke att ungar är rackarns anpassningsbara som oftast trivs med det mesta!

Stor kram och trevlig helg!

Flisan

lottens vita och gröna sa...

hej katta! håller med dig, hatar sånt där, ibland vill man bara vara lite jämt då man tryggt lät alla bestämma allt åt en!
så du ska pyssal med stämplar...har precis köpt en laddning på clas ohlson med bokstavstämplar guuuuuu vad kul jag ska ha med dom, kul att se vad du hittar på!

bloggträff den 3 maj hopas såååååååååå att du kommer, anmäl inne hos mig! varmkram lotten

Living by Milla sa...

Usch, vad jobbigt det är att välja ibland, särskilt när det gäller barnen. Rätt ska det bli också men det brukar lösa sig i slutänden.

kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det är jobbigt att behöva göra så många val. Har haft lätt i valet av skola och fritids till mina barn, då det bara funnits ett vettigt alternativ när man bor på landet. Som tur var behövde jag ju inte göra äldsta sonens val till gymnasiet, *s*. Behövde inte ens försöka påverka honom till något jag tycker då han själv gjort ett bra val tycker jag. Ja brun snö slipper vi ju här på landet. Den är ju vit tills det blir lera på grus vägarna då är den nog lite brun i alla fall:).

Ha en skön helg!
Kramar Ullis

Ofelias Hus sa...

Beslutsångest lider jag också av...
både i det lilla och i det stora...

Speciellt jobbigt blir det när det har med barnen att göra...man vill ju verkligen att det ska bli så bra som möjligt för dem...

Ett tips är att skriva ner det som är bra och dåligt med skolan/fritids...och sedan jämföra..

Tack för dina snälla ord på min blogg, visst var det Gloria på bilden och inte alls Gunvald..
de hade förväxlat dem...
Skönt att det är över, en riktig pers var det!
Förhoppningsvis leder det till att jag får nya kunder här i norr,
95% av mina kunder kommer söderifrån i nuläget...

Kram,
Anette