söndagen den 15:e mars 2009

Av rostig taggtråd...





Av rostig taggtråd kan man göra mycket roligt
pyssel. Ni har ju redan settt mitt taggtråds-
hjärta här på bloggen fler än en gång och jag
hade en del taggig tråd liggandes kvar.
Tillverkade några ramar av den som jag hängde
några vintagebilder i, bilderna har jag på
enklast möjliga sätt klämt fast och hängt dit
med hjälp av vanliga gardinklämmor som ser lite
rostiga ut när man köper dem. Virade taggtråden
två varv och lindade svart ståltråd om hörnorna
för att det skulle hålla sig på plats.
Ha en bra söndagseftermiddag!

23 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej gud vad läckert det blev kannbra tips tack!
Kram Annica

S o F sa...

Detta blev ju hur fint som helst. De vackra bilderna mot den lite "tuffa" taggtråden blev bra ihop.
Så duktig du är.

Ha det gott i veckan!

Maliva`s verden sa...

Wow,så kult....Jeg bare elsker det rustikke/røffe med det sukkersøte/vintagestilen...Flink du:O)Go`søndagsettermiddag til deg også.Klem fra Maliva

Hanna sa...

Jätte mysiga ramar!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Viola sa...

Dom är helt underbara Katta, har beunderat ditt hjärta så länge...och nu dessa fina ramar...hoppas du har en solig söndag, här är det grått som VANLIGT! KRAM

Ofelias Hus sa...

Vad häftig idé...det hade jag aldrig kommit på själv...

Och till de gamla bilderna...jättesnyggt!

Kram,
Anette

Hulda sa...

Hej!
Bra! Nu vet jag vad jag kan göra av all taggtråd som finns omkring oss och skräpar!
Hulda

Vita ljuva tankar sa...

Du har så bra idéer Katta. Det vart ju ursnyggt!

Kram Linda

Vita-hjärtan sa...

Vad fint det blev! Kram Evelina

Gårdsromantik sa...

Så snyggt!

Men gör du inte illa dig?

Kram Maud

Benita i Bubbelrummet sa...

Vad fint det var! :) Jag vågar inte pyssla med sådant, då kommer jag bara sticka mig..hehe.

Kramar Benita

lottens vita och gröna sa...

gahhhhhhhhhh så vacert, helt i ,min smal, ska nog snöa in på taggtråd nu efter hönsnät, hihi!

kramkram lotten

Mamma C sa...

Mycket snygga ramar och anorlunda oxå. Söta vintagekort var det med.
Kram Mamma C

lugnet sa...

Vackra bilder! Härligt med dom romantiska bilderna med taggtråden! Jag gillar också bilden med madonnan och blommorna är vacker! Hoppas du får en riktigt skön vecka!!
Kram Ulrica

Snuttan sa...

Så fint det är med taggtråden. Jättfint är det

Kram
Åsa

BARAGRY sa...

Häftig kontrast med taggtråden och de sköra bilderna. Du är så himla kreativ!!

KRAM GRY

Inspiration i vitt sa...

Hej Katta, så mysigt, jag älskar taggtråd , dina ramar var underbara med vintage bilder i.
Jag har oxå skapat en del i taggtråd, ganska stora grejer som finns i min trädgård, rostig tråd såklart.
Kramar till dig/Ingela.

Daniel sa...

Wow det där har jag aldrig kommit ¨på tidigare - TJUSIGT!

Heaven and Earth sa...

Hej gumman!!

Vilken härlig idé!!
Det blev jätteläckert!!

Å bytt header har hon gjort oxå!!
Jättefin!!!

Ha en underbar vecka!!
Kramis!
Iréne

PÄRLOR av SKROT sa...

Hej!!oj va fint det blev den där iden måste jag stjäla av dej det var ju jättehäftig ide,det är så fint när det blandas lite rå känsla och så den mjukare med dina bilder.skitsnyggt.

Kram från Sussie

Elisa Day sa...

Hej vännen! Vad du är kreativ! Fint med kontrast på taggtråd och dom gamla bilderna. Och din nya header är jättefin. Har precis kommit från massör och kiropraktor, aj aj säger jag. Men det är bra att få hjälp ibland. Hoppas ni har det bra. Kramar

Angel.Pearls sa...

Åh, det var snyggt!! Fin vecka/7Eva

annashusidingtuna sa...

Så fint du har pysslat!
Din nya banner är också väldigt fin.
Kram Anna