lördag 21 februari 2009

Snowflowers...








Längtade så efter vår idag så jag drog på
mig glajjorna och tog en liten vandring i
den nyfallna snön, döm om min förvåning när
det blommade fullt av ullblommor både i träd
och mossa. Och inte nog med det så växte det
silverhjärtan i ett träd, de dinglade och
pinglade så vackert i den stillsamma vinden.
I ett annat fruset träd satt en ensam budda
i fridsam meditation. Hoppas ni alla
haft en bra lördag och att ni får en trevlig
söndag i morgon.XOXO

24 kommentarer:

syster doris sa...

Tack gulliga du för din hälsning hos mig!!!! Vilken härlig promenad du verkar haft....

Kramar Tina

Änglahem sa...

Hihi...du är väl för gó du Katta!

Tänk vad det växer konstiga tingestar, för ett träd iaf, mitt inne i Stockholm!!*fniss*
Som vanligt sitter jag här förbluffad över dina fotokonster! Älskar dina foton som du vet!

Ha en skön avslutning på lördagkvällen och en fin söndag!
Kramar, Ulrika

mali-mo sa...

For noen flotte vårlige blomster du har kommet over!!!! Nydelige! Også jeg som er så glad i ull, jeg smelter jo helt ;)

God helg!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Oj vad fina träd. Tänk om det växte såna här...nu blev jag nästan lite avis.
Du har lyckats till 100% med de där fina korten. Ha det gott. Kram

Snuttan sa...

Vilka underbara trä ni har där..Önskar jag med hadde hittat sådana i vår skog
Mycket fint

Kram
Åsa

Betongänglar sa...

Vilka superfina bilder - älskar dem med ullblommor - såna träd vill jag oxå ha....
Sune har framfört ditt meddelande och tyckte det var lysande...hmmm
Kramar/Annelie

Vita ljuva tankar sa...

Om det ändå växte så vackra blomster på träden här! Tycker att blommorna påminner om magnlior...
Vilka fina bilder Katta!

Kram

Mamma C sa...

Vilket underbart ställe du hittat. Med både blommor och blomster. Ha en bra söndag du oxå.
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Ingen dum promenad det där inte...tänka sig att hitta ett ullblomsträd. Blir lite smått avis och jag förstår ju att du inte tänker berätta var denna fantastiska växtlighet finns.
Silverhjärtan busken, vore snyggt på min balkong.
Vackra och jätte fint tagna kort.
Kram marie:)

Heaven and Earth sa...

Åhh, du underbara!

Vilken fantastisk o magisk skog ni måste ha! Skulle vilja att det växte ullblommor här oxå!
Dom är så vidunderligt söta, just den där sorten!

Ha en riktigt go söndag o hoppas du hittar fler vackra "ting" i din magiska skog!

Bamsekram!
Iréne

Angel.Pearls sa...

Läckert! Fin söndag//Eva

Vita-hjärtan sa...

Ett träd med sådanna ullblommor skulle jag också kunna tänka mig att ha i min trädgård. :)
Kram Evelina

Torprosen sa...

Vilka härliga bilder, man blir så glad och visst liknar de magnoliablommor. Kram Torprosen

Elisa Day sa...

Har också funderat på kusmiteet, ska beställa det snart. Vilka fina bilder, tänk jag skulle också vilja ha ett träd där det växer så där vackra ullblommmor! Och buddhor :D Du är så duktig. Nu har vi äntligen varmare, vägen till stugan har blivit plogad så jag ska dit en stund och elda. Det är så skönt att koppla av där. Ha en skön söndag Kram

"M" sa...

Oj så fint...blommorna är underbara....

Gårdsromantik sa...

Vilka underbara bilder på lika underbara blommor!

Kram Maud

annashusidingtuna sa...

Vad häftigt det blommar hos dig, har du några vattningstips?Så att man får dem så fina menar jag?Buddan, hur sköter man den?Sådant ska nog jag också plantera här i trädgården.....
Kramar Anna

Hanna sa...

Underbara blommor!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Sussi's värld sa...

Åhhh vilka söta blommor, har du gjort dom?
Hoppas du haft en härlig helg med. Kram

Evans sa...

Hej! vilka otroligt härliga bilder, lite trollskt över dem. Du saknar ej fantasi, Ha en skön fortsättning på söndagen/Eva

Levindas Värld sa...

Hejsan hoppsan!

Men oj, vilket sagoland du måste bo i där det finns så många härliga och magsiska ting ute i naturen *ler*. Låter som att du haft en härlig prommis!

Tack så mkt för grattishälsningen!

Ullis/Leva på landet sa...

Man kan ju verkigen under i vilen värld du har varit som hittade sådana saker, *s*. Du visar alltid så mycket härliga bilder. Njuter varenda gång.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Viola sa...

Kan du visa mig den skogen, verkar ju helt underbart med dessa ljuvliga attiraljer, hoppas allt är bra, nu är dt dags för vardagen igen, måndag morgon.....ha en skön kväll, nu ska jag snart se på TV för en gångs skull, det blir Beck film, kramis

Maud sa...

Hejsan...
Fina bilder...
Jag har en utmaning till dej ...om du vill.... kolla min blogg....
Kram Maud