torsdag 5 februari 2009

Siden,sammet,feber,värk...






Tycker mycket om sammet.
Mjukt skimmrande och lent i olika nyanser. Gärna
silkes-sammet i färger man inte riktigt kan sätta
fingret på vilken exakt färg det är, nåt mittemellan så där
det gillar jag gråbrunlila- aktigt eller nåt. Sjalen den är ju
förståss väldigt klar i färgen,vinröd eller?
Här har vi haft och till viss del har nån slags influensa,
feber ont som tusan i kroppen aj aj.
Men är man barn kan man väl ha lite roligt i allafall
eller hur. Bilden på de tokglada ungarna togs
tidigare i veckan när båda barnen var hemma.
Nu är det mest den arma modern som värker
så det knakar i kroppen aoww.
Ha en bra torsdagskväll allihopa!

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Härliga tyger båda två, inte kul med influensa. Får du krya på dig ordentligt.
Kram Mamma C

Nettan sa...

Fina bilder & tyger !
Stackare...influensa är inte roligt =0(..." Krya På Dig "

Kram Nettan

Vita ljuva tankar sa...

Flunsan sprider sig...i min klass var 5 barn sjuka idag! Hoppas bara att jag kan få klara mig...

Krya på dig-kram!

Elisa Day sa...

Fina tyger och färger! Rolig bild på dina barn. Hoppas du kryar på dig snart! Här har vi snöstorm, dom har lovat 5dm snö. hjälp! Hoppas du mår bättre snart. Kram

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Tror det heter velour eller noe sånt på norsk? Nå er jeg jo ingen flink sydame, men jeg ser jo at putene er lekre:-)

Influensa er ikke morsomt! Jeg har vært så redd for å få influensa eller forkjølelse (har ikke tid til det nå...) at jeg en ukes tid tok store doser c-vitaminer hver dag. Jeg ble ikke syk, men fikk skikkelig halsbrann, så det var kanskje ikke helt lurt hi,hi...
Nå tar jeg kun den anbefalte dosen samt tran (vet ikke om det heter det på svensk). Koselig bilde av gullungene :-)

Ønsker deg god bedring! Klem fra Britt :-)

Line sa...

Nämen aj aj då...vilken tur ändå att busfröna är lite kryare så att dom kan pyssla om sin mamma, eller;)
Kunde just tänka mig att dom vinsterna skulle falla dig i smaken...och jag köpte faktiskt två kuddfodral så jag kommer ha ett själv för dom är verkligen fina! Lycka till...tack för länken och krya på dig nu!

KRAM

Viola sa...

Är oxå förtjust i sammetstyger, gärna åt vinröda hållet, tråkigt att du inte är pigger, krya på dig Katta, KRAM

Heaven and Earth sa...

Hej Vännen!

Tråkigt att höra att de e sjukdom igen!
Tycker att ni nyss var sjuka... Men kidsen ser iaf glada ut!! Kulig bild!!!

Gillar den grå kudden! Det är härligt m sammetstyger, tycker jag me!

Krya på Dig Kramar!
Iréne

lugnet sa...

Hej! Ja, jag tror att dom brukade vara på Vedjeön! Du behöver ju inte flytta så långt om du vill komma ut på landet! Vi flyttade till Ingarö från Tyresö och det var stor skillnad för vår trettonåring. Lite längre till stan och inte lika hårt klimat bland ungdomarna. Här har vi också sjuklingar, sonen har varit hemma hela veckan...Så krya på dig!!
Härliga bilder som alltid!
Kram Ulrica

Må Gott sa...

Hejsan!

Ja du dessa färger och nyanser. :-) Stockholmsvitt är väl det som förr kallades äggskalsvitt? Tror jag...

Gillar dina kuddar och sjalen! Sammet är jättefint och att det, just som du säger, skimrar i flera nyanser. Tycker det är fint att blanda upp det vita med färger.

Mitt sovrum är sedan ett år tillbaka väääääldigt färggrant, men tyvärr inte alls så som jag tänkte från början. :-D
Vi får väl se om jag tänker om och gör börjar om från skratch igen...

Hoppas du får en fin dag och ljuvlig helg!

Kram Anette

Må Gott sa...

Ps. Härlig bild på barnen, glömde jag ju säga! :-)
/Anette

Hulda sa...

Hej!
härliga bilder! Sammet är härligt. Jag vill ha sammetsdraperier till dörren i arbetsrummet. Vita och röda!
Krya på dig, din stackare!
Hulda