fredag 27 februari 2009

Pall från skamvrån...





Har en pall av armeringsjärn som länge stått
i en skamvrå och inte synts mycket av, tills
jag kom på att det behövdes lite nytt här så
pallen åkte fran ur skamvrån och fick ett
randigt lintyg på sig och genast känns det
som lite nytt här hemma lite franskinspirerat
nött var tanken.
Den gamla kyrkosjalen har jag fått av min
mamma som i sin tur fått den av sin mamma
som fått den av sin mormor...hängde ni med?
Jag är väl femte generationen på den sjalen
i allafall, har en svart lika gammal med men
den blir inte så tydlig på bild. Ha en bra
fredagkväll och en fin helg allihopa!

14 kommentarer:

Leamarlené sa...

Vad kul att få ärva en så vacker sjal...tänk att den är så gammal.
Pallen är jätte fin.
Själv ska jag sätta mig i bastun en stund och koppla av...om jag kan. Är inte så duktig på det med försöka går ju.
Ha en trevlig helg

Kram, Marlené

Angel.Pearls sa...

Fin historia bakom sjalen.Fin helg/Eva

Vita ljuva tankar sa...

Tur att pallen fick en ny chans i livet, den är ju fin! Sjalen är ju underbar med sin fina historia.

Kramis

mormorelsie... sa...

Viken fin pall o sjalen helt underbar.
kram
ninni

Viola sa...

Vilken tur att den rar fick komma fram ur vrån och så underbart att få förvalta den vackra sjalen, hoppas du får en skön helg, kram

Mamma C sa...

Vad bra att du tog fram denna vackra pall igen och vilken tjusig sjal. Ha en fin och bra helg.
Kram Mamma C

Snuttan sa...

Tjusig pall du har

ha en trevlig helg
Kram
Åsa

lottens vita och gröna sa...

men fy på dig katta att ha en sån vacker pall gömd, nu har den verkligen fått lysa för oss, heeeeeeeelt underbar med sitt fian linnetyg och fönstret där bakom, oh!
sjalen är ljuvlig!

ha en go helg, varmkram lotten

Marie sa...

Vad fin pallen blev med lite nytt tyg och vilken vacker sjal du har.

ha en fortsatt mysig helg, kram Marie

Heaven and Earth sa...

Hej på dig, vännen!

Vilken häftig pall! Nu får du allt låta den vara framme! *ler*

Vilken gåva att få ha den sjalen! Den är undebart vacker!

Gillar fönstret jättemycket... nu ångrar jag nästan att jag har målat mitt i vitt... det där grå ser så snyggt ut!!

Have a nice weekend!
Kramis!
Iréne

asta sa...

Vilka fina bilder, dom ger mig mycket ider om vad jag kan göra. Asta

Betongänglar sa...

Vad roligt att få ha en sån sjal med historia och så fin...
pallen är ju urläcker - väldigt fina bilder...
Kramar/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbar sjal. En sådan skulle jag vilja ha till min folkdräkt. Gillar pallen väldigt mycket också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

carina sa...

Hejsan!
Som vanligt går jag in på din blogg och blir bara så där förälskad i dina bilder.
Det är minsann ögongodis ska jag säga.
Dina snöblommor i träden...finns dom till salu?
Kram/Carina i "Lilla vrån"