onsdag 18 februari 2009

Mix a la Katta...






Här kommer en liten mix av diverse detaljer.
Överst en lykta som står i hallen i den finns
ett rostigt ägg på en liten björkriskrans.
I mitten lite tennsaker, jag tycker att tenn
får en så vacker mjuktgrå yta för mej får den
gärna vara lite oputsad och fläckig.
Några tulpaner och pärlhyasinter,här har ni en
som verkligen börjar längta efter vår. Vill
kunna hitta små blommknoppar i naturen nu.
Längst ner en liten fransig linpåse jag pysslade
ihop att ha som förvaring.
Ha en bra onsdag allihopa!

15 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Go`morgen....måtte bare titte innom deg og hva ser jeg....for en vakker oppbevarings pose du har sydd.Selger du slike?Kan ikke få den ut av hodet:O)Døds kul....

Maliva`s verden sa...

Ja da er søsteren din heldig...jeg vil gjerne bestille en av deg...Fineste oppbev.posen jeg har sett:O)

sexbarnsmamman sa...

här syns inga knoppar på länge ännu, de låter ljuvligt. Mem ljuset kommer åter och hela den vita och varma vårvintern hägrar. Den är som en femte årstid tycker jag.

kram

Angel.Pearls sa...

Läckert! Så mycket fint du visat -lila tulipaner är verkligen sköna!Ha en fin dag//Eva

Saga sa...

Som vanligt fina bilder =)
Gillar din lilla påse som du gjort!

Längtar med efter vår... Ska nog gå och köpa mig någon vårblomma idag iallafall..

Ha en bra dag

Elisa Day sa...

Jag gillar Mix a la Katta! Så fint. Lyktan är så snygg, gillar lyktor. Har val en tre fyra stycken, bra även när han en klantig katt som annars bränner svansen. har hänt tre gånger... Jo jag har varit ute och luftat buddor, skyltar och annat ;) Gillar också den vita buddan mycket. Har köpt den på http://www.mittljuvahem.com/ Fast på plats. Tråkigt att du har besvär med arm och axel. Vet tyvärr hur det är, värken gör en trött. Det är bra med mig, lite trött bara. Långt det här blev ;) Kram

Elisa Day sa...

vad konstigt jag skrev såg jag! När man har en klantig katt ska det vara. Du skulle gärna få komma hit upp och ge mig inspiration. Vill ha en ny "känsla" i hemmet.

Vit poesi sa...

Fin mix du bjuder på!
kram Malin

Hulda sa...

Hej!
Vilka fina bilder på blommor och åter blommor! Och så undrar min gubbe vad det är för ros du har i vinjetten? Han gillar mörka blommor!
Hulda

Min vita framtid sa...

Hejsan i stugan! =)

Tack för din varma kommentar hos mig, blev superglad. Hoppas allt är bra med dej, och attt livet rullar på! Gillar din lilla prydnad på bilden!

Kramar om!

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att du själv har haft en härlig onsdag och att morgon dagen också blir bra.
gillar fågelburen med ägget i...
Kram:)

Betongänglar sa...

Så fina bilder - gillar rost...
Kramar/Annelie

Anna sa...

Halloj halloj ♥

ÅH fina bilder!, underbart rostigt ägg! Så tjusigt, tänk om man kunde göra så med riktiga hihi...

Det är så roligt att din blogg har en vacker färg och likaså dina bilder.

Vi älskar lila elr hur? ;)

kram Anna på Fåfängans hem

annashusidingtuna sa...

Hej!
Smart att inte köpa rosor till allahjärtans dag!
Fin mix dag.
Kram Anna

Änglahem sa...

Morgon Katta,

Tack snälla goa! Jovisst är det så att skolan är betydligt tuffare nu mot när en annan gick där. Mina planer var från början att bli lärare när jag började på gymnasiet, o´boy vad jag är glad att dom planerna gick om intet! Hade aldrig klarat att vara det idag....

Svarta sänggaveln, är det den som är mer rak i utformingen, lite mjuk upptill men spjälorna är raka? Den är snygg den med. Bli av med gamla gaveln först....är det så man ska göra*tihi*...våran står i garaget! Lär den säkert göra ett bra tag om jag känner oss rätt*fniss*. Det är livsfarligt att ha garage och vind....hjälp vad man kan spara på en massa skräp då!*suck*

Din svarta torso! Vilket kap! Fynd! Jag är lätt grön av avund här.......Vill också ha något liknande! Vill...Vill!*buhuuu*

Ha en härlig torsdag vännen!
Själv ska jag ut i snön nu och köra bil....rally*tihi*..näää...in och handla. Sen är det simhallen i em hela familjen, ska bli riktigt mysigt och Mc Donald´s efteråt. Flickorna ser framemot det väldigt mycket. Det är ju sportlov, så det får bli lite extra när vi inte åker skidor och drar till fjälls som så många andra.

Kram, Ulrika