tisdag 24 februari 2009

Lite rost i kanten...







Det är tydligen ett vanligt problem det
där med blogger som jag skrev om i går.
Skönt att det i allafall ordnar sig till
slut.
Här kommer ett gäng bilder med rost i
kanten och några ägg, det är inte så att
jag försöker stressa fram påsken den kommer
när den kommer ändå, men jag tycker ägg har
en vacker form som dekoration när det än är
på året utom till julen då får de liksom inte
den plats de behöver bland allt julpynt så då
vilar de ett tag men nu är de framme igen.
Nu ska här ätas semlor så jag önskar er alla
en bra fettisdag. (Och ni Jämtlänningar ni äter
väl kams i dag nu då? )

15 kommentarer:

Elisa Day sa...

Oj vad många härliga rostiga bilder! Gillar speciellt den sista, log åt namnet rostig madde :)

Guldkant På Livet sa...

Så läckert med rosten och såna snygga och inbjudande bilder i hela din blogg!! mari.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad är kams?
Vilka härliga rostiga bilder. Har cokså ägg framme nästan året om just för formens skull.
Kram:)

Vit poesi sa...

Tycker också att man kan ha ägg framme året om!! Finfina bilder
kramen Malin

Magny sa...

heia...¨
jag gillar dette...
kram, magny

Mamma C sa...

Verkligen en rostg vacker bild. Det är ju redan påskpynt ute i butikerna. Det är väl bara riset som saknas. Ägg är vackra, man kan nästan ha det framme året runt.
Kram mamma C

Heaven and Earth sa...

Hej tjejjen!

Vad vackert det är med rost!!! Skålen är såå fin o passar så väl med det andra!!

Ja, en del grannar har inte mycket känsla för att bo i hyreshus!! Knasfolk!

Låter gott m semla! Glömde faktiskt bort att det är fettisdagen idag!
Hmm..får väl äta dubbelt så många imorgon istället!!

Ha en skön kväll me familj o semlor!!

Kramen! Iréne

Evans sa...

Hejsan! Vilka jättefina bilder, trevlig fettisdag själv, har precis klämt i mig två stycken, får väl ta en långpromenad imorgon. /Eva

Viola sa...

Tack för de ptroligt underbara rostiga bilderna, helt ljuvliga, kram

Snuttan sa...

Underbart med rostiga grejer.
Texten på min sida har jag FUSKAT fram. Skev ut det från datorn sen fram med cameran. Hadde önskat att jag kunde skriva så fint på fri hand

Kram
Åsa

Living by Milla sa...

Ägg är verkligen vackra. Jag har ett stort vitt dinoägg som ligger framme året runt.

Kram på dig!
Camilla

Inredningsbloggar sa...

Åh, vilka härliga bilder !

Tänk att rostiga saker kan vara såå vackra!
Njuter!

Så bra att det ordnade sig med bloggen!

Kram,
Anette

Ofelias Hus sa...

Så klart glömde jag att logga ur inredningsbloggar !!

Kram igen,
Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Förstrå att du fick skrämselhicka. Här har det ju också krånglat men jag tror att det också beror på när jag la in tre kolumner att jag gjorde något tokigt. Nu får jag däremot inte dit någon ny bild i header, suck.

Kramar Ullis

Betongänglar sa...

Älskar rost - sååå fina bilder du visar - är alltid så inspirerande att se dina bilder med olika stilleben...
Har också lite olika ägg i svetsad plåt som får vara framme året om utom då jul - bara för att de är så fina...sen kan man ju alltid göra lite extra med dem till pååsk...
Kramar/Annelie