fredag 20 februari 2009

Lavendelsalt och soldyrkan...





Gjorde några dekorationer i ett par gamla
badsaltsburkar. Fyllde på med salt, lavendel
ett litet dekorationskors och en liten bild.
Blir nästan som små tittskåp.
Har ni sett bladet på tulpanen? Halva är
grönt och andra halvan lila.
I dag är det fredag och sista skoldagen före
sportlovet här hos oss. Nu på morgonen har vi
8 minusgrader här och lite florsockerliknande
snö utanför undrar om kylan håller i sig till
nästa vecka, kommer ihåg förra året på just det
här lovet då det var så soligt och varmt en dag
då vi besökte fjärilshuset i Hagaparken att vi
satt utanför efteråt och åt lunch i den
värmande solen och man fick plocka av sig lite
ytterkläder för att det var så jättevarmt.
Känns långt ifrån i år kan jag säga. Jag hoppas
på vårvärme och stoppar ned mina solglasögon i
min handväska från och med i dag för
säkerhets skull. Ha en solig bra fredag allihop!

15 kommentarer:

trollmor sa...

Vackra dekorationer.Här fortsätter kylan.Minus 21 denna morgon nu börjar jag vara less på detta kalla väder.Här är det sportlov vecka tio men vi har inga skolungar längre så det betyder ingenting för vår del.
Må gott
ewa

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken bra idé, det blev ju jättefint.
Hoppas att ni har det bra, det har vi men nu börjar man vara lite halvless på kylan.
Ha en bra helg och kram till dig.

Elisa Day sa...

Tack kul att du märkt att jag "mixtrar" med bloggen. Du har alltid så harmoniska bilder. Burkarna är så fina, skulle säkert titta på dom i timmar. Här det också -20, har varit kallt länge nu man längtar efter värme. Hoppas du får användning av dina solglasögon snart! Ha en bra helg! Kramar

Magny sa...

utrolig vackre dekorasjoner,-
så flink du er...
god helg,-
magny

Marie//Tekla Maräng sa...

Toppen idé med lite grovsalt och lavendel. Jo jag lade märke till bladen på tulpanen. Har varit ute på en härlig hundpromenad med termosflaskan i högst hug, så skönt.Trevlig helg Marie:)

lugnet sa...

Hej! Jättesöta tittskåp! Du har många roliga ideer!!
Ha en mysig helg!
Kram Ulrica

sexbarnsmamman sa...

Ha det så underbart!

Här är en vecka kvar till lov ännu, men snön ligger tjock.

Det finns ju social kontroll i även städer, stadsdelar etc...men det är andra mekanismer. Jobbigt, kan det vara.

Om ändå alla kunde bejaka varnadra och respektera. Sådant behöver var människa. Stor som liten, fattig som rik, utslagen och marginaliserad såväl som välförsedd och med status...

Kram!

Smycka dig sa...

Hej vilka fina dekorationer och fina lila nyanser.. bra ideer:D

själv går jag ju i väntans tider och det drar ihop sig:))
Ha det bra
kram Kulan Lotta

Viola sa...

Hemkommen från varmen till en riktig vinter igen och här varnas det för mkt snö, så ni har ert härliga lov kvar, lyckos, men jag har ju haft ett helt underbart med vila och värme, vilka rara tittskåp du gjort Katta, vilken bra idé, tack för den och ha det så skönt, kram

PÄRLOR av SKROT sa...

Hej!! Va fint du gör det är så enkelt men ändå så himla vackert,jag får jättemycket inspiration av dej.

Kramar Sussie

Snuttan sa...

Fint du gjort med de små glasburkarna, jättefint.
Vilken underbar och häftig tulpan

Kram
Åsa

lottens vita och gröna sa...

hallå katta!

vilka burkar, sååååå inspirerad så hade jag haft grovsalt(är det det?) så ha det jag gjor t detsamma, guuuu vad fint med lilla korset i! häftig tulpan,
en liten prunkande punkare!

ha det gött, nu är det brilltajm! varmkram lotten

Mrs Krumelur sa...

Hej !

Fina burkar du gjort :-D och vilken trevlig blogg du har!!

Vill önska dig en trevlig helg också!

Kram Mrs Krumelur

Vita ljuva tankar sa...

Vilka fina tittburkar :) Här nere har jag inga som helst vårkänslor längre, de försvann med all snö som kom. Men längtar, det gör jag!

Vilken lustig tulpan :)

Kram

Himlarum sa...

En underbar blogg med så otroligt många vackra bilder!!!
Kram
Ann-Helen