torsdag 26 februari 2009

H som i....








H som i hjärta eller kanske i hund, och så
ett litet rosa hjärta som lilla Em gjorde
till alla hjärtans dag.
Skira pasteller i blått vitt och rosa, för nu
kommer väl våren snart ? Jag längtar ju.
Snön vi fick lagom till lovet har nu blivit
blöt slaskig och inte så väldigt vit. Så i går
passade vi på att gå på bio, vi såg en film
som hette hundpansionatet. Den kan rekomenderas
för hela familjen faktiskt riktigt rolig.Få se
vad som hittas på idag, det krävs ju en del som
förälder med när det är lov det förväntas att
man ska göra nåt varje dag, nya aktiviteter hela
tiden och så hinna med allt annat däremellan.
Ha en bra torsdag allihopa!

17 kommentarer:

Nina sa...

Vilka vackra bilder, jag blir alltid på så gott humör när jag är här och kikar förbi.
Kram,
Nina

Viola sa...

HOPPAS NI FÅR EN BRA DAG, HÄR HAR DET REGNAT I NATT SÅ DEN SISTA SNÖN ÄR NU FÖRSVUNNEN, VI HAR EN GRÅ DAG MED NÅGRA PLUSGRADER, JUST NU BARA VÄNTAR OCH LÄNGTAR MAN, DET ÄR EN SEG TID INNAN VÅREN KOMMER OCH MAN FÅ BARA NOSA PÅ DEN LITE DÅ OCH DÅ...

MEN IDAG SÅG JAG I RABATTERNA ATT SNÖDROPPAR OCH KROKUS ÄR PÅ VÄG ATT SLÅ UT, SÅ HÄELIGT OCH DET GER JU HOPP,

KRAM

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på! Ser så mysigt ut:)

Kram Annica

Benita i Bubbelrummet sa...

vad mysigt att gå på bio. Det var längesen jag gjorde det nu :C

Må Gott sa...

Vilken fin kedja du har. Vart har du köpt klämmorna? Har letat efter såna med ljus och lykta.
Bra biotips. Det är mysigt att gå på bio den här årstiden. :-)

Hoppas du får en riktigt fin dag!
Kram Anette

mammigranten sa...

Jag gillar verkligen dina bilder, så underbart fina och harmoniska!
Hoppas ni hittar på något kul även idag då...

Maliva`s verden sa...

Hei,ja jeg kjenner til dette med aktiviteter i vinteferien....hvert år må vi en tur til Strømstad og handle godis...ofte er der litt mer vårlig stemninger der nede.Men i år var det masse snø også der...Nydelig bilder som alltid hos deg..Fortsatt go`ferie:O)Klem fra Maliva

Evans sa...

Hej och trevlig fortsättning själv på denna fina dag. Ja det är inte helt lätt att vara som "uppfinnarjocke" på loven.
Du har lagt upp så fina bilder.
Ha det gott/Eva

Gnistrande snö sa...

Åh vilken härlig blogg!
Älskar de där tovade blommorna, de är ljuvliga!

Kram

Heaven and Earth sa...

Tjaba Katta!!

Njuter såå av din härliga bilder! Viket gulligt hjärta du fått av dotra!

H som i hund tyckte jag lät som en bra tanke.. *ler* (sa hundtokan)

Jag undrar, precis som MåGottAnette, var får jag tag på såna klämmor??? Eller liknande??
Kan du hjälpa??

Våren kommer den första mars, förresten!!! fniss..
Vårväder är ju som bekant både moln o blå himmel, regn o sol och bägge behövs, även om vi gillar det ena mycket mer än det andra!! *ler*

Kram på dig i snöslasket!
Iréne

Lottaspace sa...

Så fina bilder och vilket sött hjärta! Här håller också snön på att slaska bort..
Blir på så gott humör av den fina musiken du har på din sida!

kram,Lotta

Elisa Day sa...

Vilka fina bilder! H som i hjärta låter bra. En kompis med hund pratade om filmen igår, får säga till henne att hon ska se den. Vi har så mycket snö nu att våren känns långt borta, men solen har kommit det är så härligt! Imorgon ska jag till "storstan" Luleå, ska bla besöka Indiska. ha det så bra Kram

Sussi sa...

Hej!
Vilka otroligt fina tovade saker du gjort. Blommorna i träden är ju underbara... Bakelserna likaså!
Jag skulle också vilja kunna tova, då jag har får själv.
Härlig blogg, på återseende

Tingeling Sussi

Mamma C sa...

Mycket fina bilder på härliga skira pastellfärger.
Ha en bra fredag.
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Så vackra bilder. Här har vi hur mycket snö som helst och mer har det kommit idag. Full vinter alltså.

Kramisar Ullis

Kathys Home sa...

Jättefina bilder igen..Visst längtar man till våren va? Åh, jag fick en sån söt kruka med pärlhyacint när jag fyllde år och det är så härligt nu när de börjar sälja vårlökar i butikerna. Hoppas ni haft en bra vecka.//kram kat

Benita i Bubbelrummet sa...

Hej! Jag är uppe med tuppen idag. Herregud, vid denna tiden brukar man sova gott. Men idag ska vi ju simma, så man får ju vara lite hurtig. Sitter och väntar på syster nu bara. Vad ska du hitta på denna dagen då?