fredag 13 februari 2009

En vän jungfru...









Den väna jungfrun på översta bilden kan man
finna i Gamla stan vid statyn av St:Göran och
draken.Tycker den är så vacker med den kronan.
Madonnan på ljuset under har en liknande krona.
Har haft systerligt besök här i ett par dar,det
är alltid lika trevligt. Till mej hade hon med
en stor rostig nyckelring med tre stora nycklar,
rostiga så klart.De är nytillverkade men ser ut
som gamla. Det lilla ståltrådshjärtat snurrade
jag till häromdan iför morgondagen. Kommer att
bli några till tror jag.
Ha en bra fredag allihopa!

25 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei..ja nå ligge det en hilsen til deg på bloggen min...Så kreativ du er,nydelig bilder hos deg i dag også....vil ha alt sammen jeg:O)Go`fredag,klem fra Maliva

Snuttan sa...

Underbart fint du gjort.
Kram
Åsa

sexbarnsmamman sa...

Utmaningar och awards tycker jag man gör som det känns bäst med! Lugnt..

Är det jungfrun som blir räddad av Göran, månne? Vet du vem hon är...där somjag passerat så myket- inte har jag sett henne!

bra att du satte ljuset på henne!

Ha det gott...

Elisa Day sa...

Den rostiga nyckelringen är ju som gjord för ditt hem, vackert. Och vilket fint hjärta du snurrat ihop. Kram

Maliva`s verden sa...

Hei igjen,ja nå er vi også spente på siste skiva til U2.Denne gangen er det en amerikansk utg.så da blir min mann skeptisk med engang...Men vi får håpe det beste..jeg digger som regel alt de komme med jeg da..hi-hi...men det spørs om de stikker innom oss her i nord..denne gang.Fikk jo med oss sist de var her da...den samme sommeren Kent var her..og det er jo også et av mine favoritt band:O)

Leamarlené sa...

En sån tjusig present du fått av din syster...hon får nog komma oftare på besök om hon ger bort så vackra presenter.

Kram, marlene

Min vita framtid sa...

Vilka fina nycklar. Jag gillar också hjärtat du visade bilder på :D

Heaven and Earth sa...

Halloj Katta!!

Vilken underbar present du fått!! Såå läckra!!

Ett sånt där litet set med borste o skyffel till bordssmulorna, har jag letat efter... Ofta har jag bara funnit den ena delen...*mutter*
Men sökandet fortsätter för det är så vackert o användbart!

Önskar dig o familjen en härlig Valentin!!

Bamsekram!
Iréne

Gårdsromantik sa...

Jag har ockå rostiga nycklar - är så vackert!

Vilket fint hjärta du gjort.

Kram Maud

LillaFlisan sa...

Jag säger bara....Sjukt snygg sax!!

Tänk att man skulle kunna skriva något sånt :-) Men den var bara sååå fin!


Trevlig helg, vännen och sprid nu lite extra kärlek i morgon!!

Kram

Flisan

Kathys Home sa...

Verkligen jättefin nyckelknippa, å den ser ju så gammal ut..bra gjort där :-)) Så fint du har det, så bra bilder..kul att se. Å vad roligt med systerbesök, brukar uppskattas å speciellt med sån fin nyckelknippa..:-) Ha en trevlig helg//kram kat

Magny sa...

for noen herlige rustne nøkler...

Aalerud Stall sa...

Hei:-)

Tror jeg har sett statuen av jomfruen da jeg var i Stockholm; vakker er den i hvert fall! Vet du, de hjertene du har laget selv er faktisk finere enn de jeg har kjøpt:-)

Theodor har blitt stor ja, men det er myyye pels, for han er halvt skogkatt. I dag har han ligget i sofaen ute og sovet med en kamerat...en stor, kastrert hannkatt som tror han har flyttet inn i stallen. Det er en nabo et stykke unna som eier han, men han vil ikke hjem igjen for han liker seg så bra her:-)

Ha en toppers helg i Stockholm! Har virkelig lyst til å besøke denne vakre byen på sommerstid en gang!

Klem fra Britt:-)

Aalerud Stall sa...

Jo, glemte å si en bra valentinsdag til deg også:-)

Vita ljuva tankar sa...

Finfina nycklar, din syster vet vad du vill ha. Snygga bilder och stilleben du fixar.

Kram

Viola sa...

Visst är hon vacker den väna jungfrun och dina blider är oxå något att njuta utav, du får verkligen till dina stilleben Katta, ha en skön helg, kram

Singeltjejen sa...

vilken fin bild på hjärtat! =) skulle också vilja ha så snyggt hemma... får satsa på det... =P

lugnet sa...

Hej!
Vill önska dig en härlig alla hjärtans dag! Vi är barnfria så vi ska hitta på något mys!
Vackra bilder som alltid!!
Kram//Ulrica

Mitt Måleri sa...

hej
vilken underbar nyckelknippa....håller faktiskt på att måla en gammal nyckel på en vägghylla som oxo ska se gammal o rostig ut, få se om jag lyckas=)
ha en fin alla hjärtans dag
kram pia

Marie//Tekla Maräng sa...

så fina nycklar.
Önskar dig en skön alla hjärtans dag.
Kram:)

Grindelunda sa...

Vilka vackra ståltrådshjärtan du gjort.
Hoppas ni får en härlig alla hjärtans dag.

Kramar från Gilla i ett SNÖIGT vinterland.

Betongänglar sa...

Många Alla Hjärtans Dag Kramar till Dig från Mig
//Annelie

Evans sa...

Hej! Vilka fina bilder, verkligen. Ville bara önska dig en trevlig alla hjärtans dag./Eva

Guldkorn i min vardag! sa...

Som vanligt fina saker du visar, gillar dom rostiga nycklarna.
En alla hjärtans dag hälsning till dig.
Ulla-Bella

Angel.Pearls sa...

Vackert hjärta o fina nycklar! Alla Hjärtanskramar//Eva