tisdag 17 februari 2009

En lila tulpan...





Ett knippe lila tulpaner fick jag av
sambon i lördax, har faktiskt sagt honom
att han aldrig får köpa några röda rosor
på allahjärtans dag. Tycker det är helt
galet hur de höjer priset på rosorna just
denna dag och dagarna omkring, en enda ros
kan kosta 60 spänn! Varför inte då köpa en
annan blomma och skänka mellanskillnaden
till bättre behövande, det är ju trots allt
alla hjärtans dag. Men alla andra dagar på
året är de där rosorna hjärtligt välkommna.
Man kan väl både vara moralisk och romantisk
eller?
Ha en bra fortsättning på veckan alla.

9 kommentarer:

Inredningsbloggar sa...

Bra tänkt Katta! Det finns många ändamål som behöver alla kronor de kan få...

Fin färg på tulpanerna:)

Kram Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ojdå...det var bara lilla jag;)

Kram igen
Annica

Anonym sa...

Tjing! BRA TANKE...det ska jag komma ihåg till nästa år=)

HA DET FINT KRAM Line

sexbarnsmamman sa...

Lila tulpaner som är så vackra dessutom. Och tänk så rart att han köpte ngt som passade din blogg :-)

Anna sa...

Underbar färg på tulpanerna och snyggt bord o stolar :)

ha en fin vecka kram anna

Evans sa...

Hej! Håller med dig, 95 kronor tog dom för en ros, den var i och för sig stor, men det blev tulpaner till "gubben" istället. /Eva

Elisa Day sa...

Visste inte att dom höjde priserna så! Ush! Så klart att han köpte lila tulpaner :D Jag köpte en lila och en orange ranunkler till mig själv. Men dom ser redan lite lidande ut, har inte gröna fingrar. Hur har du det? Kram

Mamma C sa...

Köpte tre buketter hos handelsträdgården i dag. Blev velig och kunde inte bestämma mig. Eller rättare sagt gubben och jag stod och vela. Så det blev alla tre.
Kram mamma C

lottens vita och gröna sa...

du är såååååå go och klok och föresten så tycker jag att röda rosor suger...föredrar med en knippe frasiga tulpaner...det fick jag med av mannen som visste att de röda var heeeeeeeeeelt otänkbart, hihi! ha det gott, varmkram lotten