tisdag 10 februari 2009

Blågrå små pärlor....






Vet att jag nyss visat pärlhyasinter
men de är så vårligt härliga så här kommer
några igen.Tack för alla possitiva kommen-
tarer om min soffa i förra inlägget. Måste
ju bara säga för den som inte vet att den
är ännu ett räddningsobjekt från vårt
grovsoprum, ja där kan man ju hitta lite
vad som helst faktiskt.Hade ju inga som helst
planer på en kökssoffa men när den här dök
upp där för ett par år sen så såg jag en given
hallsoffa i den där barnen kan sitta på rad
när de klär på sig skorna.Den var förståss i
avlutad furu men fick på sig lite vitfärg
så klart.Nog om detta,ha en bra dag allihopa.

23 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Härliga, pärliga små blå skönheter! Din gamla symaskin -I love! Ha en fin dag//Eva

sexbarnsmamman sa...

Jodu, prälhyacinter...de är ju så rara dessutom...oansenliga liksom men ändå lysande. JAg har i rabatten, under 1,5 meter snö...det dröjer nog innan de tittar fram!

TAck så hjärtligt för länkarna till fina bilder.

Ha en skön dag!

Fåfängans Hem sa...

Hej hej!

ja men dom är ju så rara ;)

snygga krukor du har!! att jag ska ha så svårt o hitta fina sådana.

kram kram ha det gött , Anna

Magny sa...

vackert... vackert...vackert....

Marie sa...

Åh vilka vackra bilder. Längtar ännu mer till våren när jag ser dessa vackra blommor!

Vita ljuva tankar sa...

Vackra blommor kan man aldrig se sig mätt på. Det har hunnit bli många pärlisar som jag köpt hem vid det här laget. Trist att de blommar över snabbt inne i värmen.

Kram

Guldkant På Livet sa...

Verkligen vackra blågrå pärlor... och sån vacker soffa du har och det runda siriliag bordet, snyggt!

Tack för din påhälning! Mari.

Viola sa...

Du är ju helöt otrolig Katta, hur mkt fynd gör du egentligen i ditt grovsoprum, var bor du människa, fniss....blir något att se fram emot...visst kan man njuta dagligen utav dessa rara pärlhyacinter som står för hoppet, VÅREN, kram

Heaven and Earth sa...

Halloj Katta!!

Så små söta!
Vilken underbar urna du har dom i!!
Å dekorationen bakom!! Vill ha!!!
Så snyggt!

Du har sinne för detaljer,du!
Det ser man på dina foton!
Dina bilder är perfekta exempel på "Less is more"... Så enkelt o så snyggt!

Kram på dig!
Iréne

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta! Åh vad länge sedan jag tittade in hos dig. Vår "riktiga" dator är paj och jag har lite tappat sugen att vandra runt hos er då jag själv inte kan lägga upp några inlägg...

Ljuvligt söt soffa i förra inlägget och åh vad härligt med pärlhyacinter!

Kram och sköt om dig
Annica

Gårdsromantik sa...

Pärlhyacinter är så skirt vackra!

Det där grovsoprummet måste jaga besöka nästa gång jag är i dina trakter ;-)

Verkar ju vara rena skattkammaren!

Kram Maud

Line sa...

JA, jag blir ju inte mindre "grön" av detta faktum ;) Här har vi inget grovsoprum...det låg en trasig pinnstol och en hamsterbur på marken vid vår soptunna igår...men det var inget jag ville ha *L

KRAM

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken vacker kökssoffa du har räddat! å så läcker.
Ja, det är tur att lökväxter finns att köpa hem så här års. Kram Marie

Anna sa...

Hej igen!

tack för tipset om 1700 tals sällskap! Gustafs skål var helt rätt! Hittat massa roligt även via deras länkar så tack ska du ha:)

kram kram Anna

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilka härliga små pärlhyacinter. Ett hopp om att våren nalkas snart???
Här är 27 minusgrader och många cm snö. Ha en bra dag. Kram

sexbarnsmamman sa...

Jodu, om ens blogg stressar en och ger en panik...då har den nog lixom inte riktigt tjänat sitt syfte..

Vi håller oss borta från kedje/pyramid företeelsen...så slipper vi det!

:-)

sexbarnsmamman sa...

Jag har en utmaning till dig som kanska kan pigga upp. Lite "lära känna". Gör den om du har ork, tid och lust...

7 sanningar, om dig är utmaningen. Samt att skicka den vidare till 7 andra...

Ha det gott!

Maliva`s verden sa...

Oh...tusen,tusen takk...for en kunstverk du har lagd...Hjertet er bare helt utrolig vakkert....Og så nydelig kort....jeg smeltet helt her i kulda jeg...hi-hi..Legger ut bilde av pakken om et par dager og linker til deg så klart...Du må jo bare selge massevis av dine flotte produkter????Go`lille lørdag til deg fra Maliva,og hils Miss Daisy...

Aalerud Stall sa...

Hei Katta!

Innom en liten tur for å ønske deg en toppen onsdagskveld!
Perleblomster er bare helt nydelig og gir håp om at våren er rett rundt hjørnet... Ikke her hvor jeg bor da, for vi har hatt mellom 15 og 20 minusgrader i en uke nå!

Klem fra Britt:-)

sexbarnsmamman sa...

Får jag länka til dig, så jag hittar hit lätt?

strömmas sida sa...

Hej

Måste ju kika in till dig mellan varven *ler*. Det har varit så mycket Strömsund för mig sista dagarna och fortsätter med dig här.

Vilket fynd med soffan. Det är otroligt vad folk kastar. Men det är väl så i en stor stad där inte alla har bil och kan frakta bort.
Tur för andra som hittar är det ju.

Hoppas du inte har lika kallt som här -22.

Kram
Ingrid

Lallis - liv och leverne sa...

Verkligen fint!
Kram Lallis

Elisa Day sa...

Fick akut rost och rosor behov så här nära midnatt! Du har så fina bilder alltid. Vilket grovsoprum du har. Här har vi tyvärr inget sånt. Sen skulle väl min sopsamlar granne ta hem allt, fast det gör hon ju redan. ;)Hoppas allt är bra med dig och din familj Kramar Ska kika runt på dina bilder en stund innan jag försöker sova