onsdag 7 januari 2009

Videkissar och Nobelpriset...






Tog en kylig vinterpromenad i går och fann lite nerblåst
hängbjörksris, sånt är kul att göra små hjärtan och kransar
av och så fick några söta små videkissar följa med som en
påminnelse att våren kommer snart. De små mossiga
faten har fått en lite mindre julig skepnad nu med. Det vita
slitna hjärtat och zinkburken med motiv på inhandlades på
Julsemestern i Jämtland. Så var vi tillbaka i den vanliga
vardagen igen, det är väl ganska bra men skulle inte vara lika
mycket värt utan lite ledigheter emellanåt. Har i dag förärats
av Marie med bloggen Tekla Maräng med självaste
Nobel priset. Jag tackar och tar emot och sänder den vidare
till:
Varsågoda tjejer!

18 kommentarer:

Magny sa...

grattis med prisen,- og så flott hjerte i bjørkeris..
ja herlige bilder ~~~~

LillaFlisan sa...

Grattis, grattis!!


Flisan

Mamma C sa...

Grattis till dig och vilka fina hjärtana du gjort av riset.
Kram mamma C

Heaven and Earth sa...

GRATTIS!!!

Vilka fina rishjärtan!

Det lilla fatet med kulfötterna som du har mossan på ,det är verkligen urgulligt!!

Ha en go torsdag!
Kram!
Iréne

Evans sa...

Otroligt fina bilder, grattis till utmärkelsen.

Elisa Day sa...

Tack så mycket vännen! Precis vad jag behövde idag. Har gått igenom hela min blogg idag är missnöjd och vet inte vad jag ska göra åt det. Ska fundera. Oj videkissar, det känns avlägset här. Det är -28 just nu. Tänk att jag fått nobelpriset, det hade jag aldrig kunnat tro! Kram

Snuttan sa...

Grattis till priset.
Ohh vilka fina hjärtan du gör. Det måste jag tessta att göra/ Kramisar

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till ditt nobelpris. Underbara bilder. Ditt hjärta var ju så fint.

Kram Ullis

Line sa...

Tjingeling! Här är man och kikar som vanligt...och vad får man se,jo att JAG (och DU såklart) har fått självaste Nobelpriset! TACK goaste DU! Garanterat dagens höjdpunkt =)

TACK o GRATTISKRAMAR

Leamarlené sa...

Så glad jag blev. Tack så jätte mycket för nobel priset....Åh..så glad jag är...har inga ord.

:) Marlene

Grindelunda sa...

Oj en sån massa vackra bilder du visar. Mysiga björkrishjärtan du gjort, nu blir jag inspirerad :)

En sån där fin burk du hittade här hemma har jag också på Grindelunda. Tyckte det var så fint med en stilig karl på.

Jajamensan, vi konfar oss på vintern nu också...inget är som förr ;) Det är väldigt populärt med vinterkonfa faktiskt. men vi har till Pingst också.

Myrstacksårta= tårta med strössel på.

Kram på er alla. Snart är det sommar/Gunilla

Angel.Pearls sa...

Fint Nobelpris du fått! Videkissar redan..läckert! Kram//Eva

Viola sa...

Grattis till nobelpriset och härliga bilder att avjnuta som vanligt, du skämmer bort oss, ha en bra dag, kram

kullervilla sa...

Grattis till nobelpriset :=)
Mysiga inspirerade bilder. Härligt att ta in och skapa av olika kvistar… får vårkänslor.
Kramiz//kullervilla

annashusidingtuna sa...

Grattis till den fina utmärkelsen!
Kram Anna

Hulda sa...

Hej!
Jo du, Lilla Vargen är en storpudel! En stor och kraftig sådan, så det är mycket hund i han! Och har ett skall som skrämmer de ovana! Det är bra när man som vi bor tämligen enskilt!
Hulda

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad kul att jag träffade så rätt som 1-årsdagen med bloggandet.
Vilka fina hjärtan du gör av björkris. Ska nog försöka att härma dig med hjärtan av ris.
Kram Marie

Ofelias Hus sa...

Grattis till priset !!

Så inspirerande med hjärtan av björkris...tänk att snart är det vår...

Ha en mysig helg,
Kram
Anette