söndag 18 januari 2009

Överaskande krokus och voodoo...





Köpte några krokusar förra veckan, bestämde
mig för att de skulle vara härligt vintervita.
Här kan man se dem innan knopparna slog ut och
överaskade mig med att vara lila. Nog för att
jag gillar lila men det blev ju en liten
överakning. Men jag har inte hunnit fota dem
utslagna än.
Har ni sett de här söta små voodoo-dockorna?
Finns en massa olika modeller av dem.
Den här är Al:s lilla svarta kaxiga som han
fick i julklapp. Tror att just denna är kopia
av orginalet (köpt här i stan lite billigare
än på nätet). Men den är i varjefall väldigt
söt tycker jag.Efter en slapp och skön söndag-
kväll önskar jag er alla en trevlig ny vecka.

18 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det var en söt liten voodoodocks. Vilken tur att bilderna fanns kvar. Ibland blri man ju helt knäckt för att näågot bara försvinner i datorn. Det är ju så lätt att ha för bråttom.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mia sa...

Krokusar är ju fina oavsett färg även om det kanske inte riktigt blev som du tänkt dig. :)

Jag såg igår att mina krokusar jag satt i ett hörn av gräsmattan börjar titta upp. Ska bli spännande om de håller den färg som var tänkt.

Kram Mia

Heaven and Earth sa...

Halloj Katta!!

Vilken ursöt liten f-n eller ska man säga ängel?? ;-)
Du får gärna berätta var jag kan köpa en sån!!!
Jag åker upp till Sthlm på fredag! Vi ska till Sumpan o så ska vi på Myrorna oxå!! På lördag´n ska vi till Vårberg! Vill så gärna hinna med en sväng på Indiska oxå.. finns inte det här..

Massa med Kram!
Iréne

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

go morgon Katta!!!
Vilken söt woododocka, lite som en snäll fn....hi hi..
Underbara bilder, ser fram mot att se dina krokusar utslagna de är ju så söta...
jo har du tovat eller va de heter själv, isfall är de svårt... Funderar på att köpa ett kitt på panduro...
kramis Linda

Angel.Pearls sa...

Härligt med vårtecken..Fin vecka//Eva

trollmor sa...

Blommor gör en helt enkelt glad !
Skit samma om dom e vita eller lila.
Härliga voododockor dom var ju riktigt söta.
Kram på dig
ewa

lugnet sa...

Vilken super härlig liten vodoodocka!! Supersöt!
Kram Ulrica

Betongänglar sa...

Så jättesöta de är...
Ibland blir jag supertokig när det bara pluppar och försvinner...men du ska få en "rolig" utmaning av mig, titta in hos mig får du se...
Kramar/Annelie

Ofelias Hus sa...

Åh, krokusar betyder vår för mig, måste också köpa!

Jag förstår paniken över bilderna,
speciellt när det handlar om bilder på barnen, de går ju aldrig att återskapa bebisbilder...
Det där med datorer är som en gåta...

Kram och ha en trevlig vecka,
Anette

annashusidingtuna sa...

Verkligen jättesöta!
Kram Anna

Må Gott sa...

En sån fick jag i julklapp av en väninna. *fniss* :-D
Vi får väl se om den kommer till användning...

Härligt med krokusar!!!

Må gott!
Anette

Vera sa...

himmel vad voodoogrejen var söt!!!

Viola sa...

Vilken rar liten svart sak, ser ut som en lite djävul...hur är det har du repat dit efter förlusten...krokusar vita eller lila, dom bara njuter jag utav, däremot gult har jag alltid haft svårt för i blommor, undantaget är påsk, ha det gott denna trista, blaskiga måndag, kram

linnea-maria sa...

Åh vilken gullig liten docka! Gillar sånt därnt :)
Har faktiskt fått lite hybris på vårlökar så jag ska handla sådant när jag åker till affären. Ha de fint /linnea-maria

Må Gott sa...

Hejsan!
Tack för din fina kommentar.
Hoppas du får en fortsatt fin dag!
Kram Anette

Elisa Day sa...

Hej vännen! Dom där voodo dockorna är charmiga, köpte en åt en kompis som hade problem med sin chef ;) Du visar så vackra bilder. Hade fått så vackra bilden från en fors i fredags men hade inte med mig kameran för jag kom från massören. åkte dit dagen efter men då hade vi 25 grader varmare och det var inte lika vackert. Kram

Hulda sa...

Hej!
Woodoodockor, det låter farligt! Bäst att inte förarga dig!
Jag fick en utmaning, som passar dig perfekt, med alla dina fina foton! Hoppas du vill ta den! Hämta utmaningen hos mig!
Hulda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta!

Vilken söt liten vodoo:)

Kraaaaaam
Annica