lördag 17 januari 2009

Swosch...






God Lördagmorgon! Nu är man inne i det
vanliga vardagslunket igen när man tycker
det är skönt med helg. Igår hade jag kunnat
slå mig själv hårt i huvudet om det varit
möjligt. Jag lyckades radera ALLA bilder
jag nånsin sparat i den här datorn.
Bloggbilderna hade ju inte varit nåt större
problem, inte heller sånt jag sparat från
nätet, men familjebilderna! Har ju hur många
fina bilder som helst på barnen som genom en
pekfingerstryckning bara swosch försvann på
ett par sekunder, alla mapparna.
Jag bara satt och gapade.
Gick till papperskorgen och klickade på
återställ, såg hur de på lika få sekunder
försvann därifrån och tänkte att nu är de
tillbaka där de ska va men inte då.Kände mig
alldeles kall och började leta men kunde inte
hitta dem. Stängde datorn satte på den senare
för att kolla men de var bara borta. Helt
knäckt väntade jag tills sambon kom hem och
han fick kolla,gissa om jag kände mig som ett
riktigt dumbass när de låg exakt där de skulle
när han slog på datorn.
Ibland gör den här tekniken mej så arg.
Fick mig i allafall ett gott smajl igår när jag
kikade in till Grindelunda och fick se en gammal
bild från vår barndom :)
Här får ni lite vackra rosor att titta på,
ha en bra lördag allihopa!

22 kommentarer:

Evans sa...

Hej! Känner igen det där med teknik, men ibland kan man blir lite f-bannad, som när min dator på jobbet ej fungerade o jag ringer support o de frågar"har du pluggat in"??? Ja ja, tur att du hittade bilderna i alla fall. Jättefina rosbilder. Ha en fortsatt trevlig lördag.

Gårdsromantik sa...

Men så skönt att det löste sig!

Ibland blir man nog så stressad så man ser inte - det man ser...omdu förstår vad jag menar?

Så vackra vintagedamer su har i kanten - var har du hitta dem?

Kram Maud

Mamma C sa...

Teknikens underbara värld. Man kan bli precis tokig ibland. Hade ett problem i min dator i veckan. Men jag har en gubbe som är datornörd så det fixade han. Men jag är precis nollställd.
Ha en bra lördag
Kram Mamma C

sofie sa...

Rysningar vid tanken på att bli utan alla sina bilder..
Har köpt skivor att bränna ner alla mina bilder på, för tre veckor sen, fortfarande är det ogjort, och nu fick jag mig allt en tankeställare..
Fortsatt trevlig helg!

Grindelunda sa...

HJÄÄÄÄLP!!! Kan förstå din skräck. Och är det inte typiskt att när de av det manliga släktet dyker upp, så har allt ramlat på plats och man ska försöka förklara...

Kul att du gillade min lilla nostalgibild från svunna tider.

Njuter av dina underbara rosor!
Ha en skön helg önskar Gilla med kramar.

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Oj vad jobbigt det var att läsa där i början, trodde verkligen att bilderna var borta för all framtid, men sen när jag läste vidare drog jag en lättnandssuck. Skönt att de kom åter:) Ha det superfint Katta

Elisa Day sa...

Vilka vackra blommor! Nej jag har tagit väldigt lite bilder, bara på ishotellet sen inte mer. Det är så mörkt nu och har ingen inspiration. Men snart kommer den. ha en trevlig helg! Kram

Dicksonska våningen sa...

Så skönt att inte bilderna var borta!
Soffan som vi har heter Cliq och kommer från Svenska Hem. Den är byggbar så vi har skruvat om den 3 gånger hittills på olika sätt och på så sätt fått en "ny" soffa! Prisvärd var den också, och mycket bättre kvalitet än IKEA´s soffor. Även om många av deras soffor är väldigt fina...
Ha en skön lördag och fortsatt trevlig helg!
Kram Annika

Viola sa...

VIsst blir man iskall ibland, framför allt när man ska sköta en butik pånätet oxå, lider med dig! önskar dig ändå en skön helg och förstår att det där tåls att bearbeta, men som vanligt får jag njuta utav vackra rosor, kram

Grindelunda sa...

Ebba Grön ja...ska ha någon gammal bild på Tåström nere i källaren vid logerna. Får se om jag hittar den.
Kram

Vita ljuva tankar sa...

Gaaahhh, vilken mardröm det är med datorer ibland. Alla mina bilder försvann i somras då datorn kraschade. Tuuuur att dina fanns kvar där iallfall.

Vilka söta rosor...

Kram

Änglahem sa...

Ajajaj Katta!....förstår din panikkänsla! Tur att det löste sig så "enkelt"...Hrmm.

Vi har haft datahaveri IGEN!*grr* tror du jag är trött på dom, eller?!
Alla mina kort sedan förra sommaren....BOOOORTA! OCH trots att jag VET att jag ska köra över dom imellanåt till skiva....tror du jag har fått gjort det? Icke!!
Bloggbilderna klarar jag mig ju utan, men BARNEN!!! *förtvivlad**

Här ska det skrivas stor lapp och sättas vid datorn om BACKUPP! med jämna mellanrum!

Vilka underbart vackra rosor!! Gillar rosa blommor, och dessa hade ju jättefin färg!

Ha det så gott!
Kram, Ulrika

strömmas sida sa...

Hej..kul att du kollade tillbaks till mig.
Vackra rosor på din sida.

Vilken otrolig mardröm om alla dina foton försvunnit. Visst har det blivit märkligt att man inte framkallar foton som man gjorde tidigare. Hur sårbart som helst när dom ligger i datorn.
Vissa av mina har jag lagrat på en fotosida. Men bäst är ju om man framkallar dom....nån gång...*S*.

"Batteshuset" låg mitt emot frälsningsarmen och rivet sen många år.


kram
Ingrid

Angel.Pearls sa...

Fina rosor -de små varerna är såå söta! Externt minne är bra -jag kopierar över mest hela tiden så datorn inte blir full o kraschar..Kram o fin helg// Eva

Betongänglar sa...

Sånt gör en bara såå....
Visst är det hemskt...Vilken tur att det ordnade sig till slut
Har oxå haft en del problem, då lyckades min son rädda alla bilder till en extern Hårddisk - Suck...
Så fina bilder du visar...
Kramar/Annelie

strömmas sida sa...

Förresten, kolla mitt bloggarkiv
29 december...kanske du känner igen några där på fotot.

Ingrid

Saga sa...

Åh vad det är trevligt att kika in i din blogg, alltid så fina bilder!
Riktigt ögongodis :)

...nu ska iaf jag med ta tag i min bloggning igen, blir en helt ny!
/Saga Rosanna

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Men vilken tur att biderna inte försvann. Katastrof hade det ju blivit.
Vad fiffigt du hade gjort med rosorna. Det är jättefint. Har oxå kollat in hos Grindelunda på en nostalgitripp. Saga och Strömsborg, det var tider det. Ha det gott. Kram

strömmas sida sa...

Det ante mig att du kände till dom.

M bor i Sthlm och E strax utanför Ösund.

Jag blev så nostalgisk nu och hittade flera gamla flatabilder och la ut på bloggen.

Nattkram
Ingrid

annashusidingtuna sa...

Ja, datorer kan vara hemska ibland och superbra att ha däremellan!!
Men vilken tur att bilderna fanns kvar!
Kram Anna

trollmor sa...

Datorer är bra så länge de funkar.
Det är ett sårbart system. Var på bibblan häromdagen och skulle lämna igen böcker ,det gick inte för datan funkade inte.
Fina blommor!
kram på dig
ewa

strömmas sida sa...

Ja det är sorgligt hur dom rev och hade sig. När man inte bor kvar och är upp dit ibland, så blir jag lika less varje gång över hur det ser ut och är på Flata.

Här i stan har dom ju rivit en del också men ändå är många av dom gamla husen kvar.

Gamla foton kan man fastna länge vid *ler*.

Söndagshälsningar
Ingrid