söndag 11 januari 2009

Svart spets och guldkant...





Lovade ju att visa mitt reafynd.Jag har
alltid gillat vackra spetsar speciellt svarta.
Den här tre meter långa handbroderade spetsen
från Lene Bjerre spanade jag in redan i höstas
men tyckte den var för dyr den kostade från
början 1500kr men jag betalade nu 200, det tycker
jag är ett fynd. Egentligen är det en duk men
den hänger för tillfället på en dörr tills den
hittat sin rätta plats. Den guldiga lilla
järnstolen fick jag på köpet när jag köpte en
rea-kudde för 99kr på Indiska.Skulle ju vilja
måla den vit med lite framslipat svart under men
Em som är den enda i familjen som har en rumpa
liten nog att sitta på den vill ju ha den
guldfärgad, men en dag så :).
Önskar er alla en trevlig söndag!

16 kommentarer:

Betongänglar sa...

Den spetsen är Verkligen härlig och ett praktfynd - Supersnyggt med stolen till...
Kramar/Annelie

Maria sa...

Otroligt vacker spets,vilket fynd du gjorde!och den lilla stolen i guldfärg är jättesöt!

Önskar dig en skön Söndag!
Kram Maria

Betongänglar sa...

Tack för det - Ja jag tycker det är kul att blanda så där har också gjort en del Akvarell med Papperscollage ex.Baskerdamen som jag visar högst upp på Höger sida
baskern är Gjord av Runt rivna pappersbitar...
Kramis/Annelie

LillaFlisan sa...

Men kära Katta!
Vilka fynd och så härliga, ovanliga fynd dessutom!!
Men jag tycker inte du ska måla stolen ens om du får, den är ju superfin, en riktig prinsessstol!!

Kram

Flisan

Mamma C sa...

Verkligen ett fynd du gjorde på spetsen. Och stolen var jättesöt.
Ha en bra söndag du med.
Kram mamma C

Elisa Day sa...

Vilka fynd du har gjort, spetsen är underbar och stolen skulle jag inte tacka nej till. Jag bråkar precis med ljuset för att ta några bilder. Ha en bra söndag du med! Kram

lugnet sa...

Vilket fynd, underbar spets!! Härliga tovade produkter du gör, och inspirerande hemsida!

Ullis/Leva på landet sa...

Supersnygg spets. Nog tycker jag att det var ett fynd till det priset. Stolen kommer att bli så snygg i vitt, men du får väl hålla dig lite då.


Ha en bra dag!
Kram Ullis

Viola sa...

SPETSEN KATTA KAN DU SKICKA HIT, SKULLE PASSA PERFEKT I MITT SVARTA/VITA OCH LITE GULDIGA STORA RUM SÅ SAKTA HÅLLËR PÅ ATT OMFÖRVANDLAS, EN DEL SAKER ÄR FÄRDIGMÅLADE OCH ANDRA TAGIT VID, FÖRHOPPNINGSVIS BÖRJAR DET BLI KLART TILL NÄSTA HELG, JAG ÄR VITPRICKIG JUST NU HELA JAG SÅ DET FÅR SNART BLI EN LÅNGDUSCH, HA EN SKÖN SÖNDAG, KRAM

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket härligt fynd du gjorde med spetsen och så snygg till stolen:)

Angel.Pearls sa...

Underbart tyg! Vilka fynd -urfin liten stol!Fin vecka// Eva

Hulda sa...

Hej!
Spetsen är jättefin. Vilken lycka att få den till ett sånt fyndpris! Men vad är det för blommigt golv du har?
Hulda

annashusidingtuna sa...

Stolen är ju som gjord till en liten prinsessa gud så söt!
Kram Anna

mormorelsie... sa...

tack för kommentaren,ja det där var verkligen ett fynd 200.- bara.
ha det så gott
ninni

Heaven and Earth sa...

Jiddrans, vilket fynd!!! Spetsen är verkligen vacker!! Vilken prisskillnad!! Det kan löna sig att vänta ibland...Förstår att lillstumpa vill ha stolen guldfärgad!! Är ju en princess stol ju!! Hoppas du/familjen har haft en skön helg!!Kramar!Iréne

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ibland kan man ju faktiskt ha turen att fynda, men 200 istället för 1500(?). Då går det ju riktigt bra. Spetsen är helfin.

Lägesrapport "hemifrån": idag strålande sol och endast någon minusgrad. En riktig kanondag. Sambon å grabbarna Bus testade fiskelyckan på Fångsjön...
Ha det bra och kram