fredag 16 januari 2009

Klok kvinna reder sig själv...






Jag har ett motto som lyder:
Klok kvinna reder sig själv. Det innebär bla att
att jag dirigerar mannen till att göra sånt jag
tycker är tråkigt :)
Som tex när jag får ett inredningsryck så ser jag
till att han borrar, skruvar och hammrar.
Men nu råkar det vara så att han inte alltid är
hemma när inredningsrycken inträffar och de måste
ju självklart genomföras på en gång så klart.
Eftersom han hade önskat sig en sladdlös
skruvdragare så köpte jag en sån till honom i
julklapp,en liten nätt sak som tom jag tycker är
rolig att använda.
På Biltema fanns den och ett bra pris var det med
(skit i Martin Timell och de som säger att bara dyrt
är bra) det här är en riktigt rolig leksak jag
rekommenderar till er tjejer som gillar att fixa
hemma. Den Versace-mönstradelådan hittade jag
Dollarstore, den ska ju ha en snygg förvaring med
tycker jag. Längst upp har jag lagt in några
blommbilder,har inte hunnit skaffa några tulpaner
än så det med blev några rosor och en amaryllisbild
sen jultiden men jag tycker de är så vackra ändå.
Ha en bra fredag allihopa!

12 kommentarer:

Grindelunda sa...

God morgon!
Så mysigt ni fick till det Em och du. Härligt att det inte kostar ett öre.
Jo, Sventon har startat en grupp på Facebook där hon försker komma i kontakt med alla som gick ut nian 79. Det är 30-årsjubileum till sommaren!!! Hjälp, hjälp!

Kram Gilla

trollmor sa...

I love sladdlösa skruvdragare. Har en på jobbet och en hemma.
brukar också engagera min gubbe i diverse förändringar och alltid säger han " vad ska det vara nödvändigt för".
Efteråtså säger hanför det mesta "det där blev ju bra"
ha en bra dag.
kram ewa

Grindelunda sa...

Hej igen!
Tror det var Niklas pappa som jobbade på ÖP som knäppte bilden. Det var ju stort och märkvärdigt att hitta blommor "förr i tiden". Jag tror nog vi var i tidningen. Vi var i alla fall i skyltfönstret.

Om du inte är registrerad på Facebook kan du göra det om du vill. Annars kanske jag kan få fram hennes mailadress.

Kramelikram från Gilla

Dicksonska våningen sa...

Igår skruvade jag lite faktiskt! Fast med en klumpig skruvdragare. Sambon har kommit på att jag klarar att skruva på ege hand så nu vill han inte hjälpa till längre. Annars har han alltid fixat sånt här åt mig...

Kram Annika

Mitt Måleri sa...

hej
vilket bra tips en sån måste jag skaffa =) jag som inte har nån gubbe som skruvar o donar =)
ha en skön helg
kram pia

Viola sa...

DU är smart du...tycker jag känner igen taktiken Katta, här är det en som inte heller är utrustad med tålamod, NU är det som gäller i vårt hem, fniss...ha en skön helg, kramar

Hemma hos lilla mig sa...

Så sant som du skriver:-) Klok kvinna reder sig själv.
Vad fint det blev på dotterns rum..
Önskar dig en bra kväll.
Kram

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilket bra motto, men som du säger är det bra att ha en fixare när man behöver eller inte själv klarar av de "egna" upphitten.
Det skulle ha funnits små snickare eller målare att förvara i den vackra lådan (att ta fram när man behöver)
Sant är det att det dyra är inte alltid bäst. Kram Ulla-Bella

Vit poesi sa...

Åh vad jag älskar sådana leksaker. När jag fyllde år fick jag en hörnslipmaskin av maken, älskar den
kram Malin

Elisa Day sa...

Har en skruvdragare och massa andra verktyg fast jag är singel. Gillar verktyg. Här har det varit -28 men nu är det bara -7 skönt! Ska försöka uppdatera min blogg snart. Är så seg nuförtiden. Hoppas du får en trevlig helg! kram

strömmas sida sa...

Hittade din fina sida genom Grindelundas *ler*.

Jag tror jag ska köpa den skruvdragaren till min äldsta utflyttade dotter. Jag har delegerat över skruvandet till henne *S*.
Man ska ju bara slita ut en generation i taget.

Med önskan om en fin helg

Ingrid i Östersund (fd Flatabo)

Fluffa kudden sa...

underbara bilder..
Längtar till vår och sommar näe man ser dessa underbara rosor,,,

verkligen vackert

tack för din hälsning

Nina