lördag 24 januari 2009

Hopp...



Köpte lite tulpaner för ett par dar sen
härligt fräscha och crispiga.Tyvärr glömde
jag fylla på vatten och de var visst väldigt
törstiga, så i dag när jag kom upp var de en
sorglig syn. Fast lite vackra tycker jag nog
de är ändå. Har tankat dem med vatten nu så
de faktiskt har dragit sig uppåt några cm.

Idag har vi ett riktigt ruggugglerysar-väder
här i stan, har varit så i några dar nu. Så
gissa om vi blev glada på väg hem i går när
vi såg ett litet försiktigt vårtecken, vårt
första.En ensam liten snödroppe.
Så nu finns det hopp om våren.
Ha en bra helg allihopa!

18 kommentarer:

trollmor sa...

Men kolla en snödroppe ! Vad vore livet utan denna längtan? längtan till sol och värme.
Tulpaner ska jag köpa idag, brukar numera kalla dem för mitt lördagsgodis.
ha en skön dag
ewa

Betongänglar sa...

Vad härligt med vårtecken...:-)
Hmmmm....Ska nog oxå inhandla några tulipaner....
Fina är dina raka eller hängande...
Kramar/Annelie

Mamma C sa...

Vi har sett hos oss att vårblommorna tittar upp en pyttebit oxå. Var och handlade tulpaner hos handelsträdgården idag. Så nu är huset fullt med tulpaner igen. Ha en bra lördag.
Kram mamma C

Elisa Day sa...

vackra tulpaner! Har också en bukett tulpaner här hemma, men det går fortfarande inte att fotografera pga mörkret. Så jag njuter av dina bilder istället. Oj snödroppe! Dom är så vackra. Ha en bra dag! Kram

Min vita framtid sa...

Mycket fina kort :-) Blir så glad av vårtecken.

Hoppas du också får en trevlig helg!

Evans sa...

Hej, vad härligt att se en snödroppe i detta ruggiga väder. Ha en riktigt skön lördag.

Marie//Tekla Maräng sa...

Nämen har du hittat en utslagen snödroppe, grattis.
Ja visst har vi ett riktigt ruggugglerysväder. som tur är så finns det tulpaner som gör livet uthärdligt så här års.
Trevlig helg Marie

Viola sa...

Vad härligt den första utomhusdroppen jag ser i år!

är i vattenhålet och skulle föröka göra ett inlägg här ifrån, men glöm det, här är regn, dis och dimma, ett riktigt höjdarväader alltså, så något fota inne funkade inte, så det blev att göra en sommarkavalkad här ifrån istället och det kan ju behövas den gråa trista dag,

önskar dig en skön kväll och mysig söndag, STOR kram

kullervilla sa...

Härliga bilder som alltid… ja det finns hopp… här har den första vintergäcken sett dagen ljus…njutbart
Kramiz//kullervilla

Hannahs bod sa...

En snödroppe sååååååååå underbart!!
Kram Hannah

Ullis/Leva på landet sa...

Det blev nya tulpaner här idag också. Så härligt med en stnödroppen. De brukar vara tidiga i min rabatt också men nu är det för mycket snö och det har kommit massor idag igen. Får hoppas på de jag har inne.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Carina sa...

Hej!!!
Vilken underbar blogg du har.
Hit har jag aldrig hittat förr men nu kommer jag absolut tillbaka.
Jag är en ganska nybliven bloggare, så jag har mycket att lära.
På återseende/Carina

Grindelunda sa...

Underbart med vårtecken...snart hittar du årets första smörblomma också;) Vi lever på hoppet.

Ha en skön helg önskar Gilla med en kram.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänkte själv köpa mig en bukett tulpaner. Ville ha vita för en gångs skull men tror du det fanns?? Nejdå! SÅ jag tog mig hem utan tulpaner...

Allt bra med dig hoppas jag!

Kram Annica

Line sa...

Tjingeling, Katta! Här är det bara grått och slask...gillar därför dina skugg-bilder skarpt, efter som det betyder att det måste ha kommit in lite sol genom ditt fönster<3 Oh, vilken lycka att hitta ett RIKTIGT vårtecken! Ha en myspysig söndag.

STOR KRAM

Angel.Pearls sa...

Härligt vårtecken -koltrastarna är ju lite "hispiga" också- våren kanske kommer snart....Kram//Eva

Betongänglar sa...

DET Värmer att du gillar mina Tavlor
Glad blir jag och det Tackat jag för:-)
Kramis/Annelie

BARAGRY sa...

Härligt med snödroppar! Det första tecknet (?) på en ljusare och värmare tid. Vi har också haft ruskväder hela veckan och man blir så himla trött på det. Nu kanske jag också ska gå ut och leta vårtecken! Här i nya huset borde finnas en hel del. Trädgårdsintresserade förra ägare har säkert planterat en del lökar också. Tack för tipset!!

Har bläddrat neråt lite för att kolla vad du haft för dig på sistone. Så fint det blev i Em´s rum! Jag/vi har samma bekymmer här hemma. Alltid snyggt ett par minuter efter städning, sen är allt ute igen. Och det går ju inte att förvänta sig annat. Leksaker är till för att lekas med, inte att pryda rummet med. Men det känns ändå som man vill ha ordning på sakerna och att det ska va lätt att städa. Ser fram emot att göra ett eget rum till lilleman, för han delar fortfarande sovrum med oss efter flytten också. Måste bygga om ett förråd för att han ska få eget.

Hoppas du hittar flera snödroppar idag! Härligt med tulpaner förressten ;-)

Ha en skön söndag. Kram Gry