söndag 25 januari 2009

Fixat och shabbat...



Här har fixats lite denna gråslaskiga
helg, tänkte visa lite av det.
De två slitna pallarna bytte jag till
mig mot ett litet syjobb. Behöver ibland
par extra sittplatser i köket så de blir
bra där med barnens initialer på. Fick
även ett litet tråg med i dealen som såg
lite ruggigt ut men med lite vit grundfärg
känns det lite bättre.Ska bara komma på
roligare användningsområde till det med.

Har även fixat lite med byrån som Em
och jag slängde ut när vi ordnade hennes
affärs-lekhörna.Behövde ju verkligen en
byrå i sovrummet med, så tills jag hittar
nån snygg en får den här duga lite shabbad.
Sen kan man lätt hitta vad man söker genom
att läsa på lådorna vad som finns i den.


Ha en trevlig söndag allihopa!

13 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei,jeg blir alltid så inspirert å titte innom deg..møblene ble kjempefine....Kult med teksten på hver skuff også..Ønsker deg en fortsatt fin søndag.Klem fra Maliva

Levindas Värld sa...

Nämen oj va fint du har gjort :)

Både med pallarna och byrån, ljuvligt!!

kram

Evans sa...

Hej o tack för kommentar. Vi diskuterade precis det du sa, min sambo o jag, vi skulle nog gå oftare på teater om vi bodde ute i landet.
Men va fint du fixade till pallar o byrån blev jag väldigt förtjust i. Ha en skön fortsättning på söndagen.

lugnet sa...

Vilka fina pallar och byrån!! Du har känsla för det här! Målar du för hand eller använder du schabloner?
Jättefint, verkligen!
Kram Ulrica

Elisa Day sa...

Vad fint det blev! Både pallar, tråg och byrå. tänk att ha en sån byrå med sånt innehåll! Just nu längtar jag efter dream! :D Kram

Må Gott sa...

Hejsan!

Åh va fint det blev! Vilka vackra ord på byrån. Käckt att kunna ta fram lite tålamod och glädje när andan faller på. :-D

Må gott!
Kram Anette

Mamma C sa...

Så snyggt det blev sakerna du fixat till med lite färg. Skriver du texten på frihand eller har du mall till det. DEn snirkliga var så snygg.
Kram mamma C

annashusidingtuna sa...

Så fint du har gjort!
Väldigt påhittigt med texten på byrån.
Kram Anna

Betongänglar sa...

Så snyggt det blev och vad händig du är - gillar pallarna...
Har två gamla barnstolar...ska nog måla och shabba dem lite tror jag - snyggt med bokstav på...
Kramar/Annelie

Vita-hjärtan sa...

Vilka vackra pallar, smart med barnens bokstäver på så slipper de kivas om vems pall som är vems.. Fast dina barn kanske inte kivas som mina ;).

Söt byrå med!=)
Kram Evelina

Viola sa...

Så himla fina dina pallar blev och du är verkligen en kreativ kvinna Katta, blev så härligt med din byrå och det svarta, ha det bra i veckan som kommer, kram VIOLAN

Glitter och Marsipan sa...

Hej Katta.
Oj,vad mycket fint du har fixat.
Pallarna med initialer på var ju en strålande idé,och så snygga.
Har sett sådana vitmålade tråg på flera bloggar.Jättefin.Håller på att leta efter en.
Ha en bra start på veckan.
kram Anette

Heaven and Earth sa...

Hej Katta!

Vad snyggt du har gjort!
Byrån är verkligen jätteläcker!
Pallarna e jättefräscha!

Ett sånt där tråg skulle jag vilja hitta på loppa! Jag skulle oxå måla det vitt, det blir så fint!

Ja, nu har jag varit i Vårberg! Det var en upplevelse!
Någe fick jag iaf med mig hem! Visar på bloggen sen... när jag hämtat krafter efter resan... Å på Indiska... där fanns det gosaker!!!

Ha en riktigt skön vecka!
Massa me Kram!
Iréne