lördag 31 januari 2009

En madam flyttar in...






Idag skäms jag nästan lite, känns som jag lurade
några av er igår när jag skrev att någon flyttat
in här. Förlåt! Nej det var ingen liten kisse som
blivit ny familje-medlem här även om det skulle
göra oss väldigt glada om det blev så men tyvärr
går de inte pga sambons allergi. Nej det var helt
enkelt den här madammen som kom hemsläpandes under
min arm igår.Köpte den riktigt billigt i en butik
som hade total utförsäljning och skulle upphöra,
den här torson var vad som tilltalade mig mest i
den butiken så för 250kr = min. Som hittat.
Tänkte faktiskt att hon ska ha ett namn och hoppas
att ni vill hjälpa mig där jag har tre namnförslag
om ni vill får ni gärna rösta på ett av namnen.Det
namn som får flest röster drar jag en röst som får
ett rosigt tovat ull-hjärta.

Om du har ett ännu bättre namnförslag så kanske
det blir det vinnande namnet. Lite luddigt kanske?
Hoppas ni inte tycker det.Här kommer namnförslagen.
1.Barbro
2.Berit
3.Daisy
Den lilla tävlingen pågår till Lördag 7 februari
kl 9 på morgonen.
Då hinner vinnaren få hjärtat laom till
alla hjärtans dag.
Kul om du vill vara med.
Ha en trevlig lördag och helg nu allihopa.

36 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Så kul bysten er...Miss Daisy klinger jo bra,ikke sant?Lykke til med navnvalget.....Klem fra Maliva

Maliva`s verden sa...

Hei igjen,nei det er strikket av norges beste designer innen strikk/hekling www.tinesolheim.no
Ps!designer mange klær til kongefamilien vår bl.a.:O)

Ofelias Hus sa...

Ja, även här blir det Miss Daisy!

Annars så är Madame Pompadour passande, i mina öron...

Vilket fynd!
speciellt häftigt när den var svart.

Kram och trevlig helg,
Anette

Inredningsbloggar sa...

Din lyllo!!! Vilken fin byst! Åh vad avis jag blev nu. Den är ju bara så fin. Har velat ha en själv länge nu.

Daisy är fint, så det röstar jag på. Skulle kunna tänka mig Betty som alternativ också ;)
Rolig tävling.

Kram

annashusidingtuna sa...

Eftersom att alla andra har röstat på Daisey (som jag också tänkt först) så röstar jag på Berit.
Kram Anna

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Daisy, det röstar ju alla på så jag tror jag drar till med (Farbro) Barbro. Under de tre sista åren har jag ju pluggat och snart lyssnat mig less på allt tjat genusperspektiv...Tänk att det ska vara så jämnställt här i samhället *fniss* Därför är mitt förslag på den förtjusande damen (Farbro) Barbro.
Ha en bra helg med eran nya familjemedlem. Kram

carina sa...

Hejsan.
KUL som bara den med en vacker byst.
Men nog ser det ut som en Barbro med Barmen?
Där ligger min röst iallafall.
Ha en bra helg!
Carina i "lilla vrån"

Må Gott sa...

Hejsan!

Kul tävling! :-)

Av de förslag du givit röstar jag på Daisy. Men annarst tänkte jag genast på Lilla Fröken Rosa. Eller bara Rosa. Rosa på bal.(Din blogg heter ju dessutom Rost och Rosor!!! :-D )

Är inte det det bästa förslaget så säg?! ;-)

Annars måste jag säga att Lilla Fröken Rosa är oerhört vacker och ett riktigt kap! Var rädd om henne!
Och var rädd om dig också förstås!

Kram Anette

Elisa Day sa...

Det gör inget, känner mig inte speciellt lurad. :D Fint fynd du har gjort! Och vilka fina smycken hon har! Jag röstar på Daisy! Kram

Evans sa...

Hej o tack för kommentar på min blogg. Håller med dig om att man kan äta saffran året runt i olika bak o matverk. Ett annat förslag på namn: hon såg helt klart ut som en Betty Boop kopia, annars är Barbro en röst från mig. Ha en skön lördag/Eva

Heaven and Earth sa...

Haha!!
Ja, det var ju oxå en inflytt!!*flin* Vilken häftig familjemedlem!! Jätteläcker!!

Första namnet jag tänkte på var Barbro!!
Sen läste jag lite vad de andra skrivit, och jag o "hemma hos bröderna Bus" får bilda klubb!!
Jag håller med henne, om jag får ta bort parentesen:

Farbror Barbro!!!!!

Jag e ju fröken Knas o Bakofram, så det får bli mitt förslag!!
Sökert inget vinnande sådant, men det e mitt bidrag!! *fniss*

Massor me kramar till dig!
Ha en go lördagkväll!!
Iréne

PÄRLOR av SKROT sa...

Hejsan!!Tack för titten hos mej,jag röstar på Daisy eller Sigrid det namnet tycker jag jättemycket om jag har döpt min katt till det oxå (skratt)
Ha de bra Kramar Sussie

Viola sa...

Nu kommer ju alla att rösta Daisy för att få vinstchans, men icke VIOLAN, det syns ju för guds skull att hon heter BERIT, fniss, ha det så gott och du vilket fynd, helläcker! Ha en skön helg, kram

Nettan sa...

Klart hon ska heta " Berit ", det hette min Mamma & den 28 Jan. var det 5 år sen hon lämnade oss, så jag tyckte namnet var passande....
" Berit med bysten "... ;0)

Kram Nettan

Angel.Pearls sa...

Jag gilar "blomnamn"- så det får bli Daisy i så fal..Eller Viola, Linnea, Viola-Linnea!! (Det heter ju Lisabeths docka i Madicken!)Underbart sött hjärta -skulle gärna vilja vinna..Fin helg o Kram//Eva

Vita ljuva tankar sa...

Hihihi...du känner igen mig fastän jag kommenterar under inredningsbloggar. Jomenvisst var det jag ;)

Kram igen

Lottaspace sa...

Vad fin hon är! Tycker absolut att hon ska heta Berit, för det är mitt "andra namn".. Jag och min bästa vän har redan länge av någon orsak kallat varandra för Berit och Bärta..

Ha en trevlig fortsättning på helgen!

kram,Lotta

Eddan sa...

Hon ser inte ut som en Barbro (min faster heter Barbro och hon är liksom lite fylligare i midjan
;-)).

När jag ser namnet Berit tänker jag på Sven Melander. Han kände väl någon brud som hette Berit men hon var så bombad så hon kallades Beirut istället :-D! Det namnet går alltså också bort

Daisy hette min mammas förra hund, en Cavalier king charlesvovve och det var en söt liten dam så mitt förslag får nog bli:

DAISY!

Kram från Anette

Södralycke sa...

Vilken kul in redningsdetalj! Jag tycker absolut att det ser ut som en Barbro! :)

Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Johanna

Line sa...

Tjing, din lilla luring! HI HI, det var ju bara lite önsketänkande...men visst hade det varit sött med en liten Berit kissemiss. Nåja.......
I vilket fall ett riktigt fynd du gjort fast det påminner mig om min arbetsplats där jag har ungefär 13 sådana damer att dressa. Det första namnet jag fastnade för var ju då Berit,men så tittade jag på bilderna igen och i ditt hem och med dom vackra smyckena runt halsen tycker jag nog hon förtjänar det sötaste namnet som faktiskt är DAISY...så DAISY får det bli!

KRAMEN

Ullis/Leva på landet sa...

Det första som döl upp var ju Berit så då får det bli det.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

lugnet sa...

Vilken vacker byst!! Och vilket fynd! Vart fick du tag på den?

Jag gillar helt klart Daisy!! Om jag ska hitta på ett eget blir det nog..Gertrud!! Lite oväntat! Fast jag gillar Daisy mer!!!
Fortsatt trevlig helg!
Kram Ulrica

Vit poesi sa...

Daisy tycker jag då det är min favoritblomma. Dessutom var hon ju skitsnygg!!
kram Malin

zinkbaljan sa...

Heeej!
Jag har något åt dig hos mig...
:)
Kraaaaam

Marie//Tekla Maräng sa...

Fniss ja det var ju inte riktigt det jag tänkte på.
Svarta Sara tycker jag är bra.
Annars röstar jag väl på Barbro.
Hoppa, hoppas att jag vinner det där fina hjärtat.
Kram:)

Kathys Home sa...

Men så trevligt med en madame därhemma :-) Jag tycker förstås hon skall få heta Daisy...det tilltalar mig :-D Så fin hon kommer att få vara, hela tiden.
Hoppas det går bra nu med namngiveriet...Kram kat

Mamma C sa...

Jag bara såg att det var en Barbro du visade. Det kan man helt enkelt inte ta miste på.
Kram mamma C

trollmor sa...

Vilken fin madam som flyttat in.
Tycker hon ser ut att heta Aurora, Kanske Daisy Aurora !Aurora lite flärdfull dam som gillar att byta halsband och sjalar ja även hattar i det oändliga.Vilket fynd !
Må så gott vännen
ewa

Guldkorn i min vardag! sa...

Vad är det nu katten har slääpat in, nej jag skoja bara..
Röstar på Daisy, she makes me cra'zy!
Stora kramen Ulla-Bella

Smycken och Smulor sa...

Vilket fynd!
Jag är såååå sotis!, men har redan 5 stycken att hålla reda på, men skulle mer än gärna adoptera en sån galant dam för ett sådant fyndpris!
Men namnet, ja det tål att tänkas på, mina har alltid bara fått sitt namn så fort jag lagt mina ögon på dem och vill du veta vad de heter så titta in hos mig!
Men jag dänger till med Sivan Divan!
Kram Marie-Louise

Annas Showroom sa...

Åh vad fin "hon" är hhaha. Så läckert med en torso vilken tur du hade då!

Är det lite lila toner som skymtar i ditt sovrum på bilderna?

Ser jättefint ut, hoppas du bjuder på några bilder hihi. Jag behöver lite inspiration.

Jag tycker madamen i svart ska döpas till Daisy!

ha det så bra kram kram Anna

Terese sa...

Fabienne tycker jag. Känns riktigt franskt & vintage. Måste tillägga att jag är OERHÖRT avundsjuk på dig som fyndade denna tjusiga dam. *Surar litegrann.* Mvh Terese

Gårdsromantik sa...

Men vilket fynd - jag är själv på jakt efter en Madam...

Daisy tycker jag låter så charmigt!

Kram Maud

Mer av allt sa...

Jag fick direkt Tora i huvudet men eftersom det inte fanns med bland dina val så röstar jag för Daisy.

Lycka till med allt!
Kramar från mig

Betongänglar sa...

Hej där vilket härligt inflytt - en sån skulle jag vilja ha ju...
Helt Klart ska hon heta Berit, det synns ju lång väg att det är en Berit....
Kramar/Annelie

strömmas sida sa...

Du har haft samma tur som mig med en sån braig Madame *ler*. Jag köpte en likadan, vit, för samma pris som dig.
Galant och bra att ha.

Min heter Tilda och jag tycker din ser ut som en Daisy.


Ja kudden påminner lite om den ugglan. Vilken härlig serie det var.

Kram
Ingrid