måndag 5 januari 2009

Bitande kallt...






Här har vi haft det bitande kallt ett par dar med
mycket frost och rosablå himmel,skönt tycker jag.
Man blir så sugen att gå ut och ta en massa bilder
i kylan men både kameran och fingrarna verkar
ogilla läget så ett alternativ är ju att öppna fönstret
en stund och ställa nåt där att ta bilder på.
Börjar bli svårt att hålla koll på vilken dag det är nu
med alla helgdagar lite här och där känner mig nästan
som en virrig gammal gumma, fast det är klart det
beror väl på vem man jämför med.
Ha en bra söndag mitt i veckan i morgon allihopa,
för det är väl söndag på tisdan nu då eller?

16 kommentarer:

Vita-hjärtan sa...

ÅÅ,vilken fantastikt fin blogg du har, du hamnar på min länklista direkt! Kram Evelina

kullervilla sa...

Härliga bilder, gillar din vackra madonna.Kommer att titta in ofta.
Kramiz//kullervilla

Heaven and Earth sa...

Ska bli såå skönt att helgdagarna är över! Så att jag VET vilken dag det är när jag vaknar! *ler*
Jag hade nada koll idag o tänkte gå o handla en jacka.. Det var tvärstängt!! Kl 16.00!

Vilken fin madonna du har! Vill ha!!!
Kram! Iréne

Änglahem sa...

Tihi...jodå...det är söndag idag....fastän det bara är tisdag! Man blir verkligen dagvill här med alla helgdagar....maken har varit helledig sen julafton, varit himla skönt! Men imorgon börjar allvaret för honom och för oss andra är vardagen igång på torsdag.
Det blir faktiskt rätt skönt när allt återgår till det normala med fasta rutiner igen...skönt att lulla runt ett tag men sen....blir det långrandigt!

Vilken härlig snörik jul ni verkar ha haft! Här har vi inte haft en snöflinga isikte*suck*. Rimfrost iofs...men det är ändå inte riktigt samma sak tycker jag....bara bitande kallt för ingenting i princip*tjuriga tanten har talat*fniss*.

Idag har dock kylan vänt 0 gradigt med blåst, men det ska visst bara vara tillfälligt....den som lever får se....

Vackra bilder! Hos er har det ju verkligen varit vitt!...jag är sååå trött på barmark*oopss..tanten igen visst*.

God Fortsättning på nya året!

Hjääälp! jag har väl inte tackat för det fina julkortet på Em?!! Ursäkta slöa Berta här....TACK!! det var jättefint! Vilken rar liten ängel!

Ha det gott!
Kramar, Yrhättan Ulrika

Mamma C sa...

Lite snurrig blir man allt på dessa helger som kommer stup i kvarten. Men nu ska man väl hamna på rätt spår igen på onnsdag. Sedan får vi vänta enda till påsk. Fina bilder.
Kram Mamma C

Elisa Day sa...

Hej vännen! Vackra bilder. Gillar dina lila lyktor jättemycket. ja man blir lite dagvill hade söndag igår. Och idag är det söndag igen fast det är tisdag, man blir virrig för mindre Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo, det är väl söndag idag fast det är tisdag och imorgon kommer jag att tro det är måndag. Virrigt, ja!
Vilka härliga bilder du bjuder på, madonnor, kyrktorn, bjällror och amaryllis på fönsterbåge i förra inlägget. Jag gillar jul jag med, den får allt stanna ett tag till. Det är ju vinter ju och då vill jag njuta av den...:)
Kramar Marie

Viola sa...

Vilka bilder idag Katta underbara med det grå och lila! Visst är det kallt ute men idag blir det ingen långpromenad, har vänt upp och ned med hela möbelemanget i stora rummet, här har målats i 3 tim och har nu en paus, är vitprickig tror jag hela jag, ha en bra dag, imorgon börjar vardagen igen, kram

LillaFlisan sa...

Du och dina bilder!!!!!

Jag blir bara helt stum!!

Alltid så bedövande vackra!!!


Kram

Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Visst har det varit kallt några dagar, så i dag kändes det riktigt skönt att vara ute. Det är så skönt att det är en söndag så här på tisdagen för då blir det inte förrän i morgon jag behöver börja jobba.

Kramar Ullis

Hulda sa...

Hej!
Jo, jag har tittat på den vackra ängelspegeln igen! Den är så vacker! Och du bjuder på andra vackra bilder också!
Ha det bra!
Hulda

trollmor sa...

Håller med om att man virrig om vilken dag det är. Nu har ändå kylan gett med sig för denna gång, som kallast har vi haft 24 minusgrader. Nu faller det härliga stora flingor och jag tycker det är så mysigt.
kram ewa

Evans sa...

Ja idag är det tisdag men söndag. Imorgon börjar allvaret igen. Men det känns rätt skönt att komma igång igen. Fina bilder, härliga färger.

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Javisst blir man dagavill!?! Har lite svårt att förklara för de yngre barnen att det är söndag, fast de va' nyss söndag, fast nu är det tisdag...Ja lite snurrigt! Men sååå härligt att få vara lediga tillsammans! Vackra, vackra bilder du visar!!!//Linda

Marie//Tekla Maräng sa...

Halloj Katta!

Det är bara jag igen. Jag har NÅGOT till DIG på min blogg.

Kramar Marie

Gunnels blog sa...

Så vacker blogg du har, jättefina bilder!