söndag 4 januari 2009

Amaryllis med snörning...





Hade ett par amaryllisar som vek sig under blomman.
Så efter att inspirerats av Hanna hängde jag dem upp och
ner, den ena fick ett brunt sammetsband och hamnade på
den nötta fönsterbågen. Den andra hänger i fönstret,jag får
visa den en annan dag. Läser och hör att många har tröttnat
på julen nu, men inte jag inte. Visserligen har vi inte haft det
så extremjuligt med tomtar och barrande gran eftersom vi
åkte bort, men jag tycker det är så fint med jul eller snarare
det midvinterpynt som är framme nu så det får hänga med
tills tugondag knut eller nåt sånt. Vårvintern kommer ju när
den kommer ändå.Passa på och njut nu och ha en bra Söndag!

13 kommentarer:

Vit poesi sa...

Jättesnyggt!!!
kram Malin

Vägen till Drömhuset sa...

fint med amaryllisen :) smart idé! här har jag tröttnat på julen lite, tagit bort ljusstakarna och så, men granen och en favorittomte i grå päls får vara kvar tills trettondagen..


stor kram sara

Inspiration i vitt sa...

Hej Katta, vill bara säga att du har en sån fin blogg som jag blir väldigt inspirerad av,tack för det och god fortsättning vill jag önska dig.
Kram/Ingela.

Betongänglar sa...

Vad jättefiffigt och fint - det ska jag komma ihåg, smartigt...
Jättefina bilder...
Kramar/Annelie

Angel.Pearls sa...

Tack för gullig hälsning hos mej! Snyggt slitet gammalt fönster!! Såg faktiskt en liknande amaryllis i blomsteraffären -piffigt värre! Kram o Gott Nytt År// Eva

Viola sa...

Vad fint det blev med banden på amaryllisen, visst har julpyntet åkt tillbaka i skåpen men mina stjärnor och slingor har jag gärna kvar till tjugonda knut, ger ett så mysigt sken på kvällen, vilket underbart vinterväder vi haft idag, men riktigt kallt! Ha en skön söndag, kram

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju så dekorativ när du gjorde så med amaryllisen. Här har allt som har med ju åkt bort, men jag har några saker kavar som jag inte tycker är så juliga och det är alla kulor i fattigmanssilver och mina tvåarmade hjärtljusstakar i fönstren. Idag har vi så kallt så vi häller oss inne.

Kramar Ullis

Mamma C sa...

Vilket tjusigt arrangemang du skapat.
Kram mamma C

Heaven and Earth sa...

Hej Katta!
Skitsnyggt!
Det blev väldigt dekorativt med det bruna bandet i kors över stjälken!
Jag är helt kär i dina tovade små blommor!! Dom e såå söta!

Kramar!
Iréne

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej :) ja brickbordet är en favorit här hemma! är jättenöjd med golvfärgen :)

ha en underbar start på veckan, här jobbar jag natt.. ser redan fram emot att komma hem imorgon ;)

stor kram sara

Line sa...

Japp! Jag håller med dig, här är det fortfarande jul, fast jag har tagit bort allt det röda och lagt till mer vitt och silver. Då är det väll bara vinter-pyntat...eller =)

KRAMEN

Evans sa...

Vilka fina bilder o en inspirerande blogg. Kommer att titta in igen.

Betongänglar sa...

Ja visst är den härlig kälken som jag har - inskaffat på loppis för 50 kronor i höstas - passade så bra till jul, men ska nog ha den framme ett tag till, ja nu som tidningshylla...
Kramar/Annelie