måndag 8 december 2008

Under misteln...





En mistel som hålls ihop av ett brunt sammetsband
hänger på min gamla slitna fönsterbåge, den kommer
ju då ganska långt ner så man kan ju inte stå under
den och pussas presis. Men vad gör väl det huvudsaken
det ser bra ut :). Hittade en ny butik på Flemminggatan
som säljer både kläder och inredning, där köpte jag den
lilla doftgömman från House Docktor med håligheter
på locket så dofterna ska komma ut. Nu är den fylld
med skära rosenblad och lavendelblommor, kanske
ska de bytas ut mot lite mera juliga dofter snart.
Ha en bra vecka allihopa!

19 kommentarer:

Mia sa...

Vilka härliga bilder du har på bloggen.
Ha en fin vecka!
Kram

Änglahem sa...

Kvällens Katta,

Där är du ju....*tihi*, får inte rucka mina rutiner för mycket vet du*fniss*.
Vilken fin burk du köpt! Mmmm....luktar gott om den kan jag tro!

Ha en skön vecka vännen!
Kram, Ulrika

Viola sa...

Ska oxå inskaffa mig en vacker mistel, det är något speciellt med den, så vacker, och vilken vacker doftgömma du köpte, så ljuvliga ihop, ha det bra i veckan, kram VIOLAN

Angel.Pearls sa...

Underbara bilder -å vad vackert! Vad heter butiken? //Eva

Elisa Day sa...

Vilken fin doftgömma. ja det kanske är en madonna där, har kallat den för snödrottningen också. Mauds butik är härlig. Och Country heart där mamma köpte ängeln är minst lika farlig. Köpte en skylt där också som jag ska visa upp senare. Din gamla fönsterbåge är så fin. Kram

Mamma C sa...

Mycket fina bilder du visar. Ska kanske köpa sig en mistel i år.
Kramm Mamma C

LillaFlisan sa...

Puss!




(fniss)

Flisan

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Men åhh säger jag bara... Vilka burkar sååå fint och bilderna är så romantiska...
Jo zinktunnorna har jag på blocket... Urläcker zink tunna med olika pris/storlek... Jag bor i Huddinge...
Ha en go vecka...
Kramis Linda

Gårdsromantik sa...

Så vackert med mistel - de måsta jag allt få tag i - köper man de på vanliga blomsteraffärer?

Kram Maud

Dicksonska våningen sa...

Vilka fina burkar du har! Jag tror visst det är burktema hos oss :)

Att pussas är såå härligt! Fast vi har ingen mistel...

Kram Annika

Vit poesi sa...

Mistel måste man ha. Måste köpa det snart!
Ka en fin dag >Katta!
kram Malin

annashusidingtuna sa...

Så vackert!
Kram Anna

Heaven and Earth sa...

Hej Katta!
Lika stämmningsfullt som vanligt på din sida...det är en sann njutning när man kikar in hos dig!

Doftgömman är såå fin.. vad heter butiken du hittat?
Jag hoppas jag kan få upp mitt fönster innan jul..det är så vackert o man kan göra så mycket skoj med det!

Ha en go vecka!
Kram! Iréne

Betongänglar sa...

Vilka jättefina bilder...
Sune kom ut lite senare, men kom in lika snabbt, det var kallt och blött om tassarna, ska önska sig stövlar kanske...Hmmm
Kram/Annelie

Vita ljuva tankar sa...

Har aldrig haft en mistel, men i år tänkte jag att jag skulle ha det. Vill ha lite pussar ;) Sedan är ju denväldigt fin där den hänger också.
Jättefin doftgömma du fått tag på också.

Kramis!

Hulda sa...

Hej!
Vilka otroligt fina burkar!
Hulda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh så mysiga bilder! Den där doftgömman är ju så sööööt! Kan tänka mig att det doftar ljuvligt av rosenbladen!

Kram Annica

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vad det är gulligt det där med mistel, blev sugen på att skaffa en sån och hänga där man kommer in i köket! Vart får man tag i dem egentligen? :) Ha det bra Katta

Grindelunda sa...

Puss, puss under misteln!
tack att du påminde mig om denna växt. Måste genast i morgon kolla om de har några på blomsteraffären. Har köpt i två år, men maken har inte riktigt fattat vinken...får prova i år igen.

Kram och godnatt från gilla