tisdag 2 december 2008

Skrotlåda...




Kom att tänka på en skrotlåda som mannen köpte
på auktion för några år sen, han ropade in den för
en billig peng för att den innehöll en del gamla i hans
ögon sett intressanta verktyg. I mina ögon sett är
själva lådan ganska intressant så den hämtades upp
från källaarförådet som Gud glömde eller så är det
kanske jag som försöker glömma det.Men lådan kom
jag ihåg och tycker den gör sig rätt så bra att ha lite
julpynt i. Strutarna är kvar sen förra året och de små
vita porslinskulorna köpte jag förra veckan på butik
Årstiden. Ha en bra tisdag allihopa!

16 kommentarer:

Viola sa...

God morgon Katta, vad din skrotlåda kom väl till använding, jättefin att samla så rara saker uti, ha en bra dag i gråvädret, det är så trist ute,kramar

sofie sa...

Så fint det blev!! Nu slog det mig att jag har en gammal trälåda jag också.. Är så glad att jag hittat till din blogg, den är så fin och ger så mycket inspiration! Du förgyller min dag, helt enkelt!
Tack för att du finns!

zinkbaljan sa...

Jag älskar sådana lådor, och innehållet är jättefint, vi ska nog försöka ta oss till Årstiden på lördag!
Kram

Tidsmästarinnan sa...

jag hade nog hoppat högt om herrn i huset kom hem med en sån låda full med verktyg, tömt den på verktyg och skuttat runt i hela huset för att hitta den perfekta platsen... så himla fin!!

Kram!
Susanne

Änglahem sa...

Förrådet som Gud glömde....hmmm...undrar jag....*tihi*, det är nog Katta som hoppas!!

Men en väldigt fin gammal skrotlåda tycker jag det är! Bra det där gamla förrådet...*hihi*

Ha en bra tisdag!
Kram, Ulrika

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhh vilken skrot låda.... Hi hi jag har också köpt de vita kulorna på årstiden i två omgångar så nu har jag 25 st... kom på att de ovala funkar till påsk ju...
Kram Linda

Elisa Day sa...

skrotlådan är jättefin. Skulle gärna ha en sån, är född i Göteborg så det skulle passa extra bra :D Nimbus mår lite bättre nu, han verkar inte ha ont längre! Hoppas det fortsätter så åt rätt håll.
Du har så fina bilder som vanligt, skulle vilja fotografera inne. Men det är så mörkt. Ha en bra dag. Kram

Vita-hjärtan sa...

...en låda med allt annat än "skrot" i nu... Superfin!

/Evelina

LillaFlisan sa...

Underbart!

Du är sååå fantastisk på bilder!!

Kram

Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Din låda var ju så fin. Inte alls en skrotlåda. Ditt fina pynt passar så bra där.

Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj Katta! Vilken superfin låda! Passar perfekt med alla fina strutar i!

Kram Annica

Angel.Pearls sa...

Ja, den var verkligen "skrotig" =verkligen fin gammal patina//Eva

lottens vita och gröna sa...

gokväll katta!
ohhhh vilken vacker "skrotlåda" och så vacker innehåll!
varmkram lotten

Line sa...

Mycket fint, inte alls nån skrotlåda...tycker jag! Ha det bäst,KRAM

Betongänglar sa...

Vilken härlig skrot låda när den är som finast...
Kram/Annelie

Rosa Hemmet sa...

Tjo! ja men du det var väl en finurlig låda, ibland kan det vara bra med lite manlig fägring i hemmet så man får in lite oväntade prylar i inredningen! Den var ju utmärkt till förvaring av dina prylar:) ha det fint