torsdag 18 december 2008

Pink christmas...





Inte behöver väl julen nödvändigt vis vara röd.
Eller vit. Det här är min gamla kitsh-julgran från
80-talet med vita och rosa kulor, jag har även
turkosa och ljusblå kulor som hör till, men de fick
vila denna julen.Den lilla rosa ljusstaken fick jag av
min moster när jag gick i första klass och vi skulle
ta med en adventsljusstake till skolan och ha på
bänken och tända ljus varje fredag i advent, jag
fick välja den själv på vår lilla shoppingrunda då.
Tomtar är jag inte så överdrivet förtjust att pynta
med men den här lilla rosa som också är från
det pastelliga 80-talet får gärna stå framme.
Den rosa madonnan fotade jag i fönstret på PUB,
den är nästan i vuxenstorlek, men vad den där
portföljen har där att göra vet inte jag.
Have a merry pink christmas!

20 kommentarer:

Leamarlené sa...

Så tjusig gran. Jag älskar rosa. Har tittat på Rusta många gånger på den vita och rosa granen.. Fast det får vara en rikig istället. Önska sig kan man ju.

Kram, Marlene

Gårdsromantik sa...

Vilken ljuvlig gran - från 80-talet sa du.

Så mycket rosa satin man hade på sig då - och rosa kängor - ceris var det visst.


Kram Maud

Hulda sa...

Hej!
Verkligen tjusigt med rosa gran! Jag har en vit gran! Konstgjord, för jag är allergsik mot riktiga granar och enar. Och den lilla ljusstaken är ju riktigt snygg!
Hulda

Viola sa...

Så läckert, underbara ting från 80-talet, gillar det verkligen, ha det gott, kram VIOLAN

Elisa Day sa...

Vilken fin gran. Så fina färger. Jag skulle sälja mina tovade tomtar, men jag har gett bort dom gratis. Ingen affärskvinna här inte.. ;) Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härlig rosa!

Trist att höra att ni oxå har drabbats. Inte kul att bli sjuka så här i julpysseltider! Hoppas ni kryar på er!

Kram kram
Annica

Mamma C sa...

Vilken söt liten rosa gran. Men madonnan vet jag inte om det var något i min stil.
Kram Mamma C

Vägen till Drömhuset sa...

roligt med lite rosa inslag :) tycker din gran är väldigt fin, och inte så kitschig.. förra året hade vi en vit gran, men den får bo i källaren i år :) nästa år får den kanske bo på övervåningen :)

jadu, appropå sängkläder, kanske ska dra mig till sängen för att sova lite.. börjar min jobbarvecka över jul med 7 pass på raken!! stor kram sara

LillaFlisan sa...

Åh! Vilka häftiga bilder!!!!


Älskar den lila rosa tomten..underbar!

Kram

Flisan

Heaven and Earth sa...

Oj, så näpen liten gran!!!!

Haha, ja på 80-talet då fick det se ut sådär!! Lite kult, faktiskt!!
Minns kläderna man hade!! Vad häftig man kände sig!

Joru! Kelpie kan gå på frambenen!! Å se ut som flygande grisar!!*ler*
Kuliga djur!! Ska kolla upp om jag kan hitta några dylika klämmor!!

Ha en skön fredag!!

Kram!
Iréne

Lottaspace sa...

Så sött det var med rosa!Lite annorlunda!

Ha en skön helg!

Kram,Lotta

Angel.Pearls sa...

pORTFÖLJEN O MADONNAN-JA, DET ÄR VÄL NÅN SYMBOLIK MER DÄR..SER UT SOM DET ÄR EN LAP-TOP PÅ ETT FÅRSKINN OCKSÅ."Även en stressad "modern" kontors-människa kan behöva lite frid och ro" är min tolkning..Ha en fin helg// Eva

Rosa Hemmet sa...

ÅÅÅÅÅÅH i love your christmastree, den var ju verkligen supersnygg och känns verkligen 2008-tal, inte alls 80 som jag förknippar med betydligt osmakligare grejer! Men helt klart att de hade lite smak på den tiden, det är ju dessutom då man kom till världen ;) Supersnyggt pynt du har hemma!

hannas form sa...

Härligt att se din rosa gran..kul med något annorlunda...aha, där var ju Madonnan vi såg...kul ide...men ja, varför är portföljen där????

STOR VARM KRAM Katta!
GOD JUL!
Hanna

Glitter och Marsipan sa...

Härliga färgklickar du visar.
Har faktiskt alltid älskat rosa,och det går nog aldrig ur.
Läcker gran.Och madonnan var ju lite speciell.
Ha en mysig helg och fjärde advent.
kram Anette

Grindelunda sa...

Vilken härligt pastellig gran. Och att du har kvar ljusstaken från i ettan...nu blir jag impad :) Madonnan var finfin hon också.

Hur har du fått till det mysiga snöfallet på din sida. Har sett det hos andra också.

Hoppas allt är gott med er. Kram från Gilla

Betongänglar sa...

Hejsan!
Vilka härliga bilder - rosa är inte min speciella färg kan man ju säga - men det ser helt underbart ut - brukar säga att fast inte jag tycker om det hos mig - kan det se helt underbart och fint ut hos andra...Det beror vad man gör det till..
Kramar/Annelie

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken härlig gran. Rosa, varför inte?
Hoppas att ni har det bra nere i södern och att det har slutat regna och istället blivit lite vitt. Här är det ganska så bra, har inte riktigt fattat att julen är så nära. Men som alla andra, det är bara att ge järnet. Må så gott. Kram C

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt med färger. Granen är riktigt sött med sina rosa kulor.
Kram Marie

Levindas Värld sa...

Men vilken underbar söt liten gran, så mjuk och fin i färgerna, me like!!!

Kram